46

Графа пред "Марица": Акустичният концерт в Пловдив е вълшебство, което ще се случи само веднъж

Влади Ампов - Графа и топ музикантите му ще представят нов акустичен проект с най-големите хитове на певеца в поредица от четири концерта. Първото събитие ще се състои в Античен театър – Пловдив на 11 юни, следват летните театри в Бургас – 16 юни, Варна – 15 юли и Русе – 16 септември.

Атмосферата и версиите, които Графа сътворява специално за концертите, предразполагат към взаимство, общуване с езика на музиката и напомнят на онези моменти, в които с приятели на плажа, у дома или на парти пеете, танцувате и се забавлявате с любимите си песни в акомпанимент на кахон, пиано, акустични китари.

В концертите “Утре отново” Влади Ампов ще използва максимално богатството на звука на акустичните инструменти, за да създаде красиви нови версии на големите си хитове и близост с публиката. Сред тях са “Най-щастливият човек”, “Ти грееш”, “Давам всичко за теб”, “Утре отново”, “Химера”, “Ванилия”, както и песни, които не са изпълнявани от много години на живо. Той самият се включва активно и като инструменталист на китара и пиано. Музикантите са Борислав Бояджиев - Борче, Мирослав Иванов, Александър Обретенов и Венцислав Трифонов, които за първи път се включват и като беквокалисти.



 - Предстои ти уникално мини акустично турне. Неслучайно то започва именно на Античния театър в Пловдив. Какво да очакват феновете ти, които в града под тепетата са непреброими?
 - Да, предстои нещо наистина много специално. Още когато възникна идеята за подобен акустичен проект, в ума ми първо изникна Античния театър и атмосферата там. Ще изпълним акустични варианти на песни и хората ще ги чуят така, както никога преди. На концерта ми в Античния през 2018 г., който е заснет и го има в YouTube, направих няколко такива версии на песни само с пиано. Мисля, че бяха едни от най-силните в концерта. Така си представих, че може да направим цял акустичен концерт. И ето, идва денят – 11 юни, когато ще свирим на Античния театър в Пловдив. Синоним на тези четири концерта, които предстоят, е думата „уют“. Това ще е атмосферата, която ще създадем. С мен на сцената ще са музикантите Борислав Бояджиев - Борче, Мирослав Иванов, Александър Обретенов и Венцислав Трифонов. Интересното е, че от дума на дума момчетата започнаха, освен да свирят, те също така ще пеят в тази програма.  Тоест, ще могат хората да ги чуят и като беквокалисти. Много ще е различно – хем свободно, хем забавно. Има, разбира се, и по-сериозни парчета, които показват майсторлъка на всеки един от нас. Освен, че публиката ще може да се потопи в различни емоционални състояния, ще може да танцува и да се весели. Не си представяйте типичният акустичен концерт, в който хората сядат на столове и само слушат и гледат. Определено ще има специална връзка между нас и хората, както е винаги в Античния театър. Правил съм много различни концерти през годините, всички те са били високотехнооигични –с лазери, с ярки визуализации. В случая ще направя нещо по-контрастно и по-различно. Това не означава, че няма да има красиви визуализации. Напротив, просто е различна концепцията. Нямам търпение да се качим на сцената, защото това е първият от общо четири акустични концерта. Искам да видя как ще реагират хората на тези версии. Но определено ние сме много щастливи от това, което сме направили и нямаме търпение да го представим пред пловдивската публика. 

 - В този ред на мисли, какво ще кажеш за пловдивската публика?
 - Много обичам пловдивската публика. Факт е, това вече ще е петият ми концерт на Античния театър, преди това съм имал в други зали и театри. Определено в Античния е специално и хората се раздават на макс. На тази сцена ние по някакъв начин се чувстваме все едно сме си у дома. Според мен с този концерт това усещане ще се затвърди. За пътрви път каним хора на сцената и ще има много малко публика около нас. Ще могат хората да усетят и видят Античния театър през нашите очи, да усетят каква е красотата да си на сцената на Античния театър. Всеки казва, че това място е специално и магично, и винаги се получават много хубави концерти. За което съм изключително щастлив. Всеки път с вълнение се качваме на тази сцена. 

 - Как се получава магията между теб и публиката по принцип? Не говоря само за концертите ти в Пловдив. Присъствал съм на няколко и се усеща във въздуха тази специална енергия. 
 - Това е нещо, което не може да се обясни. Това е някаква наистина специална връзка, това е обмяна на енергия. Когато човек е искрен на сцената и се раздава истински, публиката го усеща. Не всички изпълнители могат да постигнат тази връзка. Присъствал съм на много концерти и не винаги е така. Но се радвам, както казваш ти, че се усеща на моите концерти. Мисля си, че всъщност това,  че аз си правя музиката и текстовете допринася за тази искреност, за която говоря. В крайна сметка предавам това, което съм измислил на живо и всеки път го преживявам още веднъж с хората. И сега, когато се връщам назад към първичните версии на песните, някакси почувствах отново тези парчета, които пея вече много години. Дори се изненадвам аз самия как могат да прозвучат по-различни от преди. Ние също имаме нужда да правим промени.Не сме от тези музиканти, които тъпчат на едно и също място и повтарят една и съща програма години наред. Искаме всеки път да е различно и да има нещо ново за хората. 

 - Какво научи за всички тези години на сцена? Даде ли ти сцената важен урок? 
 - Сцената непрекъснато ни дава уроци. Направих една песен специално за гафовете на сцената, казва се „Квартални джентълмени“. Всъщност, непрекъснато продължават да се случват гафове, защото ние непрекъснато концертираме. Става въпрос за чисто технически проблеми. Например да не ми е включен микрофона. Това много често се случва, но не мои концерти, а когато гостувам на някой колега. По някакъв начин има тегоба и мкрофоните или забравят да ми ги включат, или нешо се прецаква. Също така имам проблем с батериите. Обикновено ми свършват на всички устройства, които работят с батерии, и постоянно се налага да се сменят. Иначе по-големи гафове, да -  спуквал съм си ребро, падал съм много пъти на участия. И така. Всъщност, всички тези неща ги сложихме в клипа „Квартални джентълмени“. Искахме да има такава самоирония. Иначе, сцената те учи на уважение към другите. Учи те на искреност. На сцената не може да се скриеш. Хората усещат когато позираш. Това е силата на един изпълнител-  да бъде себе си и да може по някакъв начин да влияе на хората. Всъщност, този обмен на енергия, за който говорим, и това споделяне, са нещо много специално. Другото, което лично ме прваи смислен, е това, че музиката, която създавам, вълнува хората и те я свързват с различни моменти в живота си.  Мнозина са ми споделяли, че моите песни са им помогнали да изплуват от труден момент. Радвам се, че по някакъв начин музиката ми влияе положително.

 - Може ли да споделиш интересна случка от турнетата ти в страната. Някоя, която винаги ще помниш и се е запечатала в съзнанието ти. 
- Те са толкова много, че никоя конкретна не изплува в съзнанието ми в момента. Всеки концерт е специален. Няма значение дали ще пееш пред 14 000 човека в „Арена Армеец“ или в малка зала пред 50-100 души. Според мен трябва енергията да е една и съща. Връзката между музикантите и публиката не би трябвало да се къса, защото няма нищо общо с обема на залите. Наистина е заразително усещане да си на сцената, а хората да пеят и да танцуват. Обичам живота си, това мога да кажа. И се радвам, че не е било така в началото. Всичко, което се случва сега, е на базата на много години извървян път. Затова може би сега много по-сладко се гледа, когато знаеш как е било преди, как е могло да бъде и как е в момента. 

 - Смяташ ли, че има достатъчно подкрепа за българската музика?
 - Смятам, че трябва да има по-качествена българска музика в количествено измерение. Има много хубави български песни, но те не са достатъчно. Ние в поп музиката реално се конкурираме със западните песни, които се въртят по радиа и телевизии. Винаги бг парчетата са били сравнявани със западните аналози и с англоезичната музика. И всъщност конкуренцията е убийствена, за да може една песен да звучи достатъчно добре като на Ед Шийрън, Колдплей или  Хари Стайлс например. Най-добре е когато песента е хубава и е радиофонична. Има си определени стандарти за парчетата, които с пускат по радиа и телевизии. Ако работиш в определен стил, който не обхваща всички медии, няма как да звучиш навсякъде. За тази цел се правят ремикси, за да може например бг музиката да звучи и по денс радиа. Разбира се е много важно кои прави ремиксите, защото и там има различни тенденции. Според мен това, което липсва са повече и добре продуцирани песни. Не съм съгласен, че не звучи бг музика в ефир. Тя звучи много. Аз съм бил от тази страна, в която не са ме пускали често по радиа и телевизии. Тогава не съм търсил вината у другите, а седнах и помислих какво трябва аз да направя, за да може музиката по някакъв начин да бъде радио френдли. Така се получи песента „Невидим“ през 2010 година. 

 - Пример за успех е и песента ти с Михаела Филева „Адженда“, която е номинирана в две категории за Сръбските видео музикални награди на телевизия Muzzik Tv . 
 - Да, „Аджента“ я номинираха в две категории – за поп видео и за хореография. Това супер ни изненада. Ние не сме я давали. Просто сами са си я харесали и са я въртяли през годината. Има много такива случаи, в които човек не знае къде е слушан. Живеем в дигитализирано време, в което хората слушат музика от всякакви музикални платформи. В крайна сметка, ако песента ти е добра, тя ще стигне до хората. Там няма квоти, просто пускаш и хората започват да я гледат и слушат. Ако песента не ти е достатъчно “catchy” (привлекателна), няма интерес към нея. 

 - Има ли успешна формула за хит?
 - Честно да кажа, не мога да начертая такава формула. Текстът на песента е от изключителна важност. Да има запомнящи се фрази в него, съответно музикални такива.  Формулите за хитове се променят през годините. Тенденциите са нови и различни ,съответно и формулите за хитовете. Всички знаем, че трябва да има запомняща се мелодия. Не всяка песен остава във времето. Има песни, които са сезонни хитове. Малко са тези, които остават във времето, въобще в световната музика. Гледах едно изказване на Ед Шийрън, в което казва, че на ден излизат 600 000 песни в Spotify. Това е огромно количeство музика и сигурно една огромна чaст от тях не стават. Просто огрoмно производство на музика, a в това море e още по-трудно да бъде забелязана една песен. Но вече музиката може да достигне много бързо до хората. Това е готиното, че могат да те слушат от цял свят. 

 - Има ли нещо, което не си постигнал в живота си, а много искаш?
 - Аз се радвам на всеки миг. През последните две години музикантите си направихме равносметка. Бяхме доста изолирани и не можехме да правим това, което най много обичаме, а именно да свирим пред публика. Видяхме, че професията ни е много „чуплива“ и как едно такова нещо може да ни спре. Затова се вълнувам максимално за всеки един концерт, който предстои. Пандемията обаче ни накара да оценим какво имаме и какво ни липсва. Аз лично използвах това време да се усъвършенствам в свиренето на китара. И сега всъщност на Античния театър и на другите концерти хората ще могат да ме чуят и като изпълнител в бандата. Радвам се като малко дете, защото обичам музиката. Обичам да съм в целия процес, не само като вокал, а и като инструменталист. И е наистина забавно. Така, че хората трябва да са на тези концерти, защото са ексклузивни. Тази програма ще е само веднъж в Пловдив и другите три града.  И наистина е много специална. 

 - Какво ти предстои след концертите? 
 - Между всички останали неща, които правя, завършвам новия си албум. Той трябва да излезе в началото на следващата година. Записвам и завършвам пените. Трудно е, защото ангажиментите ми са много, но малко по малко напредвам. Албумът става силен. Обещавам много качествена музика, която ще се появи догодина. Сигурно ще правим концерти, на които ще го представяме. Но нека да стигнем до там. 

- Какво ще пожелаеш на читателите на „Марица“?
 - Да имат едно хубаво лято. Пожелавам на всички светът да се успокои и това, което се случва толкова близо до нас, да се разреши като конфликт. Нека да бъдат най-вече здрави и спокойни. 

ВИЗИТКА: 

Владимир Кирилов Ампов (роден 21 юли 1978), познат с артистичния псевдоним „Графа” е певец, композитор и музикален продуцент. Роден и израснал в София, в семейство на музиканти, Графа започва да се занимава с музика още в ранна детска възраст. Първото му участие пред публика е на 10 години, когато заедно с родителите си изпява песента „Мама, татко и аз” пред многобройна публика.

През 2008г. Графа става съосновател на музикалния лейбъл „Монте Мюзик”, с който продуцира едни от най-успешните изпълнители на съвременната българска музикална сцена. Сред тях са Михаела Филева, Деница Караславова, Рафаел, Акага, ВенЗи, Били Хлапето, Прея и други. Графа е композитор и музикален продуцент на голяма част от песните в дебютния албум „Инкогнито” на Михаела Филева, който печели наградата на БГ Радио за Най-добър албум през 2015 г. В качеството си на продуцент, Графа стои зад реализирането на голяма част от най-харесваните български песни през последните години.

Освен музикален продуцент, през годините Графа затвърждава позицията си на най-успешния български изпълнител на съвремието. През 2012 г., той издава хитовата песен „Дим да ме няма”, заедно с хип-хоп изпълнителя Бобо и бийтбокс шампионката Пе4енката. В следващите години излизат парчетата „А дано, ама надали”, „Домино”, „Моменти”, “Drama Queen” и други, покорили музикалните класации в страната. Между 2008 и 2017 г., Графа издава 4 успешни албума – “Greatest hits”, „Невидим”, „Дим да ме няма” и „Моменти”, чиито първи тираж се разпродава напълно през първите няколко месеца от появата си.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?