Следвайте ни

Модернизацията на първия теснолинеен локомотив тече с пълна пара

viber icon

Обновяването и модернизацията на първия теснолинеен локомотив, който миналия месец влезе в специализирания ремонтен завод "Експрес Сервиз" в Русе, тече с пълна пара. Това съобщиха от предприятието, виждайки силния интерес на хората към съдбата на машината и на теснолинейката Септември-Добринище, единствената запазена работеща в страната ни.

Много хора ни питат как върви модернизацията на локомотив 77-002. Обещахме пълна прозрачност при целия ремонт - ето и първите снимки, съобщиха от завода.
В момента, все още премахваме стари компоненти, изкривени или негодни ламарини. Премахваме пневматичната, електрическа, хидравлична, дизелова и парна инсталации. Всичко това е свързано с много труд, много рязане и почистване, за да получим в крайна сметка напълно оголена и изчистена рама, която да проверим, дефектоскопираме и грундираме.
В същото време, регистрираме оригиналните места на компоненти, кабини, шкафове, пултове и покриви, за да можем да създадем нови такива. В ход са множество доставки на части и компоненти, но най-вече в момента проектираме новия локомотив.

Припомняме, че 55 години след доставката на първата машина за теснопътната линия Септември-Добринище БДЖ изпрати за пълно обновяване и модернизация един от най-амортизираните локомотиви. Заради очукания си вид запалянковци по жп техниката го наричат Баба Яга. Именно той обаче най-често е спасявал разписанието на малките влакчета през изключително трудната за тях 2019 година, когато много от "колегите" му аварираха по тежкото трасе, но Баба Яга издържа.

Точно този локомотив е избран пръв да влезе за модернизация в специализирания завод в Русе. Очаква се в края на следващата година да си дойде у дома като чисто нова, а веднага след това от фирмата изпълнител ще вземат за пълно обновяване още един теснолинеен локомотив. Той пък ще се върне на релсите в края на 2022-ра.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Нали

Нали

18.01.2021 | 15:57

Правителството да не губи време а да поръча още осем броя ф16! Да се изберат нови летци и персонал, тотално разграничени от руското влияни а на досегашните "пилоти" от мафията на Румен Радев, да им бъде потърсена сметка за искането им 29ките да бъдат ремонтирани в Русия! Аферата със закъснелите ремонти в Русия не е случайна и крушката си има опашка! Жив пример за активно мероприятие на КГБ!

Отговори
3 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай