Французин промотира вино от Родопите

Виненият туризъм е шанс за малките производители в България, а маврудът, в който съм влюбен - визитката на пловдивските винари. Това обяви французинът Ги Лабейри, който от няколко години  живее в Брестовица и като туроператор промотира българското вино. Той участва днес в конференция „Винен туризъм – състояние и перспективи“, която предшества откриването на 11-тото издание на „Дефиле на младото вино“ под тепетата.

Фестивалът подкрепя и популяризира българското винопроизводство и традиционната българска храна. Той се организира от „Съвет по туризъм – Пловдив“ , с финансовата подкрепа на Община Пловдив. 

Проявата стартира преди часове и ще продължи до 17 ноември. По традиция винопроизводители от цялата страна представят еликсири от последна реколта в емблематични къщи в Стария град.  Посетителите могат да закупят жетони за дегустация на входа на всяка къща от фестивалните локации.

Местното грозде мавруд е визитката на Пловдивска област. Тя е част от лозаро-винарския регион на Западна Тракийска долина и част от „Западна Тракия“ – една от 12-те дестинации за винен и кулинарен туризъм в страната. Това обяви по време на конференцията Лиляна Арсова – директор на Дирекция „Туристическа политика” към Министерството на туризма.

Тя уточни, че проектът за 12 винено- кулинарни дестинации ще увеличи интереса към България като атрактивна дестинация. Тя цитира данни на Националния статистически институт, според които през 2017 година в България са произведени близо 138,2 млн. литра вино от грозде в 210 предприятия. Най-много вино изнасяме за Русия, Полша и Великобритания.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?