Следвайте ни

Повечето жалби до омбудсмана се подават устно

viber icon

Повечето жалби до обществения посредник на Пазарджик Георги Шопов за 2018-та са по проблеми, свързани с местното самоуправление, стана ясно при представянето на отчета му за годината. Подадени са общо 123 оплаквания, повечето от които – 76, са устни, писмените са 47.

И в двете категории преобладават тези срещу институции от местната власт. Хората недоволстват от данъци и такси, от бавене на молби за общински жилища, от незаконно строителство, проблеми с Наредбата за безопасност на движението.

НАП и НОИ са водещи в листата на държавните ведомства, срещу които постъпват сигнали. В списъка са още Пожарната, социалните служби, Бюрото по труда, ВиК и други. Не липсват и такива извън компетенциите на омбудсмана, например – срещу съдебната власт. Те обаче са само 16, а това е знак, че правната култура на гражданите се е увеличила и те са осъзнали, че не могат да се месят в работата на съдебните органи, коментира Шопов.

Един от най-трудните казуси е искане за маркировка и изграждане на легнал полицай на главната улица в село Драгор, подписано от близо 300 жители на селото. Оказало се, че това зависи от много институции, така че за момента проблемът с безопасността на пешеходците там не е решен. Далеч по-лесно се получили нещата по искане на хора от село Калугерово за ремонт на две улици, както и на пазарджиклии, сигнализирали за некачествен ремонт на блока си.

Към обществения посредник са се обърнали още 57 продавачи на мартеници, недоволни от решението сергиите им да не са на най-оживените улици, а при полицията. Намерен е компромис – ако ползвателите на магазини дадат писмено съгласие, временните маси може да се поставят пред техните обекти.

Често абонати търсят правото си, когато общия водомер в блока отчита повече кубици от сумираните показания на индивидуалните. Проверките обаче почти винаги показвали, че уредите нямат повреда. Тенденция е също намаляването на жалбите срещу енергодружеството и телекомите, докато преди е имало доста оплаквания от големи сметки, отчете омбудсманът.

Въпреки масовото недоволство срещу своеволия на служители от „Синя зона“, по този повод няма постъпил нито един сигнал. Няма и такива срещу ТЕЛК, но преосвидетелстването по новите правила едва сега започва.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?