Следвайте ни

В Септемврийско питат: Докога АПИ ще бъде глуха за касапницата край Ханчетата

viber icon

Две катастрофи на „Ханчетата” край град Септември в рамките на 48 часа изправиха отново на нокти жители от общинския център и близките села, които настояват от дълго време за изграждане на кръгово кръстовище. 

На мястото се пресичат два пътя от републиканската пътна мрежа, а пътно-транспортните произшествия са почти ежеседмични.

Фенове на черния хумор дори твърдят, че мястото може да постави национален рекорд по брой на катастрофи, станали за възможно най-кратко време. 

Въпреки всички тези факти от Агенция пътна инфраструктура продължават да пасуват. 

От първи лице

Беловецът Жоро Петракиев преживява истински ужас на натоварения път. „Пътувах от Пазарджик в посока Белово. Уж се огледах, нямаше коли. При преминаване през кръстовището усетих силен удар. Спомням си, че започнах да се въртя. Оцелях по чудо”, разказва той.

По единия път – от Септември към Варвара минава целят трафик към курорта Велинград и обратно за столицата. По другата отсечка, която местните тук наричат Цариградското шосе(Стария път за София) пък пътуват минаващите за Боровец, Самоков и Гърция или в другата посока - за Пазарджик и Пловдив. 

Статистиката показва, че водачи на ППС-та, движещи се по третокласния път от Септември в посока Варвара(Велинград - 8084) и обратно, много често не спират на знака “STOP” преди път 8, което става причина за тежки произшествия. Освен това няма и добра видимост.

„Реално погледнато и двата пътя, които се пресичат са еднакво натоварени. На практика и двата трябва да са с предимство. Единият идва от магистралата, другият пък е първокласен”, твърди минаващият ежедневно през кръстовището Иван Терзов от село Виноградец.  

„Тук е жива касапница. Почти ежедневно има катастрофи. Служителите от местното РПУ слагат патрулки. Застават и като регулировчици и въпреки това стават катастрофи”, коментира разпалено общинският съветник от Септември Йордан Кръстев(на снимката), който сред най-отявлените инициатори за изграждане на кръгово кръстовище. 

„Мантинелата се направи допълнително след ремонта на пътя, за да защити стоящото на метри от кръстопътя заведение „Делвите” и полицейската караулка, защото колите от катастрофите стигаха чак до там”, посочи инж. Явор Митев – директор по Строителството в Община Септември.

Предистория

Преди повече от 4 години администрацията на бившия кмет Марин Рачев даде идея за изграждане на кръгово кръстовище край „Ханчетата” като единствен вариант за ударно ограничаване на ПТП-тата.

Прекият повод за това бяха регистрираните 16 тежки произшествия на третокласния път по Лот 22Б в посока Велинград. 

Тогава общинското ръководство проведе буквално на място работна среща с представители на Областно Пътно управление(инж. Михаил Рашков – Директор, Емил Коен) и КАТ(Димитър Табаков, Васил Кръстев), на която изложи няколко конкретни искания. Първото и най-важно от тях бе да бъде изградено кръгово кръстовище на мястото на сегашния кръстопът. 

От Областно пътно управление обещаха до излизане на конкретно становище по това искане да предприемат някои палиативни действия в тази посока. 

Така след време на метри от самото кръстовище бе поставена визуална, текстова маркировка “STOP”, както и така наречената „шумяща маркировка” за изостряне на вниманието на водачите. 

Големите указателни табели бяха преместени по-назад в посока Септември за да може информацията от тях да се възприема по-навреме от самите шофьори на ППС-та. 

Въпреки всичко това през следващите години картинката не се промени съществено в позитивен план.

В следствие на това, в края на миналата година местни жители излязоха на мълчалив протест край злополучното кръстовище.  Те бяха подкрепени от тогавашния кмет на общината Марин Рачев, кметове на кметства, местни общественици и други.

Първоначалната идея на събралите се бе да се блокира цялото кръстовище, но полицията не разреши това. 

Протестиращите се бяха „въоръжили” с табели, със знак „STOP”, който имплицитно трябва да подскаже на институциите, че времето на приказките е свършило и от тях се чакат конкретни мерки за спиране на кръвополитните катастрофи. 

8 месеца по-късно реакция от държавните органи все още няма. Те често твърдят, че „всичко било в границите на нормалното”. За тях явно жертвите са просто числа - част от общата статистика. 

Може би, докато не пострада близък на някой висш чиновник.

 

 

Димитър Комсийски

Димитър Комсийски

Репортер-редактор - екип "Регион" Пазарджик

Димитър Комсийски е магистър по икономика в УНСС. Завършил е висшето си образование през 2000 г. Той е най-дългогодишният журналист на „Пазарджишка Марица”. Работи в екипа на вестника от неговото създаване и до момента, вече над 15 години. .   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Стоян

Стоян

12.09.2020 | 09:01

Пътуващите в посока от и за Велинград не спазват знак Стоп, това е проблема. Пътят Белово-Пазарджик е много по-натоварен и е нормално предимството да е по него. През почивните дни регулировчиците толерират прииждащите към планината и създават вредни навици в нахалните столичани.

Отговори
2 0
memet

memet

11.09.2020 | 12:40

aide pak po ideite na ;; ra4ev, triabva da se vrasshtat pari ot delata

Отговори
1 0
katrin

katrin

09.09.2020 | 17:41

sofianci ne znaat pravilnika za tova miasto

Отговори
3 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?