Следвайте ни

Деца сложиха къщичка, привлякоха семейство бухали

В училище правят експерименти как замърсяването влияе на кокичета и китайско зеле

viber icon

На 26 март в Начално училище „Васил Левски“ гр.Пазарджик в  3 „Б“ клас, с класен ръководител г-жа Христина Минкова, се проведе открит комбиниран ЕКО-урок по „Английски език + Човек и Природа“  - част от конкурсната програма на Община Пазарджик в кампанията –  “Рециклиращо предизвикателство“, под наслов „We are the future - give us a future!" ("Ние сме бъдещето – дайте ни бъдеще“).


Много преди старта на кампанията, още през декември месец, учениците от 3 Б клас, провокирани от урок по английски език, фокуса на който  е как деца помагат на горски животни да пресекат с натоварен трафик планински път, за да преминат в гората, започват да осъществят свои идеи насочени към опазване на околната среда.

С помощта на учителката си по английски език -  г-жа Димитрия Гълъбинова, както и на родителите си, децата изработват и закачат на дърветата в училищният двор над 15 къщички за птици  и хранилки.

А резултатът е, че вече има и новонастанено семейство бухали в къщичка за птици в училищният двор, което носи много радост и задоволство на децата.

За тези месеци децата правят опити с китайско зеле и кокичета, как замърсяването на водите и почвата оказват влияние върху растенията, респективно върху хората.

Паралелно с това взимат уроци по „Човек и Природа“ за опазването на околната среда. Как се замърсяват почвите и водите, и въздействието върху хората.  По „Развитие на речта“ пишат текстове за разделното събиране на отпадъци.

И всички тези опити и уроци бяха обобщени в един открит, комбиниран ЕКО-УРОК.

 

 "Урок, който беше извън всякакви заучени рамки, сподели впечатленията си майка на едно от децата. 

Останах много впечатлена и горда с всички ученици. Благодарна съм, че детето ми учи при такива учители, в такава среда.

Освен с представяне на ангийски език за критичните мащаби  на замърсяването на планетата ни, за пестенето на природни ресурси, рециклирането и какви усилия трябва да положим всички за опазване на природата, децата бяха подготвили и въпроси към гостите на урока. Както и изпитаха родителите, дали са внимавали.

Но ефекта от урока, от дискутирането по темата за опазването на природата вече над 2 месеца, от опитите провеждани в училище,  аз видях в края на събитието.

 Когато  видях децата струпани пред таблата – пъзели , които сами сглобиха по време на самия урок. Когато чух как 10-годишни спореха, рециклирането на колко тона хартия, колко на брой дървета ще спаси и 1 метално кенче за колко години се разгражда.

Това не беше назубрен открит урок! Това бяха осъзнати първи стъпки в едно дълго еко-пътуване.  - мотото на урока нагледно.

Огромно благодаря на г-жа Минкова и г-жа Гълъбинова за положения труд и професионализъм. Горда съм, че детето ми има такива Учители!"

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?