Следвайте ни

Георги Стаменов: Вдигаме кули за паркиране на "Волга" и "Съборна"

viber icon

Едно от най-големите ми притеснения е в един момент да не ни сполети трагедия заради склада на бул. „Христо Ботев” срещу Сточна гара

Разработваме проект за закупуване на малки електромобили, с които туристите да обикалят из Стария град 

В предложението за бюджет 2020 не видях предвидени целеви средства за поддържане на тепетата 

 

 

- Как приемате идеята за въвеждане на зелена зона в Пловдив?

- Зелена зона трябва да бъде въведена задължително. Този начин за организиране на паркирането дава възможност за много по-лесно спиране, макар и платено. Живеещите в зелена зона също ще имат сигурност за паркиране срещу пропуск. От моите наблюдения за синята зона мога да кажа категорично, че въпреки цената от 2 лева за престой тя активно се ползва от гражданите. В същото време останалите улици в района, както и междублокови пространства са силно натоварени и буквално са превърнати в безплатни и доста хаотични паркинги предимно от хора, които работят в суперцентъра. С въвеждането на зелена зона със сигурност  ще има повече  ред в паркирането.

 

 

-  В предишния мандат успяхте да махнете  всичките над 100 гаража, поставени върху общинската земя, с намерението тези свободни територии да се благоустрояват и да се ползват за паркиране. Какви други алтернативи могат да бъдат предложени на гражданите във вашия район?

- Една от идеите е в периферията на „Централен” да бъдат изградени буферни паркинги, какъвто преди три години направихме на бул. „Найчо Цанов”.  Имаме проектна готовност за такъв паркинг за 160 автомобила на бул. „Шести септември” и „Източен”.

Има и други варианти, включително за монтаж на модулни системи на многоетажни паркинги по подобие на такава на Сточна гара, условно кръстена кула за паркиране. Според наше проучване върху терен, където сега спират четири коли, може да бъде изградено съоръжение с височина 12 метра за 25 автомобила.  

Такава възможност има на ул. „Волга”, където вечер се паркира не само на пътното платно, но и плътно на тротоарите от двете страни. В резултат на това две коли не могат да се разминат, а пешеходците са принудени да вървят по самата улица, между колите.

Подобни сглобяеми модули могат да се изградят на ул. „Трапезица”, а защо не и в единия край на паркинга на ул. „Съборна”, където биха могли допълнително да спират още 50-60 автомобила, включително на гостуващите в хотелите. Евентуално оттам из резервата туристите ще се превозват с екологични електромобили. Това  предложение предстои да обсъдим с бизнеса от Стария град.

 

- През миналата година завършихте значими обекти в района - ремонт на Бунарджика, новата галерия „Капана”, паркинг за 150 автомобила на ул. „Ламартин” и „Весела”. Какво да очакваме през 2020-а в район „Централен” при скромен бюджет на общината от 343 млн. лева?

- Продължава благоустрояването в зоната между бул. „Княгиня Мария Луиза”, „Източен”, „Марица юг” и „Цар Борис  III Обединител” по проект, финансиран по оперативна програма „Региони в растеж”. За останалата част от район "Централен" на този етап не са заложени големи инвестиции. Направих няколко писмени предложения до Община Пловдив за промени в капиталовата програма.

Предложих сумата от 1 млн. лв., предвидена за Тютюневия град, да бъде разпределена за четири обекта. 55 000 лева да бъдат отделени за оборудване с детски съоръжения на двора на ДГ „Зора”, който бяхме основно ремонтирали през миналата година. За поддръжка на Младежкия хълм, Сахат тепе, Бунарджика и Трихълмието да се планират 300 000 лева, тъй като не видях в проектобюджета да има средства за тепетата.

Предложих  да бъдат осигурени 300 000 лева за  старта на реконструкцията на Дондуковата градина, за която имаме одобрен проект от НИНКН и строително разрешение. Въпрос на воля и на средства е да се даде ход на изпълнение, защото това е първата градска градина със статут на защитен обект и е в изключително лошо състояние. Другите 400 000 лева от този милион да си останат за инфраструктурата в Тютюневия град.

В този квартал няма как да инвестираме повече средства, защото за голяма част от частните сгради тепърва ще се изготвят проекти. Не е разумно да ремонтираме улиците, след което да започнат строителни работи с тежка техника. Отделно, извън предложеното от мен преразпределение на един милион лева, помолих кмета Здравко Димитров да бъдат предоставени 100 000 лева за вертикална планировка за ДГ „Чучулига”, която успяхме да укрепим и санираме през 2019-а, но дворът е в критично състояние.

Необходимо е в бюджета да се планират 60 000 лева за изграждане на отводнителните системи по бул. „Марица юг” до мостовете. Това ще ни помогне да решим проблема с наводненията.

Проектът е съгласуван с РИОСВ и Басейнова дирекция. Направих също така няколко предложения за ремонт на тротоари, особено пред учебните и детските заведения, а също така за осветление на някои тъмни квартални улици.

Надявам се, че преди гласуването на бюджета или на самата сесия голяма част от предложенията на район „Централен” да бъдат приети.

- Кметът Здравко Димитров обяви, че всеки от шестте района получава по 300 000 лева за кварталите. Къде възнамерявате да ги вложите?

- Около 100 000 лева трябва да се заделят за аварийни ремонти и скоби за платените места за паркиране. Останалите 200 000 лева основно ще инвестираме в ремонт на тротоарни настилки. За новия мандат подготвихме над 35 проекта за благоустрояване на междублокови пространства, детски площадки и места за паркиране.

Те могат да стартират при наличие на средства. Разговаряли сме с екипа на Община Пловдив и сме се разбрали, че при актуализацията на бюджета след първите шест месеца от годината част от тези проекти да бъдат финансирани. Един от проектите е за ул. „Стадион”, на която сме премахнали гаражите, искаме да изградим паркоместа и да ремонтираме настилките.

Голяма част от ремонтите, които ние предвиждаме, могат да се финансират от  900 000 лева, планирани в капиталовата програма за осветлението на "Колодрума". Лично аз не съм пускал докладна до Община Пловдив за необходимостта от допълнително осветление на залата. С тези средства могат да бъдат ремонтирани например дворовете на 9 детски градини.

- Как си представяте бъдещето на Тютюневия град и откъде трябва да започне благоустрояването, за да има живот в този квартал?

- От инициативата на собствениците на сградите. Те ще решат какво да бъде тяхното предназначение. Инвеститорите ще дадат насоката каква подземна инфраструктура е необходима и какви комуникации трябва да осигури Общината. Много важно е да има тясна връзка между Община Пловдив, НИНКН и собствениците на имотите, за да може институциите да съдействат на инвеститорите да реализират намеренията си при спазването на законите и на духа на този квартал.

Убеден съм, че когато всички гледаме в една посока, резултатът няма да закъснее. Надявам се това да се случи през 2020 г., защото тези процеси са започнати, водени са разговори и те трябва да продължат.

Едно от най-големите ми притеснения е в един момент да не ни сполети трагедия заради склада на бул. „Христо Ботев” срещу Сточна гара, чието събаряне беше спряно от министъра на културата Боил Банов. Доколкото знам, собствениците са депозирали документи в министерството и чакат становище какво да правят със сградите.

- Преди две години подготвихте над 100 преписки на граждани за саниране на жилищни сгради по ОП „Региони в растеж”. До този момент са обявени търгове само за пет блока. Каква е съдбата на останалите сгради, сред които има и паметници на културата?

- Общо 111 папки с проверена и комплектована документация на сдружения на собствениците сме предали още преди време на Община Пловдив и чакаме развитие. Силно се надявам, че тези сгради ще бъдат санирани, защото това би дало коренно различен облик на нашия град. Убеден съм, че колегите ще направят всичко възможно, при наличие на финансов ресурс, да включат тези сгради в програмата.

 

 

Георги Стаменов е роден на 28 май 1980 г. От 2011 г. до октомври 2015 г. е об- щински съветник от ГЕРБ в Пловдив, в Пловдив и през всичките години живее на зам.-председател на местния парламент и територията на район “Централен”. Пак шеф на комисията по бюджет и финанси. в този район е учил, в ОУ “Петър Берон”. През ноември 2015 г. е избран за кмет на Завършил е магистратура по финанси, сче- “Централен”. На изборите през 2019 г. жи- товодство и контрол в Университета за телите на района му гласуваха доверие за национално и световно стопанство - София. втори мандат.

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще помогне ли извънредното положение у нас срещу коронавируса?