Георги Колев: "Марица" и "Родопи" са икономически недоносчета

Г-н Колев, трябва ли общините "Родопи" и "Марица" да преминат към Пловдив? 

Първо искам да благодаря за това, че благодарение и на моята работа тази тема вече е в общественото пространство. Второ, отговорът е 5000 процента да, защото Пловдив е една туристическа спалня. Ние се превръщаме в хотелска институция. Гледаме хората, образоваме ги, здравеопазваме ги и комунално ги обслужваме, охраняваме ги и накрая тези хора отиват и работят в една индустрия, чийто данъци не постъпват в община Пловдив. Тези общини са създадени с едно постановление на бившата комунистическа партия през 1986 година. И е време хората в града да разберат, че те са икономически недоносчета. Знаете ли кое е мястото в Европа, което генерира най-голям брутен вътрешен продукт на глава от население? Това е село Радиново. Най-богатата община в България е "Марица". А най-гъсто населената българска община е Пловдив. Нормално ли е това?

Летище "Пловдив" не е в Пловдив. Индустриална зона Пловдив не е в Пловдив. Белият дроб на Пловдив хижа Здравец не е в Пловдив. "Фолксваген", който идваше в Пловдив, всъщност дойде в Раковски. Обаче Пловдивската община плати 300 хил. лв. ПУП за имота, който всъщност е в Раковски. На последния икономически форум за регионите всички проекти, които се обсъждаха от експертите, не бяха в Пловдив. Ние ставаме спалня. Гъстотата на населението в Бургас е 369 души на кв. км, в София е 1020. В Пловдив е 3665 души на кв. км. 

Гъстотата на населението на най-пренаселения немски град Мюнхен е 4200 души. А имаме нови издадени разрешения за 1 млн. кв. метра. Ние се задъхваме. Пловдив е уплътнил строителните си граници до максимум. Община "Марица" през Голямоконарско шосе влиза на 200 метра от последните къщи в Шекер махала. Това нормално ли е?

Смятате ли, че градът налива все повече средства на пловдивския данъкоплатец в малките общини, за да осигури добри пътища и други?  

Разбира се, в Община "Родопи" и "Марица" хората живеят на септични ями и нямат пътища и градски транспорт, а са най-богатата община в България. Голямоконарско шосе и неговото кръгово движение, с което ние всички се гордеем, всъщност е инвестиция на община Пловдив в "Марица". Няма как този отлив на ресурс от града ни да продължава в посока съседни общини. Ние не можем да пуснем градски транспорт от Пловдив до икономическа зона Пловдив, защото не е в града ни. Няма как да продължава това! Пловдивчани трябва да поискат това, което в крайна сметка беше отнето от града 1986 година. 

Няма ли да отнемат много време законовите промени в тази посока?

Всъщност промяната е в един текст в закона за местно самоуправление и местна администрация.

Това означава ли, че двете общини са незаконни?

Не, тези общини са създадени, за  да изтеглят икономиката на Пловдив извън града. Те са създадени, за да може този град да не се превърне в икономическия тигър, който да застрашава авторитета на София. 

Моля кандидат-кметовете да излязат от партийната си рамка и най-накрая да превърнем една добра идея за целия град в обединителна идея за всички хора около Пловдив. Това е моят призив. Тази идея е наша и ние ще я преследваме през целия следващ мандат, без значение какъв е резултатът от изборите. Вече подготвяме пакет от документи, които ще бъдат потенциалната рамка за това юридическо събитие и един от първите ни актове ще бъде именно това - да поискаме от държавата да предприеме незабавни мерки по стартиране на процедурата по присъединяване на община "Марица" към Пловдив.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?