49
Следвайте ни

Тирове рушат пътя през Свежен и Мраченик в Средногорието

viber icon

Тирове, натоварени с дървен материал, рушат пътя Свежен-Мраченик-Домлян. Тежките камиони минават два пъти дневно по трасето, като при пълния курс носят товар от около 30 кубически метра дървесина. Величовият мост в Мраченик е пред срутване, основите му са силно поддали, руши се и вторият мост в селото, алармираха в социалната мрежа местни жители. Има нацепвания по асфалта, тир с 20-30 кубика дърва не може да не окаже влияние върху пътя, категоричен е кметът на Домлян Мано Несторов.

Тировете возят дървен материал от горите на Държавно ловно стопанство „Тракия“, което е основно на територията на община Брезово. Дейността се осъществява от фирми, които след обществена поръчка извършват дърводобив в стопанството в горите край Свежен.

Пътят Свежен-Мраченик-Домлян е единственото трасе, което  извежда големите камиони на Подбалканския път и от там те тръгват към Бургас и  Северна България през прохода „Шипка“.

Има още един републикански път – това е пътят 2-56 - Брезово-Павел Баня, който също излиза на Подбалканския път, посочиха местните жители. Но преди пет години заради тежките камиони, които излизат от  ДЛС „Тракия“ тогавашният кмет на община Брезово е издал заповед за ограничаване на движението на автомобили над 12 тона и посочил като алтернативен пътя през Мраченик.

Ако има повреди по пътя работа е на общината да ги поправи, заяви пред „Марица“ директорът на Държавно ловно стопанство „Тракия“ Огнян Христов. Ако някоя община е засегната от такава дейност, може да посочи алтернативно шосе. Но в случая такова няма, а дейността на фирмите не може да бъде спирана, допълни той. Нека общината да си прави комисия от експерти, да установи какво е състоянието на пътя и си решат въпроса, допълни Огнян Христов.

През 2022 г. от горите на стопанството ще се добива значително количество по-малко дървесина – от 16 хиляди кубика през 2021-ва, добивът ще бъде намален на 10 хиляди кубически метра. Това съответно ще намали значително и дейността по превоза на дървесината, заяви още Огнян Христов.

През лятото на 2021 г. от Мраченик и Домлян алармираха, че камиони  с товар 30 тона, собственост на голяма строителна фирма, която ремонтира път в ДЛС „Тракия“ рушат пътя. Тогава община Карлово извърши проверка и поиска фирмата да ремонтира повредените участъци. 

Дейностите в ДЛС „Тракия“ обаче не са единствените, които налагат използването на тирове по този път, проучи „Марица“. В района се строят къщи, вили, стопански обекти и по трасето редовно се движат камиони, с товар от около 20 тона – возят строителни материали, камъни, дървесина, тухли. 

 

Цветана Георгиева

Цветана Георгиева

Репортер-редактор - екип "Регион" Карлово

Цветана Георгиева е кореспондент на в. "Марица" от Карлово. Завършила българска филология в ПУ "Паисий Хилендарски". Работила е като главен редактор на в. "Карловска трибуна“.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?