Стефан Димитров: Няма бъдеще, ако не познаваме собствената си история
- 12:27, 22.09.2023
- 3136
- 0
"Неохим" АД и търговският му представител "Евро Ферт" са сред партньорите на "Хермес медиа" и вестник "Марица" на кампанията "Хасково и регионът - кръстопът на култури". Сред гостите при откриването на изложбата в центъра на Хасково бе изпълнителният директор на "Неохим" АД Стефан Димитров, който отговори на въпросите ни.
- Г-н Димитров, във Ваше лице за пореден път намерихме съмишленик на нашата кауза за популяризиране на историческите обекти в Хасково и региона, които са част от нашето културно наследство. Защо избрахте да се включите отново в такава кауза?
- Безспорно, който не познава собствената си история, той няма и бъдеще. Факт е и че нашата компания, която се занимава основно с торове, има много клиенти от други държави. Те посещават нашия регион. Всъщност клиентите ни идват до Хасковска област не само да видят един от големите производители на торове в световен мащаб. Идват и да се запознаят с културно-историческото наследство, което имаме. Историческите обекти трябва да бъдат популяризирани, за да се чувстваме горди, че живеем в един от най-хубавите региони с богата история и традиции.
- Има ли според Вас областта бъдеще на атрактивна дестинация за културен туризъм и какво е необходимо в тази посока?
- Със сигурност има възможност да покажем на света, по по-различен начин, нашия регион. Една от чудесните идеи е вашата - да популяризираме богатата история на Хасковска област. Да, покрай туризма ще се развие секторът, свързан с хотелиерството, ще се развият допълнително други услуги, но знайте, че ще се развие и индустрията. Хората искат да отидат да работят там, където има още какво да научат. А най-ценното познание е познанието за историята - това, което са правили предците ни години преди нас. Защо са дошли тук, защо са останали и какво ги е задържало? Това е важно да се знае.