Следвайте ни

Инж. Йордан Калев: Цената за ремонта на пътя се определя според проекта

viber icon

- Инж. Калев, по какви критерии избирате участъците за ремонт? Жители на общината възроптаха, че се харчат средства за ремонт на път без дупки, а в същото време до Ведраре трошат автомобилите си.

- Първият критерий е натовареност на пътя. Има различни класове пътища - първи, втори и трети. Това е първи клас път. Дупки да има на първокласен път ще е недопустимо. Това би означавало, че ние не си вършим работата.

- Тук имаше ли дупки?

- Тук не. Тук имаше пукнатини, което е по-лошият вариант. Те са получени основно от проблема с отводняването. Зимата, когато дойде водата, тя влиза под асфалта, замръзва и го разпуква целия. Да, пътят е поддържан. Той няма дупки, ние сме ги закърпвали в годините, абсолютно всички. По въпроса за пътищата, които са извън републиканската пътна мрежа, част от общинската пътна мрежа, на този въпрос може да ви отговори д-р Кабаиванов.

- Колко струва ремонтът на 1 км от този път? По наши сметки той излиза 1,8 млн. лв., след като за участъка от 7,6 км са заделени 12 млн. лв.?

- Веднага ви отговарям. Няма как да направим окрупнена сума на километър. Това е почти невъзможно, по простата причина, че ако в този 1 км вие имате 20 водостока, то те са хикс лева. Ако нямате 20 водостока, цената автоматично пада. На база проект се определя цената. По проект излиза количествена сметка, подробна количествена сметка и обобщена количествена сметка. Имате на съответния участък съответните дейности, които трябва да направит​е. Въпрос на изчисления е колко водостока трябва да имате, каква е стойността на тези водостоци, 2 или 3 пласта асфалт. Така че ние няма как да сложим една конкретна крупна сума и да кажем, че километърът ще струва 800 хиляди, 1 милион или милион и половина. Това правило не важи! Всеки един обект си е самостоятелен. Той си е с неговите проблеми, с неговите особености.

Един пример - този път е широк 9 м в този участък, но долу е 10 метра. Това е разлика, вие няма как да сложите цена на километър. Дайте  да видим първо параметрите! Ако ние говорим за първокласен път с много водостоци, с широки банкети, няколко пласта асфалт, защото този асфалт трябва да е специален, с допълнителни добавки, за да издържа на топлинни разширения и натоварвания, това всичко също струва пари. 

- Възможно ли е обаче превантивен ремонт да струва по-скъпо от основен? По ОП „Региони в растеж“, където има търгове и се правят поръчки, защото парите са от еврофондовете, основните ремонти излизат средно около 800 хил. лв. Не смятате ли, че излиза прекалено скъпо възлагането на тези ремонти директно на фирми, които са ангажирани с поддържането им?

- Не, току-що ви обясних. Ако говорим за път трети клас с 6 м широчина, това, което вие казвате, груба стойност около 800 хил. лв., е факт, но когато говорим за първокласен път с широчина 10 метра и с допълнителни дейности, като изграждането на водостоци, няма как да струва толкова. Пример са и изграждането на локалите на Асеновградско шосе. Там локалът е много по-евтин,  отколкото този път, тъй като ще се ползва част от отводнителната система на самото Асеновградско. Такава е действителността.

- А защо ремонтът бе възложен директно на „Европейски пътища“?Не можеше ли за него да кандидатстват и други фирми?

- Има сключен договор за ремонт и поддръжка за 5 години. Моля ви, задайте тези въпроси на Агенцията в София. 

Гергана Василева

Гергана Василева

Журналист - екип "Регион"

Гергана Василева завежда екип „Кореспонденти” в „Марица”. Има отличие за Журналист на годината. Работила е в ресорите криминален, социални дейности и региони.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

аха ясно е

аха ясно е

29.08.2020 | 16:32

..а проекта се определя от - кой колко ще краде

Отговори
2 1
Skoro

Skoro

28.08.2020 | 21:59

Скоро ще има "Момчето си отива" ... Лошото е, че и той като Тотев ще си остане ненаказан за всички усвоявания 8 години ... Човекът живеещ за принципа "работи държавно за да си бачкаш частно" ...

Отговори
2 1
Път II клас

Път II клас

28.08.2020 | 21:50

А да и "КАНАС ГРУП" ... на майка му :) мишок

Отговори
1 1
Път първи клас

Път първи клас

28.08.2020 | 21:41

Този е завъшен оли...френ, кога и от пътища започна да разбира. Купи с кола за 120 000 лв. с пари от заплата като общински служител, Има фирма "КАНАС" ЕООД, която се занимава с проектиране, проектира наляво и надясно, но иначе е държавен служител ... а всъщност електроинженер ...

Отговори
3 2
123

123

27.08.2020 | 13:36

Шефа на Пътното инж.Калев/които не е пътен инженер/ да мине с Инфинитито си по околовръстното в участъка от Пещерско до Асеновградско и спешно да вземе мерки защото дупките са много и опасни. ако не знае какво да прави да пита тези дето го назначиха на този пост а това са Менда Стоянова и Иван Тотев.

Отговори
5 4

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?