Ремонтиран асфалт се напука и гълта още 150 000 лева

Уличните настилки издържат 2-3 години

Пукнатини по асфалта на улиците, които вече са ремонтирани, ще се запълват отново тази година. Община Пловдив е обявила обществена поръчка и дава 150 000 лева на частната фирма, която ще спечели търга. С тези пари администрацията прави сметка фугите, разцепили настилката, да се заливат със специална полимербитумна паста.

Мярката е необходима, за да се предпази асфалта  от следващото разрушаване,обяснява в доклада си шефът на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта” Борислав Кръстев. Според него настилките се увреждат в резултат на голямото натоварване на превозните средства.

Запълването на пукнатини и фуги на уличните платна се прави от години. Според специалистите този метод удължава живота на асфалта и спестява средства за по-тежките ремонти, които неизбежно ще се наложат, ако по настилката има пукнатини.

Проблемът е, че тези козметични ремонти все по-често се налагат на улиците, където не толкова отдавна е извършен ремонт.

През миналата есен след подобен доклад на общинското предприятие „Организация и контрол на движение” с решение на местния парламент бяха похарчени близо 50 000 лева за запълване на пукнатини в  район „Южен”. Експертите бяха установили дефекти на няколко булеварда, един от които е  бул. „Никола Вапцаров”. Както „Марица” писа, асфалтът  в двата участъка, на които преди три-четири години е направен основен ремонт с подмяна на водопровод, беше буквално оплетен в паяжина от пукнатини. Строителите старателно ги заляха с битумна паста, но само след няколко месеца пукнатините цъфнаха на други места.

С много къс „живот” се оказаха асфалтовите настилки на бул. „Шести септември”, „Христо Ботев”, „Александър Стамболийски”, на който зейнаха дупки, „Цар Борис III Обединител”, разкопаван след ремонта най-малко четири пъти заради аварии на стария водопровод.

На бул. „Шести септември” между кръстовището на Чифте баня  и „Васил Априлов” настилката е сменена през 2012 г., без да е правен основен ремонт. Година по-късно асфалтът беше пропаднал така, че не е наложи да го кърпят спешно на няколко места. Според строителите проблемът възникна, защото в заданието за преасфалтиране Община Пловдив не е включила изискването за изграждане на нова пътна основа. Тази зима до кръстовището с бул. „Васил Априлов” цъфнаха и две дупки.

На тези обновявани булеварди неведнъж са запълвани пукнатини. На „Цар Борис III Обединител” между Тунела и Сточна гара се вижда плетеницата от битумна паста. Тя наподобява украса на погачите , които по традиция поднасят, когато тържествено се прерязва лентата на новите или ремонтирани обекти.

По закон гаранционният срок за ремонтите е само две години, което означава, че администрацията не може да търси отговорност от изпълнителите и плаща било за паста или за повторно преасфалтиране допълнителни пари от бюджета. Пък и често няма основание да упреква фирмите, ако асфалтът е сменен, а тръбите отдолу са изгнили.

В същото време се сещаме и за други примери. Реконструкцията на бул. „България” е направена преди осем години, но досега не се е налагало да се запълват пукнатини. Да не говорим за надлез „Родопи”, където едва миналата есен, или 18 години след изграждането му, заливаха с паста появилите се дефекти. /Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?