Следвайте ни

Инж. Пламен Вълков: От НАП ни наредиха да спрем електронната система заради "Индра"

viber icon

Работи се по ново регулиране на светофарните уредби и ефектът върху трафика вече се вижда на много кръстовища

Таксиметровите превозвачи да посочат конкретни данни,  ще ги предадем на Икономическа полиция

Ако адвокатите преценят, ще потърся правата си в съда заради твърденията за корупционни схеми

 

- Инж. Вълков, група таксиметрови превозвачи настояват за вашата оставка. Ще я подадете ли?

- Не. Не смятам, че съм нарушил някакъв закон или наредба, за да подавам оставка. Не считам, че това би било редно, при положение че си върша работата. Единствено г-н Здравко Димитров може да ми поиска оставка, защото съм в неговия екип, той ми е гласувал доверие и ако той ми каже, ще напусна.

- Протестиращите твърдят, че в Общинското предприятие „Организация и контрол” и конкретно лично вие толерирате сивия сектор в Пловдив. Твърдят, че издавате разрешителни за таксиметрова дейност, без да плащат осигуровки на шофьорите. Има ли фирми, които имат задължения към държавата, но сте им издали разрешение за работа?

- Няма такива фирми и не може да има. Програмата в предприятието е направена така, че  ако някакво юридическо лице има задължение към НАП  или друга държавна или общинска институция, тя 

не ни допуска да издаваме нито лиценз, нито разрешително.

Това е несъстоятелно обвинение. Ако разполагат с конкретни данни, нека да ни ги предоставят. Ние ще направим проверка и ще ги предадем на Икономическа полиция. Това е в нашите правомощия, но ние не сме разследващ орган, за да проследяваме дали шофьорите са назначени на трудов договор, или без. Разрешителните подлежат на проверка на ДАИ, където също могат да подават сигнали.

- В документите, внесени при вас, посочени ли са имена на фирми от „сивия” таксиметров бранш?

- Не. Под исканията, които ще чета много внимателно, има имена и подписи на организаторите на превозвачи и аз ще се посъветвам с адвокати и ако те считат, че имам основание, ще потърся правата си в съда за уронване на престиж. Несериозно е и тяхното твърдение, че не позволявам на екипа на предприятието да работи. На срещата с групата протестиращи бяхме с целия екип. Можете да попитаме колегите на кого от тях не разрешавам да работи. Напротив! Правя всичко възможно за нормална обстановка, осигурявам необходими средства за работа. Например

за Центъра за управление на трафика закупихме софтуер,

с който програмираме циклограмите, зелените вълни и трафика, от което видимо вече има ефект на много места в града. Последната промяна е на кръстовището на бул. "Дунав" и бул. "В. Априлов", която всички одобряват.  

- Таксиметровите шофьори твърдят, че нямат съдействие от Община Пловдив за промяна на тарифата за превоз на пътници. Възможно ли е, минималната такса да се вдигне на един лев, както те предлагат?

- Ние изпълняваме решението на Общинския съвет, с което се утвърждава тарифата. Минималната цена е 65 стотинки, максималната - 1,30 лева. Това са пазарни условия и в този диапазон те имат право да работят и да решават на какви цени да карат. Миналата година проведохме среща с всички по-големи превозвачи по този въпрос, на която не се стигна до консенсус. Едните искаха по-висока цена, другите настояваха за по-ниска. Тогава не се стигна до решение.

- Ще бъде ли намален патентният данък за такситата в Пловдив?

- Според наредбата Общината има право да предложи нов размер на данък "такси", който преди няколко години беше определен на 700 лева. От тази сума през 2021-ва те  плащаха 300 лева, останалите средства се покриваха от държавата заради пандемията. По закон, ако няма решение за промяна, данъкът остава същият за следващата година. Срокът за внасяне на предложения е до 30 октомври. Освен администрацията право да правят промяна на данъка  имат и представителите на политически партии в Общинския съвет - орган, който приема и изменя местните наредби.

Ние очакваме  от таксиметровите превозвачи предложения,

които да разгледаме, да ги обосновем и евентуално да  внесем за разглеждане в Общинския съвет.  

- Има ли достатъчно стоянки за такситата?

- Местата за стоянките са предложени от превозвачите и ние сме разгледали абсолютно всички заедно с „Пътна полиция”. Част от тях са одобрени, други не са, а останалите са за джобове и са  в процес на проектиране и изграждане. Въпросът е решен, но те отново недоволстват - например, че на бул. „Източен” има само две местостоянки. В работна група, сформирана специално по този въпрос, участваха трима представители на таксиметровите превозвачи, включително от протестиращите в момента. По стоянките продължаваме да работим.

- От лошата маркировка се оплакват както таксиметровите превозвачи, така и останалите шофьори и пътници. Ще се подобри ли някога?

- По маркировката работят четири групи, от които две са от фирмата, избрана след проведената обществена поръчка.

Тя полага хоризонтална маркировка със студен шприц

Обновиха бул. „Освобождение” и довършват бул. „Съединение”, след което започват работа по Цариградско шосе. Друга група полага термопластик на бул. „България” - от колелото на панаира към Пожарната към моста на Адата. Обещаха до края на септември да приключат целия бул. „България”. Нашето предприятие закупи преди месец машина за студен шприц и освежава пешеходните пътеки около детските и учебните заведения.

- Защо освежаването на маркировката е толкова нетрайно и издържа само шест-седем месеца?

- Точно за това купихме новата машина за студен шприц - полага маркировка, която е с гаранция две години. Акрилната боя издържа само до шест месеца. През тази година бяха осигурени в бюджета двойно повече пари за маркировка.

- Какво прави предприятието за трафика, срещу който недоволстват всички пловдивчани?

- В рамките на една година, откакто назначихме Ангел Велчев да управлява Центъра за управление на трафика,

се направиха чудеса - зелени вълни по бул. България”,

„Руски”, „Никола Вапцаров”. Велчев проектира и съгласува около 25 стрелки за дясно движение, което въведохме. Трафикът безспорно е подобрен, но не забравяйте, че в Пловдив се извършват ремонти на възлови булеварди, което няма как да не се отрази на движението.

- Електронната система в градския транспорт не работи, освен табелите по спирките. Има ли някакъв напредък по този проект?

- Ние сме завели искови дела срещу фирмата изпълнител „Индра” и чакаме съдът да се произнесе. „Индра” не си свърши работата докрай, не осигури фирмата, която да обслужва тази система. Според наредбата те трябваше да имат сервизна фирма, оторизирана от тях за България, за да поддържа системата. В тази връзка получихме писмо от НАП да спрем тази система, затова заведохме дела. Ще бъде обявена обществена поръчка за надграждане на електронно-билетната система, за която в момента подготвяме техническа спецификация. Работят само информационните табели, за чиято поддръжка имаме екип. Смея да твърдя и се надявам, че в скоро време ще имаме работеща система. Закупили сме и софтуер за организация и планиране на градския транспорт, на който обучаваме двама служители, защото е сложен и се равнява на второ висше образование. 

-  Автобусните превозвачи ще получат ли допълнителни пари?

- Правим финансов анализ, след като от фирмите ни представиха данни. След това ще проведем среща със заместник-кметовете Величко Родопски и Тодор Чонов, за да се вземе решение. Без този анализ няма как да кажем дали ще дадем 1,5 млн. лева, или 500 000 лева. Европейският регламент ще се прилага, след като се въведе електронно-билетната система.  

ВИЗИТКА

Пламен Вълков е назначен за директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“ през март 2019 г., след като от поста беше освободен Борислав Кръстев, вече бивш ръководител на проекта за електронната система в градския транспорт.  Преди това инж. Вълков е работил в отдел към същото предприятие „Улично осветление“. Бил е и  директор на Агенцията за борба с градушките. Завършил е Техническия университет в Габрово със специалност „Електроснабдяване и електрообзавеждане“.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

Иво

Иво

05.09.2021 | 01:05

Гербав крадец и лъжец се оправдава надълго и нашироко. ;)

Отговори
0 2
ОЛАФ

ОЛАФ

02.09.2021 | 14:25

В Градския транспорт далаверите не спират! Защо половината автобуси в града са все още тип "Щъркел", г-н Вълков? Защо не сте сезирали прокуратурата за целия проект за организация на движението в града? Защото освен неработещото електронно таксуване, бяха похарчени още 24 милиона за "умни" светофари, велоалеи и други подобни, но движението изобщо не се подобри!

Отговори
0 0
Няма такава държава!

Няма такава държава!

01.09.2021 | 11:22

Ми то така и баба знае! Изхарчили едни 20мил.за нищо! Сега ще плащаме отново за същото! За тази кражба в нормалните държави този, който е подписал докуме тите и е удобрил разходите и този който го е заставил с оглед служебните си задължения да го направи щяха отдавна да са в затвора и с конфискувано имущество и пари а нямаше да се разхождат в парламента!

Отговори
14 1
Кумчо Вълчо

Кумчо Вълчо

01.09.2021 | 10:31

Спрете да прикривате далаверите на автобусните фирми! Сравнете месечните справки за пробега, разходите за гориво, заплати и др., както и проверете в НАП, какви отчети дават за приходи и бр. продадени билети и ще се установи, че същите са документи с неверно съдържание и прикриват приходи, за да са на загуба и да взимат субсидии! След това сезирайте икономическа полиция и прокуратурата и всеки да си носи кръста!

Отговори
15 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-сериозният замърсител на въздуха в Пловдив?