Близо 5000 души са посетили обновеният смолянски Планетариум от откриването му след ремонта

Близо 5000 души са посетили през март обновеният и модернизиран Планетариум в Смолян след откриването му на 29 февруари т.г., съобщи директорката му Цветелина Генчева. Прожекцията са гледали 2218 деца,  2258 възрастни и 13 чужденци.

Отделно 2404 смолянски ученици към момента са посетили безплатно звездната институция. Това е по инициатива на кмета Николай Мелемов. Всички училища и детски градини в община Смолян по график посещават звездните спектакли без да купуват билети, съобщи Виолета Филипова от пресцентъра на община Смолян.

От днес към екипа на Планетариума е назначен на пълен щат един физик.

От 1 април се излъчва и новият звезден спектакъл „Две малки парченца стъкло - невероятният телескоп“. Той проследява двама студенти, докато общуват с жена астроном на местно звездно парти. По пътя учениците научават историята на телескопа от модификациите на Галилео до детски далекоглед – с помощта на две малки парчета стъкло, чак до изстрелването на космическия телескоп Хъбъл на NASA/ESA. Тази прожекция ни разкрива чудесата и откритията, направени от астрономите през последните 400 години, посочи Генчева.

За първата седмица на април са направени почти на 100 процента резервации. Потокът от хора не спира. Има групи от цяла България и много ученици, които карат пролетната си ваканция в Пампорово.

Планетариумът си остава най-популярната туристическа дестинация в региона. Едно магическо място, където имаме възможност да се докоснем до необятния Космос, да се потопим в звездната атмосфера и да изживеем невероятни емоции, търсейки непознатото във Вселената.

Припомняме, че Планетариума отвори официално врати на 29 февруари т.г., след като три години бе в ремонт, при който беше напълно обновен и модернизиран.

Подробности може да намерите в сайта на Планетариума: planetarium-sm.org

Оцени новината

0/5 от 0 оценки

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?