Следвайте ни

Модернизират легендарен теснолинеен локомотив

55 години след доставката на първата машина БДЖ се заема с обновяване на жп състава по линията

viber icon

Точно 32 години след доставката на последния нов локомотив за теснолинейката и 55 години след пристигането на първия дизелов, една машина ще претърпи пълна модернизация. С дългоочакваната добра новина се похвали Кристиан Ваклинов от Гражданско сдружение „За теснолинейката“. Обновеното локомотивче ще се върне на релсите през 2021 година.

Част от ентусиастите от сдружението, което години наред се бори за популяризиране и опазване на теснолинейката, не пропуснаха да си доставят несравнимото удоволствие лично да изпратят локомотивчето герой. Кристиан Ваклинов дори написа по идея на верния си съмишленик Иван Вълков „На добър път!“ отпред, точно под прозорците на машинистите. 

Железничарите с не по-малко вълнение се включиха във воаяжа на червената жп машина към завода модернизатор. И по-точно – в подготовката за пътешествието и качването на вярната машина върху специален вагон за транспортирането му до завод в Русе. Там ще бъде изпълнена планираната модернизация. Заради него се наложи възстановяването на коловоз за претоварване на теснопътни возила върху нормалнорелсов вагон лодка на гара Септември. По този коловоз от 30 години не е имало движение, а от снимките си личи, че предварително се е наложило здраво разчистване на избуялите по линията джунгли от храсталаци. 

„Още една мечта се сбъдва десет години след първото ми пътуване по целия маршрут на теснолинейката - БДЖ да модернизира старите локомотиви, за да вдъхне по-дълъг живот на любимата жп линия – написа по повод на историческото за теснолинейката събитие Ваклинов. Точно 55 години след доставката на първите дизелови локомотиви за теснолинейката, вчера беше вълнуващият първи декември, в който БДЖ и русенският завод "Експрес сервиз" натовариха докрай вярната стара Баба Яга (77002) на вагон-лодка, за да отплува на голямо пътуване към новия живот, който ще получи край дунавския бряг в следващата една година на пълна модернизация. Локомотив 77002 е доставен заедно с още 9 от Румъния през 1988 година. 

Днес БДЖ и теснолинейката разполагат с 4 машини от този тип, от които две са отдавна спрени от движение, едната заминава на модернизация и една остава да работи по маршрута. Първата късметлийка - 77002, макар и грохнала, буквално многократно спасяваше положението през миналата година, когато имаше големи проблеми с локомотивите и въпреки очукания външен вид, пушекът и слабостите, издържа най-дълго. След 77002, в Русе ще бъде модернизиран изцяло още един локомотив от серията, съгласно сключения договор с БДЖ. Вярвам, че това е правилният път! Желая на добър път в това начинание - на машината, БДЖ и завода, който ще се грижи за нея през следващата 2021 г., а догодина ще я посрещнем подобаващо на родна земя!“ – пожела младежът.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Знаете ли коя е ОСНОВНАТА причина за заболяванията, свързани с тютюнопушенето?