49
Следвайте ни

Арх. Невена Балчева: Трафикът ще блокира, ако от ВиК не преместят трасето на Южния обходен колектор

Има варианти за отчуждаване на имоти на булеварда в съкратени срокове

viber icon

- Арх. Балчева, кметът Здравко Димитров повдигна въпроса за възможността Южен обходен колектор да се изгражда в новото платно на бул.  „Александър Стамболийски”, за което все още няма решение. На Дирекция „Общинска собственост” е разпоредено да представи доклад за имотите, които попадат в новата регулация. Каква е готовността с отчуждаването на този булевард?

- Имотите са обследвани. Подготвили сме информация за състоянието на собствеността от южната страна на булеварда, с която кметът ще се запознае. Не знам откъде ще мине трасето, но според мен

не е удачен вариант строителните работи да се извършват в съществуващото платно.

Това ще създаде големи затруднения в трафика. Най-добре е колекторът да мине по новото трасе от южната страна на бул. "Александър Стамболийски".  Мисля,  че изпълнението на проекта би могло да се започне от участък, където няма необходимост да отчуждаваме чужди имоти, защото са общински. Този участък е доста дълъг и проектът може да се реализира, докато в следващия тече процедурата за отчуждаване.

- Може ли бързо да се извършат тежките процедури по отчуждаване, за да не пречат на работата, ако до това решение се стигне?

- Отчуждаването е включено в общинската програма. Има различни опции за процедурата, но това е първостепенен обект и в тези случаи законът дава право за предварително изпълнение на нормативен акт. Има варианти да се съкратят сроковете за отчуждаването,  ако Общинският съвет приеме, че този обект е от първостепенно значение. Специалистите ще се опитат  да направят  логистиката на ВиК, за да бъде реализиран този проект и да бъдат спестени големите неудобства на пловдивчани, които неизбежно ще последват заради строителните работи в съществуващото платно. Южната част на града ще бъде блокирана.

- Колекторът се проектира. Възможно ли е да се промени този проект? Питам ви като архитект. 

- Не съм запозната с проекта на ВиК. Разбира се, че екипът на  Общината държи да се избере най-удачен вариант, да не се блокира градът, и това е правилна позиция. От моята гледна точка проектът може да се изпълнява на етапи, докато текат процедурите. За съжаление,

30 години никой нищо не е направил за отчуждаванията край този булевард.

В рамките на две години от настоящия мандат няма как да се свърши всичко. Екипът ни работи по отчуждаването и има варианти да го проведем в съкратени срокове. За няколко месеца свършихме доста работа - на финала сме на отчуждаването и на ул. „Царевец”, и на бул. "Васил Априлов", и на „Даме Груев”.

- На последната сесия общинските съветници отказаха да приемат изменението на плана за устройство на територията на ул. „Кукуш”, което се предприема във връзка с предстоящото изграждане на пробива под Централна гара. Мотивът за върнатото предложение е, че в плана не е предвидена връзката с Бетонния мост, все едно тя не съществува в бъдеще. Защо тази връзка не е посочена в ПУП?

- Връзката с

Бетонния мост съществува и тя е регулационно регламентирана.

Съоръжението е включено както в Общия устройствен план от 2007 г., така и в проекта на актуализирания вариант на ОУП. Бетонният мост е заложен и в проекта на ПИРО (План за интегрирано развитие на община Пловдив за 2021-2027 г.) Единственото, което ще направим, е да приложим тези документи към предложението за ПУП - ул. „Кукуш”, и отново ще го внесем за разглеждане в Общинския съвет. В комисиите това беше обяснено, но вероятно съветниците искат да се убедят, че такива документи наистина съществуват.

- Може ли администрацията да гарантира на общинските съветници, че връзката с Бетонния мост ще бъде запазена?

- Пътните връзки са регулационно регламентирани както от южната страна на моста, така и от северната. Ако съоръжението се реконструира, нивилетното привързване е предмет на инвестиционен проект, а не на подробни устройствени планове. Проектът е в процес на изготвяне. Въпрос е на инвестиционно проучване как ще бъдат решени подходите и връзките със сградите и комуникациите в тази зона сграда, ако горното строение на Бетонния мост се вдига на по-голяма височина в зависимост от вида на конструкцията . Отново подчертавам, регулационно този проблем е решен, всичко останало е въпрос на инвестиционния проект и осигуряване на необходимото финансиране. Идеен проект на моста вече беше представен публично.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

мафия

мафия

11.10.2021 | 16:56

няма значение откъде ще мине - важно е да се откраднат милионите!

Отговори
1 0
Акад. Динеков

Акад. Динеков

09.10.2021 | 09:45

реди 40 години бул. "Акад. Петър Динеков" и ул. "Кукуш" може и да са били подходящо трасе за южна тангента, но това отдавна не е така. Градът се е разраснал неимоверно на юг и това трасе на практика вече е част от широкия център на Пловдив. Ролята на южна тангента може да изпълни именно разширения бул. "Ал. Стамболийски", а след време това ще е дори околовръстният път. Градът се развива и пред местната власт има нови предизвикателства, а вие явно сте останали някъде в 1980-а.

Отговори
0 0
Защо госпожо Валентина Йеремиева

Защо госпожо Валентина Йеремиева

08.10.2021 | 13:34

Защо не попитате община Пловдив работи ли се по пътната връзка "Южен поток на град Пловдив" , урегулиран южно от от ЖП линия София Пловдив, която е урегулирана по плановете на град Пловдив и свързва транспортен възел Родопи, минава южно от бетонния мост , свързва се с транспортен възел Коматевско шосе, по трасето на улица софийска ЖП линия, над транспортния пробив модър-царевец проектиран в северната част на квартал Модър и включваш се през западната част на квартал Прослав в ооколовръстното шосе на град Пловдив. Изграждането му ще облекчи транспортния трафик не само на район Южен а на целия град Пловдив. Чакаме госпожо Йеремиева!

Отговори
5 1
Архитект

Архитект

08.10.2021 | 13:20

Ключовата дума в интервюто е "дискретното решение". Новият мост ще мине 4 метра над ул. Кукуш. Прави са съветници да искат конкретно решение. Да не ги будалка зам. кметицата с терминология и ПУП

Отговори
4 1
Знае ли архитект Балчева че ...

Знае ли архитект Балчева че ...

08.10.2021 | 12:56

На одобрените още преди 40 години регулационни планове на град Пловдив и в действащите регулационни планове в район Южен е урегулиран булевард "Академик Петър Динеков " успореден на булевард "Александър Стамболийски" и в момента досега на терена е една тясна улица , забравена от община Пловдив, че това е булевард с габарит 35м който може да поеме голяма част от трафика минаващ по булевард "Александър Стамболийски" и да намали тапите в район Южен. Колко години са необходими да чакаме още архитект Балчева?

Отговори
8 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кой кандидат-президент ще гласувате на 14 ноември?