Следвайте ни

Инж. Гергана Кривошапкова: Нямаме бюджет за предпроектно проучване за S-ban

viber icon

Инж. Гергана Кривошапкова е завършила Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) със специалност „Транспортно строителство“. Има над 20 години професионален опит в транспортния сектор в градска среда, както и в областта на транспортното планиране и моделиране на транспортните процеси. Управител е на „Инфоплан - Т“ ООД със специализация планиране и проектиране в областта на организацията на движението, комуникациите и транспорта.

Инж. Кривошапкова е ключов специалист „Комуникации и транспорт“ по изработването на план-схема за изменение на комуникационно-транспортната система към проекта за изменение на Общия устройствен план на Пловдив - 2020 г.

- Инж. Кривошапкова, съгласуването на ОУП се бави вече 2 години. НКЖИ отказват да дадат подписа си, без да бъде направено предпроектно проучване за S-ban. Как ще излезете от ситуацията?

- Важно е да се  знае, че предпроектните проучвания за S-ban не са в обема и съдържанието за изработване на ОУПО. Няма такова изискване и в плановото задание. Ние работим ОУПО - Пловдив по задание, в което трябваше да направим изследване  на функционирането на обществения транспорт със и без S-ban. Резултатите от това изследване категорично показват, че S-банът е необходим за Пловдив.  Предпроектните проучвания, искани от НКЖИ, не са  задължение на ОУПО, поради което не е редно да се правят обструкции на плана.

Предходният ОУПО - Пловдив от 2007 г. беше съгласуван от НКЖИ без забележки. Освен това  НКЖИ адмирира използването на жп транспорта за градски превози. И към онзи момент нямаше предпроектни проучвания за S-ban.

Към настоящия момент ситуацията е същата. Има доказателства за S-ban. Изискват се предпроектни проучвания, които можеха да бъдат направени до момента или след приемането на актуализирания ОУПО - Пловдив.

- Колко време биха отнели те и с колко ще ie забави приемането на ОУП?

- Зависи от заданието, което ще се даде на проектантите, но предполагам, не повече от година.

Неправилно е обаче съгласуването на актуализирания ОУПО - Пловдив да зависи от предпроектно проучване за S-ban.

- Исканите от НКЖИ предпроектни проучвания не са ли знак, че идеята за S-ban вече започва да се приема като по-близка перспектива?

- Разчитам тази идея действително да се приеме по-сериозно, защото според нашите проучвания ще създаде много удобства за пловдивчани. Разчита се на значимия й социален и екологичен ефект. Ако искаме да оптимизираме успешно обществения транспорт при наличие на огромен трафик, замърсяване на въздуха и високи шумови нива, включването в  системата на МОПТ  на  ефективен  железопътен транспорт (градска железница) e подходящо  решение за Пловдив.

Илияна Караланова

Илияна Караланова

Отговорен редактор Marica.bg

Илияна Караланова е завършила „Славянска филология” в ПУ „П. Хилендарски”. Работила е в Топ ТВ, в. „Труд” и plovdivweek.com. Била е зам.-главен редактор на в. „Строителство Имоти”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Анкета

Ако парламентарните избори са сега, за кого бихте гласували?