Следвайте ни

15 библиотекари преминаха през курс за онлайн-маркетинг на библиотечните услуги

viber icon

Маркетингът, включително този на библиотечните услуги, трябва да се ориентира от използването на традиционните инструменти към използването на дигитални инструменти. Този процес трябва да бъде осмислен и от библиотеките. Необходимо е много активно да се използват социалните медии, които скъсяват комуникационните линии и дават възможност на много хора да споделят мисли и да дават обратна връзка, да създават нова информация за библиотеките. Това бяха част от насоките, дадени от лектора Наталия Георгиева, по време на двудневния курс по дигитализация на комуникациите-онлайн маркетинг на библиотечните услуги. В обучението, което е включено в годишната програма на библиотеката за повишаване квалификацията на библиотечните специалисти, участваха 15 библиотекари.

  Социалните медии дават възможност за глобална свързаност на библиотекарите с потребителите на услуги. Участниците бяха запознати с най-важните елементи на библиотечния маркетинг: потребители, портфолио от библиотечни услуги и партньори и конкуренти. Входната точка на маркетинга е разбиране на желанията на потребителите. Те използваха иновативни методи, за да проучат тези възможности. Не само чрез анкетни карти, но и чрез фокус-групи на различни потребители, както и „метода на малките данни“ и „ Метод Линдстрьом“. Сред темите, по които протече двудневното обучение, бяха  „Стратегии за представяне на библиотечни и информационни услуги“, „ Маркетингът като концепция и практика“, „Библиотечните услуги като маркетингов продукт“, „ Онлайн маркетинг на библиотечни услуги: социалните медии отблизо“, „ Как да пишем в социалните медии“ и „ План за онлайн маркетинг на библиотечни и информационни услуги: логическа матрица.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?