Следвайте ни

Коментар: Не всичко хубаво е в миналото. И днес велоалеите са на мода

Новините от Пазарджик и региона

viber icon
Борислав НАУМОВ

Има нещо много символично във възраждането на връзката читател-журналист именно като кореспонденция между хора, които споделят едни и същи тревоги, обичат един и същ град и дори имат общи мечти.

Аз също мечтая Пазарджик да има добре развита и безопасна за използване мрежа от велоалеи. Вие споделяте спомените си за велоалеята до село Ивайло, а аз все още правя отчаяни опити да я ползвам заедно със сина си, колкото и това на практика да е велокрос, а не пътуване по велоалея. Всъщност това трасе в участъка си от ракиджийницата на края на село Ивайло, та чак до кръстовището с ул. "Георги Бенковски" е толкова запуснато, че бурените, които са израсли през пукнатините на асфалта, със сигурност са по-стари от последните и предишните местни избори. През 2016 година точно върху тази велоалея с месеци стояха 5-6 бракувани автобуса на една от големите превозвачески фирми. Били изоставени в бивш паркинг на превозвача, но пречели на новите собственици и те ги стоварили върху велоалеята. Наложи се общински съветници да настояват за извозването на бракуваните и междувременно доограбени автобуси. 

Махнаха металните скелети със спукани гуми, но бурените и разрушеният асфалт на велоалеята останаха. Направих няколко снимки. Коментарът, както се казва, е излишен!

В далеч по-добро състояние са велоалеите на източната страна на бул. "Бенковски", както и по бул. "Христо Ботев", направо стават за каране. Освен в случаите, когато някой наш съгражданин инатливо е паркирал автомобила си точно там.

Малка компенсация за буренясалите и превзети от автомобили трасета за колела е обиколната велоалея в парк "Остров Свобода". Само че и по нея е опасно, защото тук се движат електрическите триколки, давани срещу 4 лева за 15 минути. На Острова поне дават триколките само на пълнолетни лица, докато в парк "Стадиона" ги карат и невръстни. И понеже са деца - по принцип ще са невинни - дори ако бутнат други деца. Нали знаете, дяволът си няма работа.

Хубавото на велоалеите е, че са на мода, най-вече в национален мащаб. Това е една добра и здравословна мода. Тя рано или късно ще превзема нови и нови територии - така както става в София, Пловдив, Бургас. Освен това в наши дни България е страна, в която работят половин дузина фирми, произвеждащи качествени и относително достъпни велосипеди за всеки вкус и всяка възраст. Следователно велосипедистите ще се множат и рано или късно ще започнат да отстояват много по-активно правата си. А сред тях основното е правото на безопасно придвижване практически навсякъде - така както е в дружелюбните към велосипеда страни като Германия, Австрия, Дания и на много други места.

Ще споделя и още нещо - като човек, който се чувства колоездач, когато кара велосипед, пешеходец - когато ходи на два крака и шофьор, докато си кара колата. Мнозина наши съграждани карат велосипедите си така, както биха яздили конете си, ако имаха с километри дълги ливади - сякаш са сами на този свят, не могат да пречат никому и всеки е длъжен да ги почита както в Индия почитат свещените крави. Всеки ден виждам колоездачи, които карат в насрещното, но много рядко срещам някой велосипедист със сигнално жълта жилетка или с някаква мигалка поне в тъмните часове. И щом минават на червено с колелата си, сигурно го правят и с колите си, и когато ходят пеш.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?