32

Фондация “Лъчезар Цоцорков“ обезпечи участието на България в проучване на ОИСР в 20 държави на 4 континента

„Целта ни е да дадем важни аргументи на експертите, които изготвят образователните политики, на академичните среди и неправителствените организации, така че да постигнем устойчива промяна и темата за социално-емоционалните умения на нашите младежи да влезе в класните стаи“. Това каза Димитър Цоцорков – учредител и член на Управителния съвет на фондация „Лъчезар Цоцорков“ при откриването на престижния форум „Овластяваме новото поколение“ на 26 април в София. На него бе представен глобалният доклад  „Социални и емоционални умения за по-добър живот“ на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Проучването е проведено сред 15-годишни ученици през 2023 г., като  обхваща 20 страни на 4 континента. Фондация „Лъчезар Цоцорков“ обезпечава участието на България в него, а партньор на проекта е Министерството на образованието и науката.

Форумът беше открит от вицепрезидента Илияна Йотова, която посочи, че домакинството на страната ни е белег на поне три неща – на заслуженото доверие към фондация „Лъчезар Цоцорков”, на авторитета на българската образователна система и на оценката, която България е получила по пътя към своето пълноправно членство в ОИСР, което очакваме до края на 2025 г. Вицепрезидентът призова да изградим гъвкава образователна система, която отчита реалните потребности на учениците, а министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков подчерта колко важни в този процес са инвестициите в развитието на учителите.  

Димитър Цоцорков  сподели, че проф. Лъчезар Цоцорков, чието име носи фамилната фондация, е умеел да вдъхновява хората и е вярвал, че здравата ценностна система е основа за благополучието на отделния човек, за успеха на бизнеса и за изграждането на един по-добър свят.  В дискусията за важността на социално-емоционалните умения участваха още Робърт Добле от филантропската мрежа „Портикъс”, изпълнителният директор на BESCO – Българска предприемаческа асоциация Добромир Иванов и Дарина Георгиева, изпълнителен директор на Българската мрежа  на Глобалния договор на ООН.

За пътя на изводите от проучването до класните стаи говориха ресорният заместник-кмет на Хелзинки Йоахана Лаисаари, проф. Ракел Tейшейра от Бразилия, д-р Стефани Джоунс от Харвардския университет и Мила Иванова от фондация „Заедно в час“. В темата за образователните политики участва Красимир Вълчев, председател на Парламентарната комисия по образование и наука, а видеообръщение отправи първата дама на Украйна Олена Зеленска.

„Социално-емоционалните умения са ключови за академичния успех и за житейското благополучие на младежите“, подчерта проф. Андреас Шлайхер - директор на образователния департамент на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, който представи глобалното проучване. Данните конкретно за България бяха обявени пред медиите от Йоана Маринова, изпълнителен директор на фондация „Лъчезар Цоцорков“. Тя подчерта, че младежите с развити социално-емоционални умения постигат по-добри академични резултати, изграждат по-добри взаимоотношения и постигат по-високо ниво на благополучие.

Какво показват резултатите за България:

https://www.bta.bg/bg/news/lik/660916-balgarskite-15-godishni-uchenitsi-sa-s-po-niski-ochakvaniya-za-zavarshvane-na-vi

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 1 оценки
5/5 от 1 оценки

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?