Приказни хубавици сред зрителите на "Пиратите от Пензанс"

Режисьорът Симеон Симеонов предпочете Пловдив пред София за спектакъла си

Сомнамбул с фенер броди из публиката в Дома на културата "Борис Христов". Офицери и красиви девойки също се промъкват зад гърба на зрителя. А на сцената плава голям пиратски кораб. Всичко това са сюжети от новия мюзикъл на Държавна опера Пловдив "Пиратите от Пензанс" с режисьор Симеон Симеонов. Той предпочете да постави спектакъла за пръв път в България именно в града под тепетата. "Тук кипи творчески дух, на всички много им се работи.  Жалко само, че операта си няма дом, за да  е по-лесно, защото сега се съобразяваме с репетиционния процес", сподели Симеонов.


В навечерието на премиерата екипът ни присъства на репетициите, където успяхме да заснемем колоритните облекла на артистите. Художник на костюмите е Ана-Мария Токаджиева. Обстановката е лека и приятна, а солистите и ръководният екип се забавляват откровено на шегите в представлението. 

Мюзикълът разказва историята на едно момче и неговото порастване. "Когато си малък, имаш хоби, страст, мотори, рок, пънк, но после идва моментът да смениш играчките с жените, а жените с бебетата. И нашите играчки отиват в забвение", обяснява режисьорът. Желанието му е да провокира публиката, напомняйки колко сме наивно чисти като деца и как възприемаме живота като приказка. В мюзикъла се проследява и любовта между Фреди и Мейбъл. "Комедията е за цялото семейство с желание да провокирам родителите, да им припомня колко е хубаво да си дете и да се освободят от усещането, че сякаш никога не са били малки. Децата са любопитни към света, приемат го с отворени сърца, без задна мисъл, после губим наивитета си заради семейството и училището", казва режисьорът. 

Авторите Гилбърт и Съливан  използват в представлението цитати от романтични опери на Джузепе Верди - "Трубадур", "Аида",  "Ромео и Жулиета" на Шарл Гуно, „Лучия ди Ламермур“ от Гаетано Доницети и "Проклятието на Фауст" от Ектор Берлиоз. "Това е било музика, която се е свирела с латерни по улиците и хората са я разпознавали. Било е народен театър, насочен към нормалния, адекватния, обикновения човек. Явно и тогава са ги вълнували същите неща" , разказва Симеонов. Преводът не бил от лесните, защото каламбурите в текста се пресъздават трудно на български, някои от паронимите  звучат различно в обръщането на езиците. "Но стана готино", категоричен е режисьорът. 

В "Пиратите от Пензанс" оркестърът, хорът и балетът са на Пловдивската опера. Диригент е Константин Добройков, сценографията е на Иван Токаджиев, Анна Пампулова се грижи за хореографията. Асистент-художник е Гергана Мантарлиева, важна роля има и концертмайсторът Милена Липова. Участват Станислава Момекова, Богомил Спиров - гост, Евгений Арабаджиев, Владимир Ников, Николай Бачев, Владимир Василев, Валерия Мирчева, Цветан Цветков, Цветанка Ангелова, Ивайла Владимирова, Ива Ананиева. 

Следващото премиерно заглавие за Пловдивската опера е "Така правят всички" на Волфганг Амадеус Моцарт. Също забавна история за любов и предателство с музиката на гения ще бъде поставена на 11 ноември, събота, от 19 часа. Премиерата на "Пепеляшка" ще гледаме на 8 декември също от 7 вечерта. 

Снимки от Наташа Манева

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?