Семейство плати за винетка 388 лв., чака "ресто" 3-ти месец

Димка и Красимир Нанови са готови да съдят БГ Тол, ако не получат надвзетата сума

Точно 388 вместо 97 лева излязла годишната винетка на пазарджишкото семейство Димка и Красимир Нанови. Двамата са категорични, че са жертви на прословутата нова тол-система за покупка на е-винетки. Тя струва цели 180 млн. лева и в началото на годината работата <210> не струваше и 5 пари. И понеже опитите им да бъдат забелязани от шефовете на системата непрекъснато удряли на камък, Нанови потърсиха съдействието на медиите, за да се чуят патилата им. И ясно дадоха да се разбере, че са готови да търсят правата и парите си докрай, включително по съдебен ред.  

На 1 януари Красимир Нанов отива в пазарджишка бензиностанция от голяма верига, за да си купи винетка, понеже на следващия ден му предстои пътуване до София. Прави три опита да плати, но нито един не е успешен, въпреки стриктното спазване на инструкциите. Оказва се обаче, че "умната машина" все пак е изтеглила 291 лева от сметката на Нанов - показва го направена по-късно проверка в обслужващата го банка.  Оказва се, че плащането е успешно, но няма нито регистрирана винетка, нито принтирана касова бележка. 

На сутринта семейството предприема важното за тях пътуване до столицата. В друга бензиностанция правят нов опит. Устройството не работи, но поне не ги ощетява с пари. 

В крайна сметка ходенето по мъките на Нанови се увенчава с успех - сдобиват се с винетка, която засега - вече повече от два месеца - им струва скромните 388 лева и тонове нерви, образно казано. 

Подават оплакване в областното Пътно управление в Пазарджик. Оттам им обясняват, че ролята им в подобни екшъни е да предадат чрез АПИ жалбата в БГ Тол. В общуването си с гражданите обаче новата структура е като черна кутия. Имат кол-център, от който в такива случаи не може да се получи конкретна информация, както и електронна поща, откъдето жалбоподателите получават предварително зададени универсални, но безполезни отговори.  

Читателите на "Марица" знаят, че случаи, подобни на премеждията на сем. Нанови, не са единични. Вестникът ни вече разказа за жеста на пловдивчанин, решил да дари платената винетка на човек със съответстващ номер просто защото при въвеждането сгрешил една от цифрите на своя. В България в такива случаи грешката е непоправима, докато в Германия се коригира на място, от същия автомат, макар и срещу такса от 2 евро. 

Ако се съди по написаното в социалните мрежи, гафовете на новата е-система са стотици и все в ущърб на платците. Официално, по данни на АПИ, има само 11 молби за възстановяване на суми, изтеглени от сметките на заявителите, без системата да регистрира платена винетка.

Утехата на сем. Нанови е, че техният случай е сред тези 11 и уверенията са, че ще им бъдат възстановени 291 лева. Ядовете им, естествено, ще останат за тяхна сметка. Системата не е програмирана да се извинява.

 

 

 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?