1553

От Варшава до Ford Zephir: Колекционери наредиха в Хисаря сто ретро автомобили

Над 100 ретро и класически автомобили и мотоциклети, носещи духа на различни епохи,  участваха във второто издание на изложението „Диоклецианополис“ 2024 в Хисаря. 

Събитието, реализирано от Община Хисаря и Автомобилен спортен ретро клуб - Пловдив, привлече вниманието на гости и жители на курортния град. Автентичните и реставрираните коли и мотори, разпределени в три категории, според датата на производство и уникалността им представиха историята на автомобилостроенето.

Сред колите, подредени пред Колонадата в парк Момина сълза, можеха да се видят модели от миналия век, но и нови, които рядко ще срещнем по шосетата на страната. Всяка от тях носи своята история, а собствениците с гордост разказваха за реставрационния процес и усилията, вложени в поддържането на техните „четириколесни съкровища“.


Сред моделите впечатляваха култови модели на Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen, но вниманието спечелиха и соцкласики като Трабант, Варшава и Волга. Множество любопитни погледи привлякоха и по-рядко срещани автомобили и мотоциклети, като розовият трабант с мигли. Ретро автомобилите бяха демонстрирани и в движение, което добави още повече емоции към събитието.

Изложението на ретро автомобили в Хисаря се превръща в традиционно събитие, което вярвам ще привлича все по-голям интерес с всяко свое издание, заяви в приветствието си към участниците  и публиката кметът на Хисаря Ива Вълчева. Истински празник за всички почитатели на историята и автомобилите. Автомобили, не просто превозни средства, а свидетели на времето, символи на стил и майсторство. Благодаря на всички участници, които споделиха тази страст и направиха деня незабравим. Уверена съм, че следващите изложения в Хисаря ще бъдат още по-впечатляващи, каза още Ива Вълчева, която откри изложението, а по- късно през деня връчи и наградите.


Сред класиките, произведени преди 1965 година на първо място бе класиран Ford Zephyr със собственик Тодор Милков, на второ място –полската класика Варшава на Георги Сарандалиев и на трето - първият съветски автомобил, влязъл в серийно производство - Москвич 401 на Емил Петров. 
Сред тези произведени до 1980 година на първо място бе отличен Fiat 127 на Ивелин Маринов, втората награда бе за Ford Granada на Георги Иванов, а третата позиция бе за Renault 16TS на Христо Бабачев

В по-близките времена - до 1994  на първо място бе класиран  Mercedes Benz SL 560 на Деян Близнаков, втори е Volkswagen T2 на Димитър Врачев и на трето BMW на Боряна Радева . 
В категория „Екзотични“ надпреварата спечели Георги Христозов с Porsche 911,  на второ място бе Радослав Мишин с Maserati  и третата награда бе за Николай Атанасов с легендарният Trabant 61. При мотоциклетите призовете получиха Антон Димитров с Балкан 250, втори стана Георги Гайтански с Балкан МК 50 и на трето място Димитър Врачев с NSU.
 

 

Оцени новината

Оцени новината
2.5/5 от 2 оценки
2.5/5 от 2 оценки

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?