Следвайте ни

Мост грейна без парапети и мантинели след ремонта на Подбалканския път край Карлово

viber icon

Скъпият ремонт на участъка от Подбалканския път Карлово-село Васил Левски направи трасето опасно. Близо два месеца след последния пусков срок участъкът  е без вертикална организация на движението, няма монтирани мантинели, знаци и табели. За това алармират шофьори, които ежедневно изминават този маршрут. Пътят е успореден на подбалканската железница София-Карлово-Бургас, шосето и жп-линията са разделени  от тревна ивица, която е широка само  три метра и съществува реална опасност кола, която се движи с по-висока скорост да излети на линията, предупреждават водачи от региона. Те настояват своевременно да бъдат монтирани предпазните съоръжения.

Недоволни от изпълнението на строителните дейности са и жители на село Васил Левски.

След ремонта мостът над Голямата река в западната част на селото е без парапети, няма дори еластични стоманени предпазни огради. В този участък автомобилите се движат с висока скорост, верояността някоя кола да излети в реката дори при сух път, е много голяма алармира Рустем Мурад от с. Васил Левски. Досега не сме виждали мост без парапети или без  мантинели. Мостът е на входа на селото от посока  Карлово, тук се движат пеша  и доста от хора от селото. Някой неволно може да се озове в реката, предупреди Мурад.

Освен това е разрушен водосток на улицата, която се отбива от Подбалканския път към западната част на селото. Металната решетка е разбита от тежките машини, които извършваха  ремонтните работи. От нея стърчат железа, няколко коли от селото пукаха гуми там. А  отводнителното съоръжение е затлачено с наноси, при дъжд не може да поеме водата и тя прелива от канавката, посочи Мурад.

Ремонтът на пътя Карлово-село Васил Левски предизвика недоволството на хората от региона още в хода на изпълнението му. Тогава първи реагираха жителите на село Васил Левски, които публикуваха във ФБ снимки на езера върху асфалта пред автобусната спирка, образувани след дъжд. А шофьори предупредиха, че изпълнението на дейностите се бави и че въпреки обявен нов краен срок 15 ноември, по шосето не се виждат машини и работници да работят.

Обновеният участък от Подбалканския път е 7.6 километра. Ремонтът бе възложен от Областно пътно управление на фирма „Европейски пътища“ по процедурата „Технически ремонт и поддръжка“. Както „Марица“ писа още при старта на проекта, този е от скъпите пътни ремонти, при който средно стойността на един километър излиза 1.2 млн. лева, при обичайна средна цена около 800 000 лева. Тогава от Областно пътно управление обясниха, че в тази цена са включени изграждането на канавки, банкети, мантинели и че изчисленията  на стойността не се осредняват на километър.

Близо два месеца след  пуска на трасето обаче реакциите срещу изпълнението на ремонта са еднозначни – не стана по-добре.

 

 

Цветана Георгиева

Цветана Георгиева

Репортер-редактор - екип "Регион" Карлово

Цветана Георгиева е кореспондент на в. "Марица" от Карлово. Завършила българска филология в ПУ "Паисий Хилендарски". Работила е като главен редактор на в. "Карловска трибуна“.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

123

123

06.01.2021 | 08:12

къде е инспектора по пътищата и магистралите бат Бойко,да дойде да види колко качествено е направен пътя.

Отговори
2 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?