Само 1 влак пътува между крайните гари на теснолинейката вчера

В последния почивен ден – 23.09.2019 г., само последния за деня влак по теснолинейката пътува от край до край. Всички останали 7 композиции бяха частично или напълно отменени от БДЖ поради липса на изправни локомотиви.

 
            Проблемът датира от началото на юли месец, след като за половин година държавният железопътен превозвач допусна по ред причини от 6 машини в движение да останат само 3. Поради тази причина през цялото лято бяха отменени множество влакове по линията, а стотици желаещи да пътуват се отказаха, установявайки, че вместо с влак БДЖ им предлага превоз с автобус.

            Вчера първите влакове в двете направления са изцяло отменени и на тяхно място е осигурен автобус. Подробността, която БДЖ пропуска обаче, е, че жителите на селата около гара Цветино остават необслужени, а те пътуват именно с първия влак от Добринище – 16102. Когато той не се движи, автобусите не достигат до Цветино поради липса на шосейна мрежа. Влошената транспортна услуга именно за тези пътуващи ги отблъсква от железопътния транспорт и същите търсят други алтернативи в комбинираното пътуване с личен превоз по черните горски пътеки.

            Основните влакове през деня 16103/16106 „Родопи”, 16104 „Вихрен” и 16105/16108 „Места” са обслужени само от Септември до Якоруда и обратно, а оттам – с автобуси.

            Припомняме, че на 08.08.2019 г. директорът на Поделение за пътнически превози Пловдив при БДЖ – инж. Ангел Даскалов, обяви в национален ефир, че до края на месец септември теснолинейката ще разполага с 2 резервни локомотива или общо 5. И това твърдение обаче не издържа след като вчера до обяд теснолинейката отново остана с 1 локомотив, а от 8 влака се обслужи изцяло само 1 – чак вечерта.

            По повод създадените проблеми през лятото и изречените лъжи от служебно лице на висока позиция в държавните железници се обърнахме към министър-председателя, президента и омбудсмана на Република България с искане да бъде потърсена отговорност за случващото се и обявените лъжовни и подвеждащи твърдения  национален ефир. Получихме отговор от БДЖ, в който се казва, че от Дружеството не намират основание за търсене на дисциплинарна отговорност на въпросния служител. Ръководството на пътническия жп превозвач обяви официално, че теснолинейката е приоритет, но ето, че отблъскването на интереса към линията продължава да се случва „на пълни обороти”.


https://www.tesnolineikata.com

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?