Бебешката йога калява мъниците

Прави ги спокойни и весели, влияе и върху фигурата на майката

Всяко бебе е миниатюрна йога. Още от 40-ия ден майката може да го заведе в залата, съветва инструкторката Елена Зарева. Разбира се, упражненията са съобразени с етапа на развитие на детето - самостоятелно държане на главичката, обръщане по коремче, стабилно сядане, пълзене, изправяне. За най-малките комплексът започва с масаж, който с времето се надгражда и усложнява постепенно с всяка фаза на растеж на бебето. Накрая на всяка практика има и упражнения за мама - целта е тя да се чувства спокойна, релаксирана, да снеме напрежението от тялото си и да се радва на общуването с бебето, обяснява Елена Зарева. След раждане организмът има нужда от тонизиране и огъвкавяване, от спокойна и деликатна грижа, точно каквато дават йога асаните. С израстването на бебетата майките имат нужда от все повече енергия. Затова в грижата за мъничетата те не трябва да забравят грижата за себе си.   Упражненията са особено полезни при деформации на опорно-двигателния апарат, при повишен или понижен мускулен тонус, при забавено на двигателно или психическо развитие, при често боледуване, при лош апетит, ниско тегло. Ежедневното практикуване калява мъниците, подобрява освен психомоторното, и емоционалното им развитие, така и функцията на всички органи и системи. В резултат от упражненията децата са по-неподатливи на заболявания, подобрява се имунитетът им. От друга страна, йогата за бебета е прекрасен начин за общуване на майката с детето. Минималният ефект е, че малчуганите стават по-спокойни, имат по-здрав сън, храносмилане, дори по-добро самочувствие.   Винаги е добре да се започне с масаж на телцето, след което се раздвижват ставичките, минава се през упражнения за гъвкавост на гръбначния стълб, сила и здравина на гръбчето. Стимулират се всички мускули на тялото, обяснява Зарева. Работи се върху мозъчната активност, както и за синхронизиране на мозъчните полукълба. Много е важно през цялото време да говорите на бебето, обяснявайки му какво правите в момента, и да държите контакт очи в очи колкото може повече. Нормално е в началото децата да не искат да правят  всички упражнения. Те тепърва опознават своите тела, също така се изморяват бързо. Важно е изцяло да се съобразявате с техните настроения и когато не им се прави нещо, преминавате към друго.   Йога помага и на самата майка да се почувства по-добре след раждането и да превъзмогне следродилната депресия. Освен това при правилна стойка на тялото, която гарантира точната циркулация на жизнена енергия, тялото ни изглежда добре, няма болки и схващания, има и по-добра двигателна активност. Упражненията помагат на дамите да се справят с болката в гърба и кръста заради вдигането и носенето на бебето, а може би и от кърменето, казва Елена Зарева. Отскоро Гергана Куртакова и малкият  син Георги практикуват заедно йога. Гергана посещава курсовете за бременни и сега има огромно желание отново да го прави заедно със своето дете. Практикуването на йога е изключително полезно, а когато се включи и бебе, става и забавно. Гергана го препоръчва, защото е подходящо раздвижване в студените месеци. Освен ползите върху фигурата на майката, йогата помага и за развитието на бебетата, прави ги по-спокойни и весели, разказа своите впечатления младата майка.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?