Шофьори искат табели за коланите в междуградските

Всеки път като качвам пътници, призовавам да си сложат колана. Не е възможно обаче шофьорът да следи през целия път кой пътник е закопчан и кой - не, каза пред "Марица" Фикри Бучев. Мъжът е шофьор на микробус и кара пътници по маршрута Пловдив-Мадан. Обяснява, че има добросъвестни пътници, които поставят колана и през цялото време пътуват с него. Други се оплакват, че им пречи. Трети пък предпазният каиш направо не можел да ги обхване. За такива хора в определени случаи законът позволява той да не се поставя. Иначе Бучев е категоричен, че все повече пътници ползват обезопасителни колани. В началото беше трудно, но сега посвикнаха, обяснява мъжът. 

Смятам да кажа на шефа да поставим табели вътре, които да напомнят за поставянето на колана, смята Бучев. На това мнение са много негови колеги, които всеки ден пътуват и обслужват междуградските линии. Обясняват, че няма как да шофираш два часа, да спираш на 30 спирки и да следиш всеки пътник.  

"Някои се вслушват в призива на шофьора да го поставят, други го откопчават по време на пътя", коментира шофьорът Танчо Чипев, който вози пътници до първомайското село Искра. 

Проверка на "Марица" установи вчера, че изискването за наличие на колани в автобусите и микробусите се спазва. В проверените от екипа ни возила всички имаха. В една част от микробусите, които са от по-старите модели, предпазният каиш е двуточков, т.е. обезопасява пътника през кръста. В по-новите возила той вече е триточков, подобен на тези в автомобилите.  

Анкета на "Марица" сред пътниците обаче установи, че не всеки от тях го ползва или е склонен да го изтърпи, особено при пътуване на дълги разстояния. Златка Габерова пристигна вчера на автогара "Родопи" в Пловдив от морето и обясни, че в автобуса имало колан, но не го е ползвала. 

"Притеснява ме, а и не вярвам, че коланът може да ми спаси живота. Всичко е късмет", отсича жената.  Светла Огнянова пък обяснява, че винаги го ползва. Не е попадала в бус или рейс без колан. "Избирам винаги да седна на единично място и поставям колана", разказва жената. 

На 28 юни изтече гратисният период за  монтиране на колани на всички седалки в автобусите за междуселищни превози. Глобата е 3000 лева, с която се наказват водачът и автобусният превозвач. ДАИ може във всеки момент да спре автобус по пътищата на страната и да провери дали има необходимите предпазни колани, дали те са в изправност и се използват. От 10 години изискването за наличие и използване на колани в автобусите е задължително в Западна Европа.  

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?