Следвайте ни

Как се харчат държавни пари? Ремонт след ремонта на здраво шосе

Езера след първия дъжд на новите участъци от Подбалканския път

viber icon

Зимата е на прага, а временната организация на движението през Марино поле е удължена най-малко до 15 ноември

Скъпият ремонт на Подбалкански път от Карлово до село Васил Левски, за който държавата плаща по 1,2 млн. лева на километър, се оказа некачествен. На някои от новите участъци се образуват цели езера още при първия дъжд. В същото време изпълнителят изпуска и сроковете. Зимата е на прага, а временната организация на движението през Марино поле е удължена до 15 ноември. Затова алармират жители на село Васил Левски, както и шофьори, които използват редовно въпросния участък. Още при възлагането на поръчката от Агенция Пътна инфраструктура хората алармираха, че се харчат луди пари за сравнително здраво шосе. За трасето от 7,6 км АПИ отдели 8,5 млн. лева, като възложи работата без нова обществена поръчка в рамките на договора, който има за зимно почистване и поддържане с "Европейски пътища" АД. 

През уикенда в социалните мрежи се появиха снимки на

дефектните участъци на току-що ремонтирания път.

След първия есенен дъжд пред автобусната спирка на улица „1-ва“ в село Васил Левски  се оформя голямо езеро - водата няма къде да се оттича, а преминаващите автомобили къпят с вода от локвите чакащите на спирката. Коментарите са безпощадни.

Подобни места с некачествен ремонт има още по ремонтирания участък - край бензиностанцията на изхода от Карлово, пред местността Кантона по средата на пътя между Карлово и село Васил Левски. Там също при дъжд се оформят огромни гьолове.

Лошото качеството на работата личи особено при изработване на банкетите и канавките - десетки метри канавки трябваше да се преработват, защото първоначално бяха направени плитки, възмути се жител на село Васил Левски.

Банкетите са направени така, че пътят се свлича в канавката.

От Районната пътна служба са искали на два-три пъти да се преработват канавките.

От друга страна, забавянето с цял месец кара пътуващите да обикалят вече два месеца през Марино поле - да разбиват колите си по многобройните дупки там и да харчат гориво по по-дългия път, твърдят жители от региона. Сега има ново удължаване на крайния срок до 15 ноември. Шофьорите обаче недоволстват, те алармират и в социалните мрежи, и в редакцията на „Марица“. Някои от тях карат по ремонтиращото се трасе, защото на практика по него не се работи от седмици, а движението се отбива през околните села. По участъка, по който трябва да има техника и хора от седмици, е пусто, твърдят наблюдатели. Забелязват се само малцина работници. Говори се, че техниката била насочена към ремонтите на АМ „Тракия“.

Трасето, което се ремонтира, е част от Подбалканския път София-Бургас, то е 7.6 км. Ремонтът му започна на 20 август. Обновяването на участъка Карлово-село Васил Левски е по искане на община Карлово, за

да се отстранят проблеми именно с отводняването,

тъй като те рушат както настилката, така и основата на пътя в дълбочина. Ремонтът бе възложен от Областно пътно управление на фирма „Европейски пътища“, след като с нея бе сключен четиригодишен договор по процедурата „Технически ремонти и поддържка“.

Този е от най-скъпите пътни ремонти, писа „Марица“ още при старта му. При обичайна стойност около 800 000 лева на километър, която сочат други подобни ремонти, ремонтът на участъка Карлово-Васил Левски излиза над 1.2 млн. лева на километър. При старта на ремонта от Областно пътно управление обясниха, че цената е коректна и в нея влиза изграждането на банкети, канавки и мантинели, чиято стойност в различните участъци е различна.

Очакванията обаче не се оправдават и негодуванието от забавянето и лошото качество на изпълнение са факт.

Следя непрекъснато ремонта на пътя Карлово-село Васил Левски,

запознат съм със ситуацията,

заяви пред „Марица“ кметът на община Карлово д-р Емил Кабаиванов. Той получил сигнали за некачествената работа от  кмета на Васил Левски  Доньо Стоянов и от граждани от Карлово и региона. Аз съм подал сигнал до ръководството на Агенция Пътна инфраструктура и съм поискал да бъде направена проверка и да бъдат взети всички мерки изпълнението на дейностите да бъде качествено. Работата на проектантите е да решат проблемите в местата, в които се събира вода. Категорично настоявам и за своевременно завършване на ремонта - той трябваше да приключи до края на септември, срокът бе удължен един път, но и този срок не се спази. А влизаме в зимния сезон и това ще създаде трудности, категоричен е Кабаиванов.

 

Нищо не е направено като хората 

Ето как коментират потребителите във ФБ:

Първи публикува снимки Веселин Петров. Той написа:

Понеже се удължава ремонтът на пътя Карлово - село Васил Левски нека отговорниците да обърнат внимание на спирката от село Васил Левски към Карлово как е направено "отводняването“.

IvanIvanov

Проектирано е вода да няма по платното, а спирката ще си е язовирче като преди. Толкова пари, толкова работа.

LyubomirLazarov

Още на пръв поглед се вижда, че асфалтът и целият път като цяло не е направен както трябва. Ако така е целият път, ще има двойно повече катастрофи, а за отводняването е ясно - хихихи.

MedieDermendjieva

НИЩО НЕ Е НАПРАВЕНО КАКТО ТРЯБВА

LalkaMinkova

Е, ами браво на строителите!

VaskaIskrova

Да търсят отговорност на фирмата. Канавките са същите, отбиване на номер, само да вземат парите, пък после всеки се спасява!

Цветана Георгиева

Цветана Георгиева

Репортер-редактор - екип "Регион" Карлово

Цветана Георгиева е кореспондент на в. "Марица" от Карлово. Завършила българска филология в ПУ "Паисий Хилендарски". Работила е като главен редактор на в. "Карловска трибуна“.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

гневин

гневин

06.11.2020 | 18:43

Обърнете внимание на мостовите съоражения-ръбове като копия,на сантимери асфалта!!! Много хора ще берат ядове,да пази Господ.

Отговори
0 0
Jon

Jon

04.11.2020 | 15:27

Kakvi patihta kav remont tva si e iavna krajba na ne milioni a miliardi no dokato ima glypatsi da viarvat na kradsite ot gerb taka hte e

Отговори
0 0
ХАХАХА

ХАХАХА

04.11.2020 | 09:03

Какво се чудите? Това са качествените ремонти на ГЕРБ и 90% от ремонтираните пътища са в такова състояние.

Отговори
6 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?