1553

Инж. Тошо Пашов: Нов надлез между „Южен“ и „Тракия“ ще намали задръстванията

Разширението на ул. „Царевец“ от Пещерско шосе до бул. „Свобода“ ще осмисли повече и пробива "Модър-Царевец"

Инж. Тошо Пашов е заместник-кмет по строителство, инвестиции и общинска собственост

 

- Инж. Пашов, в момента в Пловдив на пет възлови места се извършват ремонти,  които пречат на нормалното придвижване. Има ли други причини за големите тапи, особено в пиковите часове?

- Уличните ремонти създават временни задръствания, но дори и те да бъдат завършени, това не би решило генерално проблемите с трафика в Пловдив. Информацията, която получихме от КАТ и данъчните служби, показва, че при регистрирани  212 000 превозни средства в града ежедневно влизат и излизат около 100 000 автомобили.

Всеки ден в КАТ се регистрират по 300 коли. Изградената пътна инфраструктура - дори и добре поддържана - не може да поеме това динамично натоварване при постоянно нарастващия брой коли. Каквито улици и да направим, ние не можем да смогнем инвестиционно толкова бързо да ги разширим и да изградим нови пътни връзки и кръстовища на две нива. Причините за тежкия трафик са комплексни и големият брой на външни превозни средства, които влизат в града, ще продължи да създава проблеми с трафика в Пловдив.

- Какви са намеренията ви за по-добра инфраструктура в близките години?

- В програмата за развитие на община Пловдив, която сме направили, е заложено изграждането на нови пътни връзки и среден ринг на града, завършването на Околовръстното шосе, строителството на нови мостове, включително на надлез над жп линиите, който ще свързва район „Южен“ по продължението на бул. „Александър Стамболийски“ с ул. „Цар Симеон“ в „Тракия“. Това съоръжение ще поеме част от трафика. Усилено работим тази година по препроектиране на надлеза на кръстовището с Асеновградско шосе, защото вариантът, с който разполагаме, бързо би изчерпил транспортните възможности и в бъдеще би създал нови задръствания.

Искаме да се преработи кръстовището и Асеновградско шосе да мине отдолу, както си е в момента, а не да се качва на няколко метра височина.

- От години се говори за нов мост над Марица между бул. „Копривщица“ и „България“ и ваши предшественици  бяха подготвили проект. Какво се случва с него?

- Проектът е изготвен през 2013-2014 г. и не е приет от Експертния съвет, защото има недостатъци. Освен това е остарял и много от елементите, които трябва да бъдат заложени - например няма велоалеи и удобна развръзка от западната страна, гредите, предвидени в проекта, не са от най-подходящите - затова ще се наложи да изготвим нов проект. В момента сме на етап проучване, за да се изгради модерно съоръжение.

- Коя от новите пътни връзки можем да очакваме най-скоро?

- Разширението на ул. „Царевец“ от Пещерско шосе до бул. „Свобода“, което ще осмисли повече и пробива под жп линията „Модър - Царевец“, като поеме трафика от Коматевско шосе до Хирургиите и бул. „Свобода“.  Голямата част от хората, които живеят в южната част на града, ще имат най-късия, най-удобния и най-безконфликтния път до най-голямата болница. Възложили сме актуализацията на проекта и се надяваме до края на тази година да имаме одобрен проект за разширението на ул. „Царевец“ до бул. „Свобода“, с който да кандидатстваме за финансиране пред държавата

Очакваме скоро да се реши и въпросът с продължението на бул. Свобода“ от ул. „Царевец“ до парк "Отдих и култура“, с което ще се създаде байпас за трафика. Когато има алтернативен път, ще мислим и за разширение на Пещерско шосе. Това са две от основните задачи, които сме си поставили .

- Има ли някакво развитие по изграждане на градската железница, заложена в Плана за интегрирано развитие на Пловдив (ПИРО)?

- Обсъждали сме този въпрос с НКЖИ, но с тоталната смяна на ръководството трябва да започнем разговорите от нулата.

- Пробивът под Централна гара няма адекватни пътни връзки от южната страна. Как върви подготовката на проекта?

- Предполагам, че в рамките на около седмица тръжните условия за обявяване на обществена поръчка за проектиране и техническите спецификации ще бъдат внесени за разглеждане и одобрение в Експертния съвет. С оглед да съкратим максимално сроковете, проектирането ще бъде разделено на три етапа. Искаме в първия етап да решим въпроса за привързване на южния изход на пробива със съществуващата улична мрежа с минимални строителни дейности. Целта е, като тръгнат колите от бул. „Васил Априлов“ през подлеза, от южната страна да има нормални връзки към ул. „Димитър Талев“, „Бяло море“, „Кукуш“ и „Македония“. На ул. „Димитър Талев“ няма възможност за разширение, на другите три улици предстои разширение на следващите етапи, тъй като окончателно не е завършено отчуждаването на имотите, които попадат в новата улична регулация.

- Ще се затваря ли кръстовището на Пещерско шосе и ул. „Царевец“ заради обходния колектор?

- Окончателно решение не е взето. Пред ВиК и строителя сме поставили условие да бъде представен проект за временна организация на движението без затваряне на Пещерско шосе. Ако те го представят и проектът бъде одобрен от КАТ и ОП „Организация и контрол на транспорта“ и видим, че трафикът няма да се влоши драстично, ще дадем разрешение за строителни работи още тази година. Предвижда се временен път като байпас през терена от страната на Хирургиите, но това е въпрос на проект.

- След колко години се очаква по-лек трафик в Пловдив?

- (Смее се.) Дайте ми един милиард и ще ви кажа, че за пет години ще се оправи. Но тогава трябва да затворим изцяло града, което е невъзможно. 

Оцени новината

Оцени новината
3.5/5 от 4 оценки
3.5/5 от 4 оценки

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?