46

Диян Станев: Кръстовищата на две нива ще направят трафика в Пловдив предвидим

След 10 години пловдивчани ще сочат с пръст пробива под Водната палата като един от най-смислените проекти

В чак пик таксиметровите шофьори често отказват поръчки, защото не знаят колко време ще им отнеме да стигнат до адреса и дали клиентът ще има търпение да чака   

По улиците е пълен хаос. Професията шофьор на такси е една от най-рисковите  

- Г-н Станев, смъртта на таксиметров шофьор в столицата потресе цяла България. Остава неясна причината за фаталния инцидент. Първоначално се твърдеше, че е заради жесток побой. Из медицинските среди се говори пък, че е получил инфаркт. Има драстично разминаване в показанията на свидетелите от двете страни, организираха се и протести. Как ще коментирате случая?  

-  Изключително неприятен случай. Според мен трябва да има промяна в закона и подобни действия на пътя да се наказват в пъти по-сурово. В момента по улиците цари хаос. Като се движиш из града, виждаш непрекъснати спорове, на едно кръстовище се псуват, на друго свирят клаксони, един показва среден пръст, друг засича, трети направо слиза и започва да удря. Случилото се в София обаче е фрапиращо. Не е нормално да те убият на работното ти място. Таксиметровите шофьори и всички останали трябва да са защитени подобаващо от закона по време на служба. А при настъпила смърт в резултат на побой например виновният да се наказва с доживотен затвор. Работата на таксиметровите шофьори се подценява, но тя е една от най-рисковите професии.

 - Има ли подобни случаи с шофьори от вашата таксиметрова компания?  

- Всеки ден има някакъв проблем, но за късмет, досега не са се случвали подобни инциденти. Погрижил съм се нашите шофьори да имат максимална сигурност. Например таблетът, който шофьорите ползват, показва много точно локацията им и при нужда може да се реагира. Иначе сред често срещаните проблеми са пияните клиенти, които са непредвидими като поведение.

- Друга гореща тема сред шофьорите в Пловдив тези дни е пробивът до Водната палата и изграждането на кръстовище на две нива. Как гледат на този проект таксиметровите шофьори, които са на пътя всеки ден и час? 

- Кръстовищата на две нива са утвърдени  в цяла Европа. Няма никаква причина да смятаме, че Пловдив не заслужава да е един модерен европейски град. Тази идея на кмета Здравко Димитров е обсъждана с нас дълго време. Таксиметровите шофьори, смея да кажа, са лакмусът за развитието на един град и особено на пътната инфраструктура. Ние виждаме, чуваме какво си говорят хората. Забелязваме първи доста факти, които впоследствие стават тенденции. Трафикът ще е сред най-големите проблеми на този град в следващите десетилетия, ако още днес не се положат основите за мащабни и ефективни решения. Ето това виждам в пробива сега - сложен и труден проект, но мащабен, с далечен хоризонт. Сигурен съм, че след 10 години всички в този град ще го сочат с пръст като един от най-смислените проекти. А ако се разширят и мостовете над Марица, ще сме направили истинска революция. Именно така се прави по света във всички бързо развиващи се градове. София също ни изпревари и там се шофира много по-лесно.

 

 - Как се отразиха на бранша кризите, които ни съпътстват през последните години?

- Въпреки всичко, което се случва по света и в България, учудващото е, че такситата имат работа и постоянен поток от клиенти. Като искаш да правиш нещо и то да се развива, преодоляваш всякакви препятствия и трудности. Усети се силно скокът в цените на горивата в началото, но сега има някакво стабилизиране. Лошото е, че няма устойчивост  и предвидимост. Преди години направихме всички коли на метан, защото беше най-евтино. Сега ситуацията е съвсем различна. Няма как да направим бърз преход към газ. Но и с това се справяме. Повечето таксиметрови шофьори в момента карат на горивото, на което си е колата - на нафта, бензин. Другото голямо предизвикателство пред бранша бе пандемията. Много хора се отказаха от професията, защото имаше рискове. Дори да слагаш маска, можеш да се заразиш, защото не знаеш в какво състояние е човекът до теб. Животът бе замрял, което намали и броя пътници. Сега браншът се възстановява, но не е лесно.    

 - Това ли е причината от месеци насам пловдивчани да се оплакват, че няма достатъчно таксита и им се налага да звънят по много пъти, за да поръчат кола?  

- Последиците от пандемията и скъпото гориво. Заради високите цени на дизела и бензина шофьорите гледат да не въртят много километри, докато стигнат до клиента. Защото това разстояние не влиза в цената. Другото е свързано със задръстванията. Шофьорът никога не може да предвиди колко време ще му е необходимо, за да стигне до адреса от заявката, особено в час пик. И не е сигурен дали клиентът ще има търпение да чака. Ето ви още една причина да се строят кръстовища като това на Водната палата. С подобни транспортни връзки трафикът ще стане по-предвидим, а това ще облекчи нашата работа и ще подобри качеството й. Между другото, това се отнася и до колегите от градския транспорт. Заради задръстванията те също не могат да гарантират на пътниците колко време ще им отнеме придвижването от точка А до точка Б. Не успяват да спазват и графиците си, защото не е ясно в кой момент какво се случва с трафика.  

  - Очаква ли се повишение на цените на таксиметровите услуги на фона на инфлацията? Към момента първоначалната такса е 1,85 лв., дневната тарифа е 0,99 ст./км, а нощната - 1,09 лв. /км. Ще се променят ли?  

- Към момента мога да успокоя клиентите, че не се предвижда увеличение на цените на таксиметровите услуги.

 - Обновявате ли редовно автопарка в таксиметровата фирма?
  
- Постоянно се обновява автопаркът на фирмата. Колите ни са към 300 на брой. В целия град се движат около 1500 таксита. Ние постоянно се стремим да предлагаме удобство и качествена услуга на клиентите, които ни се доверяват.

ВИЗИТКА

Диян Станев е председател на „Асоциация на таксиметровите водачи -Пловдив”. Собственик на една от най-големите таксиметрови компании в града - „Виайлет такси”. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
Хихи

Хихи

14.10.2022 | 13:36

Много специалисти , типично за Ганьо , не ме учудва .

Отговори
1 0
комунист

комунист

12.10.2022 | 17:45

Най- прастото решение е да си изберете отговорни и грижливи управници в общината.Не Ви достига акъл за това.

Отговори
1 1
Ляв зявой

Ляв зявой

12.10.2022 | 12:18

Без кръгово отгоре и леви завои е пълна глупост и загума на алтернативно трасе. Трафикът в посока, където няма леви завои, ще минава пак по бул. Шести Септември.

Отговори
3 1
Ами хайде де, учете се от София!

Ами хайде де, учете се от София!

12.10.2022 | 11:03

От години вече в столицата придвижването е значително по-добро отколкото в Пловдив! Обаче като се правят кръстовища на две нива, няма пречка да стане при Водната палата това кръстовище както е при телевизионната кула в София или при Семинарията и Симеоновско шосе. В момента предложения проект при Водната палата в Пловдив е неадекватен! Трябва да има директно трасе Тунел - колело на панаира на естакада и под него си остава кръгово, за да може да се правят всички завои във всички посоки. Автоматично, когато има естакада там, такова кръгово ще остане с малко трафик и ще е съвсем добре. Основния трафик е Панаира - тунела и обратно. Освен това, кръстовища на две нива с естакади трябват още на следните места: бул България и бул Васил Априлов; бул 6ти септември и бул Васил Априлов, макар че това ще стане само след предвиденото разширение на Априлов между Пещерско и 6ти септември; на Сточна гара определено трябва също такова кръстовище на 2 нива и на последно място на Източен и Санкт Петербург. Трябва обаче цялостна схема и организация, както направиха в София, а не работа на парче сякаш всяко кръстовище е само за себе си.

Отговори
2 0
теоретически

теоретически

12.10.2022 | 10:47

Пробивът под Водната палата е супер идея! А практически как стоят нещата? Като подкопаят основите на моста над Марица, какво правим? Отводняване предвидено ли е или колите ще трябва да са амфибии?

Отговори
3 2
теоретически

теоретически

12.10.2022 | 10:45

Пробивът до Водната палата е супер идея. А практически как стоят нещата? Като подкопаят основите на моста над Марица ? Какво правим? Дадено ли е решение? А подпочвените води? Предвидено ли е отводняване на пробива или колите трябва да са амфибии?

Отговори
2 1
ХХЛ

ХХЛ

12.10.2022 | 10:42

Тези които не искат кръстовища на две нива са като тези които са чупели тъкачните станове в Англия през 19 век. Който иска градинки и велосипеди да отиде да живее на село там има достатъчно от това. При 200 000 автомобила и пътища от 70 -те години на 20 ти век ще се избием без война. Общината много закъсня с тези проекти, липсват и още минимум два моста на река Марица - на изток при Ландос и на запад до Ж.П. моста. На Пешерско шосе също трябва да се направи подлез, защото мечтата за вдигане на Ж.П. линията няма никога да се сбъдне. Разширението на бул. В. Априлов е абсолютно задължително, защото трафика от подлеза на Централна гара и подлеза на Модър - Царевец ще се изсипе върху този булевард. Там ще стане абсолютна тапа, ако преди това общината не го разшири.

Отговори
7 2

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?