Следвайте ни

Цени за Гинес! Ново осветление помпа още прескъпия ремонт на Подбалканския път

viber icon

Няма край сагата с ремонта на Подбалканския път в участъка Карлово-село Васил Левски. Това е един от най-скъпите ремонти на пътища от този клас, проектът за 7-8-километровото трасе е на стойност 12 милиона лева. За нови неудобства и опасни места по шосето съобщиха жители на региона, те изпратиха  и снимки до редакцията.

По трасето вече върви нова дейност - изкопни работи за изграждане на пътно осветление край село Васил Левски и от изхода на Карлово до завод „Българска роза“.  Пътно осветление се изгражда и по пътя  Карлово-Сопот, който е включен в ремонт на 14 км участък от  Карлово до село Певците, възложен също на „Европейски пътища“АД. Защо обаче край Карлово и село Васил Левски се разкопава отново, а това не бе свършено успоредно с основния ремонт, това не оскъпява ли сметката,  питат хората от региона.

По пътя Карлово-с. Васил Левски в някои от отводнителните съоръжения тръбите, през които трябва да протича водата, са с диаметър около 10 см. Наносите и боклуците ще ги запушат още при първия дъжд и дори преди него, смятат  жители на село Васил Левски.

Строителна площадка продължава да бъде и районът около една от двете автобусни спирки в селото. В продължение на десетки метри тя е оградена от изкопи. На  Подбалканския път в участъка Карлово-с. Васил Левски ту се работи, ту седмици няма никой. Наистина пътят е отворен за движение от 15 ноември 2020-а, но по ивиците край него все още се работи, посочват жители на региона, като смятат това за  предпоставка за ПТП.

Ремонтът на Подбалканския път в участъка Карлово-село Васил Левски, дълъг около 7-8 километра, стартира през август 2020 г.  Той е от най-скъпите пътни ремонти в страната - малко над 12 милиона лева. Тогава справка на „Марица“ показа, че обичайно пътните ремонти на този вид шосета струват около 800 хиляди лева за километър, а този е значително по-скъп.

От старта на проекта  досега това е най-критикуваният от обществеността обект в региона. Проектът бе възложен от Агенция "Пътна инфраструктура" на фирма „Европейски пътища“ АД по процедура „Технически ремонти и поддръжка“. 

„Европейски пътища“  е монополист в големите пътни ремонти в Пловдивска област в продължение на шест години. Само от средата на 2020 г. досега по възлагане от АПИ „Европейски пътища“ извършва ремонти на няколко държавни шосета в Пловдивска област - на участъка Калояново-Черничево,  след това на отсечката Карлово-Васил Левски от Подбалканския път. В ход е ремонт на 11-километровия път Брезово-Раковски.

А в началото на 2021 г от „Европейски пътища“ започнаха подготвителни дейности за ремонт на Подбалканския път в участъка от  село Певците до Карлово. Заради зимните условия фирмата извършва само подготвителни дейности - досега частично са изградени бордюри в Иганово. Този участък е два пъти по-дълъг от пътя Карлово-Васил Левски. Шофьорите от региона обаче отсега роптаят, че докато продължава ремонтът, трасето няма да е безопасно, защото няма обходен път, по който да бъде пренасочено автомобилното движение по пътя София-Бургас.

ПОЗИЦИЯ 

Маргарита Попиванова, изпълнителен директор на "Европейски пътища" АД:

Изпълнихме стриктно проекта  

Във връзка със зададени от Вас въпроси заявявам, че сме изпълнили стриктно проекта за превантивен ремонт по всички части на пътя Карлово - с. Васил Левски. 

Няма неизпълнени или недовършени окопи, отводнителни мероприятия и асфалтови дейности.

Няма неспазване на сроковете, тъй като цитираният от Вас срок  беше за асфалтовите работи - за удобство на гражданите и за нормалното функциониране на пътната връзка.

След  този срок влизаме в зимно поддържане и работата по пътното платно се ограничава.

Частта от елпроекта се изпълнява в момента съобразно климатичните условия - няма опасност за жителите на с. Васил Левски, тъй като по кабелите не протича ток. 

Цветана Георгиева

Цветана Георгиева

Репортер-редактор - екип "Регион" Карлово

Цветана Георгиева е кореспондент на в. "Марица" от Карлово. Завършила българска филология в ПУ "Паисий Хилендарски". Работила е като главен редактор на в. "Карловска трибуна“.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?