Следвайте ни

НОИ също въвежда контролиран достъп, препоръчва е-услуги

viber icon

На основание чл. 37, ал. 5, т. 1 от Кодекса за социално осигуряване, във връзка с обявеното с Решение от 13.03.2020 г. на Народното събрание на Република България извънредно положение и Заповед № РД-01-124/13.03.2020 г. на министъра на здравеопазването и с оглед защита здравето на гражданите, считано от 16 март 2020г., Националният осигурителен институт (НОИ) въвежда спешни мерки.

Във всички офиси на НОИ ще се спазва режим на контролиран достъп, за да няма струпване на хора в затворени пространства. Няма да се допускат лица с прояви на остри заразни заболявания, като това ще се установява с термокамери за бърз скрининг на лица с повишена температура. Това ще се случи най-напред в териториалното поделение на НОИ в столицата.
В приемните на НОИ няма да се допускат и лица, завърнали се от държави, в които има установени случаи на COVID-19, както и ще се преустанови приемът на заявления, жалби и други документи от такива лица. Преустановяват се консултациите в приемните на НОИ, те ще се предоставят на единния телефонен номер 0 700 14 802. 
Заявления, жалби и други документи във връзка с парични обезщетения, помощи, пенсии, гарантирани вземания и издаване на документи от Осигурителния архив на НОИ ще се подават по електронен път, по реда на Закона за електронното управление, с квалифициран електронен подпис или с персонален идентификационен код (ПИК) или чрез лицензиран пощенски оператор.
Лицата, които по уважителни причини не са могли да подадат съответните документи по този ред, ще могат да ги подадат в срок до 14 дни след отмяната на извънредното положение, като тези документи ще се считат за подадени в срок, тоест подадени в първия ден от срока на извънредното положение.

Във връзка с епидемиологичната обстановка в страната Националният осигурителен институт (НОИ) отново призовава всички свои клиенти да се въздържат от лично посещение в офисите на институцията в цялата страна, освен в случаи на реална неотложност.

Във всички други случаи на разположение са алтернативните форми за контакт с НОИ: над 70 електронни услуги, Контактен център (0 700 14 802), писма или електронна поща ([email protected]). Както е известно, персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ предоставя удобен и при сегашните обстоятелства особено подходящ начин за ползване на редица електронни, справочни и административни услуги през интернет страницата на института. Притежатели на ПИК към момента са около 1,5 милиона български граждани, които чрез него и без да посещават офисите на институцията могат да получат персонални справки, които са свързани с достъп до личните им данни. По интернет те могат да следят осигурителния си статус и дали работодателят им начислява дължимите осигуровки. Ако им предстои пенсиониране, потребителите могат да проверят наличната информация за натрупания си осигурителен стаж и доход, както и да изчислят прогнозния размер на пенсията си. В случай че са останали без работа или са в отпуск по болест или по майчинство, чрез своя ПИК лицата могат дистанционно да следят дали им е отпуснато полагащото им се обезщетение и дали същото е изплатено. Освен това имат възможността да проследяват постъпилите данни за издадени болнични листове и кои документи за тяхното изплащане са вече налични в НОИ. С ПИК може да се подаде заявление по електронен път за извършване на редица административни услуги, да се зададе актуален въпрос или да се подаде сигнал или жалба, изискващи достъп до лични данни, чрез контактните форми. 
Електронизирани са и услугите:

Изчисляване на прогнозна пенсия;
Изчисляване на прогнозен размер на парично обезщетение за бременност и раждане;
Справка за статус на социално осигуряване от 1997 г. насам; Справка за осигурителен стаж и доход при пенсиониране;
Справка за подадени декларации за социално осигуряване за осигурено лице за периоди след 2004 г.;
Справка по ЕГН за изплатени чрез НОИ парични обезщетения и помощи от ДОО;
Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от ДОО;
Справка за постъпили данни от издадени болнични листове в Електронния регистър на болничните листове и решенията по обжалването им;
Въвеждане/промяна на координати за получаване на съобщения от НОИ за изплатени парични обезщетения и помощи от ДОО;
Справка за изплатени парични обезщетения за безработица;
Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица; 
На разположение на гражданите е и Контактният център на НОИ, като на единния телефонен номер (0 700 14 802) постъпват от порядъка на 5000 обаждания на ден. Тарифата за разговори от фиксираната мрежа е на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговори от мрежата на мобилни оператори, включително и международни, се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план. При ограничения на мобилния оператор към телефонни номера 0700* гражданите може да се свързват и чрез телефон +359 2 902 0506.

 

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?