Следвайте ни

Спазва ли си сроковете и графиците "Европейски пътища"? Ами май не

viber icon

В "Европейски пътища" видимо се задъхват от изпълнението на няколко обекта едновременно. Това стана ясно в началото на април, когато не успя да спази срока за завършване на ремонта на отсечката Брезово - Раковски. Вместо до края на март периодът бе удължен до края на този месец. Така рехабилитацията на 11-километровата отсечка трябва да приключи до 30 април.

По информация на "Марица" причината е, че работници и техниката са били пренасочени спешно към магистрала  "Тракия", където се извършваше ремонт на участък. 

„Европейски пътища“ ремонтира пътя Брезово-Раковски от началото на март. Трасето е 11 км, от които 9 км между двата общински града и 2 км -централната улица на Брезово, която също е включена в проекта. Стойността на този ремонт е 13 млн. лева. Той е поредният, който се финансира от АПИ.

Интересно е дали в държавната агенция се интересуват с какъв ресурс разполага изпълнителят и как от "Европейски пътища" ще се справят едновременно с толкова много работа, при положение че според справка в НОИ осигурените лица във фирмата към септември 2020 г. са били едва 63, при това повечето счетоводители, инженери и администрация. Видно е, че ако в АПИ спазват правилата при избора на изпълнителя, "Европейски пътища" няма да получи всичките тези обекти, чиито графици вкупом закъсняват, а около качеството на работата обикновено има много забележки.   

ПОДБАЛКАНА

В истинска драма за пътуващите по пътя Карлово-с. Васил Левски се превърна ремонтът на 7-километровия участък от Подбалканския път на стойност 12 млн. лв.

Работата трябваше да завърши до средата на септември, той продължи още два месеца. А  след това жители на село Васил Левски публикуваха отново снимки в социалните мрежи за некачествено изпълнение по трасето.

От началото на годината започна ремонт на друг участък от Подбалканския път - Карлово-село Певците. Той е около два пъти по-дълъг от Карлово-село Васил Левски. Поради зимните условия в подходящи климатични условия започна само изграждането на бордюри в Иганово. Предвидено е този ремонт да продължи три месеца.

ПЪТЯТ ДО ЛИЛКОВО 

През март, малко след като започна ремонтът на пътя за Лилково, фирмата вдигна техниката от мястото, като остави само един фургон и това предизвика гнева на местните. 

Заради окаяното състояние на пътя жителите на Лилково и съседните села заплашиха с протест. Те изпратиха писмо до премиера Бойко Борисов с призив да им помогне. 

Реакцията не закъсня и в края на януари стана ясно, че са осигурени средства за реконструкция на пътя до с. Лилково в участъка от републиканската пътна мрежа, който е след разклона за с. Бойково до Брезовица.

Тогава стана ясно, че ще бъдат изцяло ремонтирани 9 км, където в момента липсва асфалтова настилка. Областният управител увери тогава присъстващите от засегнатите села, че в момента, в който метеорологичните условия позволят, реконструкцията на пътя ще започне. 

И тя започна, макар и за малко. 

На инспекция на място през февруари дойде премиерът Борисов, който остана доволен, след като свари багери и строители на фирмата да работят.  Даже се щракна до табелата за с. Бойково и пусна снимката във Фейсбук. 10 дни по-късно обаче работата на обекта спря. Оказа се, че Горското е спряло фирмата, тъй като част от трасето е горски фонд и са нужни съгласувателни процедури. На мястото обаче все още няма техника и не се работи.

 

ПЪРВОМАЙ-АСЕНОВГРАД 

Часове преди да започне вторият етап от ремонта на магистрала "Тракия", председателят на УС на АПИ Георги Терзийски обяви по БНТ, че предстои ремонт на третокласния път Асеновград-Първомай, изграден преди 60 г. В началото на годината е възложено изготвянето на проект за превантивен ремонт на пътя на "Европейски пътища". След като той бъде утвърден, ще се осигури поетапно финансиране за 20 км от пътя и отсечката ще бъде обновена до края на годината, каза Терзийски. Цената ще се разбере, след като стане готов проектът. 

Добрата новина дойде малко след като 10 села, сред които Козаново, Патриарх Евтимово, Дълбок извор, Златовръх, направиха подписка и  заплашиха да излязат на протест заради разбития път.

Техника и работници на място все още няма, но има сигнал, че това най-вероятно ще се случи. "Правено е трасиране. Има очертания, бели петна с номерца", коментира пред "Марица" кметицата на Козаново Антоанета Паунова- Фонди. 

ЮГОВО-ЛЪКИ 

Усилено се работи на пътя Югово-Лъки, но фирмата се забави и не можа да приключи в края на 2020 г. Според запознати по трасето има сериозни изкопни и пробивно-взривни работи и нямало как фирмата да се справи за определените 4 месеца. Според кмета на община Лъки Валентин Симеонов "Европейски пътища" не са спирали да работят на място, започнали много ударно, като само багеристите били 10 бригади, но имало прехвърляне на машини и работници на магистралата, където се ремонтираше участък край Чирпан. "Това намали капацитета, но сега отново се работи усилено", коментира Симеонов.  И уточни, че на място бригадите са поне 10, а пътят е много важен за района. В сряда в района на Юговския разклон се извършваха взривни работи и пътят бе затворен. Предстои асфалтиране, изграждане на водостоци, регули и подпорни стени. Цената на трасето от 31 км е 58 млн. лв. 

И ДРУГИ ВАЖНИ ОБЕКТИ 

Докато вършат всичко това, 63-мата наследници на многоръкия Шива в екипа на "Европейски пътища" ремонтират 14 км от Околовръстното шосе и работят по проекта за Воден цикъл на община Пловдив в район "Северен". Как спазват срокове и графиците ли? Ами никак. Ако компанията не се е превърнала просто в гара разпределителна за парите от обществените поръчки. Печели поръчките и си взима процента, а работата се извършва от подизпълнители, които не могат да се докоснат до силните на деня в разпределението на публичните средства.     

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?