Вижте Хасково без автомобили

Представяте ли си Хасково без коли? Как е  изглеждал градът ни без тях показва страницата „Изгубеното Хасково“, която ни връща някъде между 60-80-те г. на м.в. Тогава, колкото и невероятно да звучи на нашите деца,  автомобил не можеше да се купи свободно. Чакаше се с години. Затова са били  толкова малко, че булевардите са изглеждали плашещо  празни. Така е и около жилищните сгради. Няма паркирани в зелени площи коли. Вероятно въздухът е бил по- чист, въпреки, че масовото отопление e било нафтата.

Вижте как е изглеждал бул. „Раковски“ в онова време. Три коли, автобус „Икарус“ , но с регулировчик на кръстовището. Днес светофарите трудно регулират натовареното движение, а колоните коли не секват даже нощем.

Защото нямаше коли, имаше две или три линии, обслужващи най- големия и нов кв. „Орфей“. Икарусите с номера 108 и  8 бяха буквално фрашкани с пътници, често пътуваха с отворени врати. Вижте как е изглеждал бул. „Левски“ без коли. Не се виждат и около блоковете. Така е на „Веспрем“, както и по ул. „Стара планина“, която тогава носеше името на спорния  днес комунистически лидер Георги  Димитров. Спокойно, та чак пусто е и накръстовицето до паметника на Капитан Петко.

Днес тролеите са празни, както и останалите линии в града, не само защото той обезлюдава, а и защото вскички са с коли.

А тогава струпани автомобили е имало само около предприятията, показват снимките. В Цигарена работеха 2 000 души, в Химмаш  не бяха по - малко, така че е разбираемо защо паркингите им са почти пълни.  Разбира се, става въпрос са москвичи, жигули и лади, на които днес едва ли бихме се возили. Не е и необходимо, защото не искаме да се върнат онези времена, просто си спомняме.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?