Подай сигнал

Разграбиха билетите за мюзикъла „Евита“

Стефан Вълдобрев блести като Че на премиерата тази вечер

Култура

от Руслан Йорданов 262 прегледа 0

Двете премиерни представления на мюзикъла „Евита“ на Пловдивската опера -тази вечер и на 17 май, са напълно разпродадени. Съветваме хората да си купят възможно най-рано, след като обявим извънредните дати, съобщи пред „Марица“ директорът на Операта доц. Нина Найденова.

Тя е и режисьор на мюзикъла с музика от Андрю Лойд Уебър и текстове на Тим Райс. Сюжетът е може би най-сполучливото претворяване на живота на Мария Ева Дуарте де Перон ​- втората съпруга на аржентинския президент Хуан Перон.

С „Евита“ Пловдивската опера продължава мощната аржентинска вълна, започнала с танго операта „Мария от Буенос Айрес“, чиито постановки също се изкупуват моментално от публиката.

„Всеки съвременен театър в България се е амбицирал да прави постановки в жанра мюзикъл. Това е нова тенденция у нас, макар и доста закъсняла спрямо световната. Мюзикълът се радва на голям интерес от публиката. За нас бе изключително важно да намерим заглавие, което отговаря на възможностите и жанровите особености на трупата ни“, допълва Найденова.

Екипът на най-голямата културна институция под тепетата е проучвал големия мюзикъл на Уебър над две години. Оказа се, че темата е изключително актуална. Животът на Евита е малко познат в България, посочва тя.

Евита е една от най-противоречивите личности в модерната история на Латинска Америка ​- силно любена и силно мразена. На нейното погребение се събрали 3 млн. души и пратили петиция до папата да я канонизира за светица. И още толкова хора крещели по улиците: „Да живее ракът!“ - болестта, от която тя умира едва на 33 години.

Целият <210> живот е бил на двата полюса ​- много силна личност, която е направила изключително важни за Аржентина реформи, това са нейните плюсове. В същото време цялата тази полемика идва от начина <210> на живот. Тя идва от една скромна къща в провинцията като незаконородено дете и стига до най-високия връх ​- съпруга на мъжа, който тя прави президент. Целият <210> начин на живот и демонстрацията на охолство ​са будели въпросите защо точно по този начин тя показва властта си.

„На нашата сцена разглеждаме темата за славата - славата като амбиция, като протест срещу заобикалящата среда, като път и като фанатизъм. Това е дълбока и силна тема, защото много сме се изгубили по пътя. Човек трябва да има някаква мисия. Мисията му може да е малка или да е голяма, но той трябва да остави нещо след себе си. Трябва да има други, които да го следват. Това е смисълът на живота“, размишлява режисьорката.

Според нея наличието на идол и на лидер е важна потребност за масите. „Ние търсим своя лидер в ежедневието си. Този идол, на когото да вярваме и да се кланяме. И в същото време, вървейки след него, не знаем дали това е правилният път“, смята Нина Найденова.

Създаването на мюзикъла включва много дълга работа на музикалния директор на проекта Константин Добройков. Три месеца всеки ден по много часове диригентът е изработвал и вокално, и инструментално партитурата и музикалната драматургия на представлението. „Водещи бяха енергията и духът на хората. Прояви се невероятна екипност на всички звена да преодолеят бариерата на жанра“, споделя директорът на Операта.

Голямата находка в „Евита“ е Стефан Вълдобрев, който играе ролята на Че Гевара, но не историческата личност, а събирателен образ на революционера, на будния дух, на подсъзнанието като вътрешен глас. Той е коментатор и основно действащо лице и не слиза на сцената, обяснява тя.

Беше смелост да пробваме Вълдобрев, тъй като досега не е участвал в мюзикъли. Стефан е прекрасен певец и много добър актьор, а тази мултижанровост ​- да пееш, да танцуваш и да си артист на сцена, той я владее перфектно и много увлича хората след себе си. Събрахме се от различни посоки в един много здрав фокус и създадохме много силно представление, категорична е Нина Найденова. Във втория състав на „Евита“ ролята на революционната икона се изпълнява от Виктор Ибришимов - млад пловдивски певец.

Найденова подчертава, че Ева Перон е най-комплексният образ, защото тя трябва да измине всички фази в самото представление. За главната роля е поканена Рейчъл Роу (дъщерята на Камелия Тодорова), която има зад гърба си прекрасен образ на Евита, създаден в Чикаго. „Ролята на първата дама на Аржентина ще играе и едно младо, но много талантливо момиче - пловдивската певица Юлия Йорданова, която пък ни изненада и впечатли. „Евита“ е нейният актьорски дебют на сцена в такова голямо заглавие и Юлия показа доста обещаващ талант и борбен дух“, убедена е режисьорката.

Ролята на президента Хуан Перон е поверена на Георги Султанов, докато Марк Фаулър играе Агустин Магалди. Като любовница на Перон пък се превъплъщава Станислава Момекова.

Зад постановката стои и много силен постановъчен екип - сценографът Елица Георгиева и костюмографът Николина Костова. Техният тандем е познат от „Моята прекрасна лейди“, но тук са се разгърнали в невероятни висоти и визията на мюзикъла може да бъде образец и в по-мащабен план.

Както във всички последни спектакли на Найденова, хорeографията е поверена на Боряна Сечанова. В мюзикъла е вкарана и мултимедия с документални снимки, сътворена от художника Никола Налбантов.

„С най-голямо удоволствие ще направим извънредни спектакли на „Евита“, ако имаме сцена - Найденова напомня за болезнения проблем с липсата на Дом на Пловдивската опера, която играе в Дома на културата на точно фиксирани дни всеки месец. Заради това тя се притеснява, че и през следващия сезон Операта няма да успее да задоволи глада на публиката и към „Евита“, и към „Мария от Буенос Айрес“. Имаме повече продукция, отколкото може сцената да поеме. Затова публиката трябва отсега да си купи билети за октомври. Все пак скоро започва фестивалът Opera Open на Античния театър и ще съсредоточим там усилията си“, заключава Нина Найденова.

Коментари