БДЖ спира влак, вместо да даде 4800 лв. за ремонт

Скъпи на триците, евтини на брашното! Управленското безхаберие в БДЖ достига нови неподозирани висоти.

Жп компанията напоследък влудява хората в Родопите и стотици туристи като отменя редовно влакове по линията на теснолинейката Септември-Добринище заради липса на здрави локомотиви. А най-невероятното е, че със съвсем малко пари въпросните влакчета отново могат да потеглят. Става дума за 4800 лева!

Откъде идва въпросната цена на ремонта?

След като БДЖ започна да спира влаковете по най-живописната жп линия у нас, в социалните мрежи настана масово недоволство. Още повече, че преди няколко години превозвачът вече се опита веднъж да я закрие. Затова и мнозина се запитаха колко пари са необходими, за да се ремонтират теснорелсовите влакчета.

А мениджърът на частният жп завод "Експрес Сервиз" Цветелин Колев публикува офертата за въпросния ремонт.

 
"БДЖ Пловдив (които са принципал на Септември) от няколко месеца ни занимават да им правим оферти за ремонти на тази серия 75. Естествено, в тяхното депо Септември просто нищо не могат да направят и правилно са се насочили към нас. Ето я офертата, която лично съм им написал преди 2 месеца - познайте дали има резултат", написа той.
От документа се вижда, че частният завод още на 15 май т. г. е предложил на БДЖ цена като за приятел за шлайфането на колянов вал. Въпреки това националният превозвач не се е възползвал от нея.


"После - кажете кой е виновен. Насила ли да им правим ремонтите", казва Колев.
Русенският завод "Експрес Сервиз" е затрупан с работа и в никакъв случай не е опрял до ремонта на въпросния колянов вал. Там освен че се извършват ремонти на локомотивите на почти всички частни български и румънски жп превозвачи, се произвеждат и маневрени машини. Локомотиви от предприятието работят в Швейцария, Франция, Германия, Великобритания и десетки други държави по света. Русенски са и влакчетата, които ползва софийското метро за маневрите си.

Влаковете по теснолинейката обаче ги спира същото това БДЖ, което напоследък се хвали, че имало пълни банкови сметки. А те пък се пълнят не от друг, а от данъкоплатците, които рядко или никога не са били клиенти на жп превозвача.

По-късно от БДЖ уточниха, че са получили значително по-ниска оферта за шлайфането на коляновия вал от варненска фирма и се очаквало до две седмици ремонтът на въпросния локомотив да приключи.

https://offnews.bg

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?