Превърнаха във WC евроасансьорите

Съоръженията на жп гарата в Първомай не се отварят

Асансьорите на ЖП гарата в Първомай не работиха вчера, въпреки че копчетата на някои светеха. Майки с детски колички слизат с мъка по стръмната релса на подлеза, видя репортер на "Марица".



"Страх ме е да го ползвам. Скърца страшно, а и трябва да държим непрекъснато бутона натиснат. Не смея да вляза с децата, за да не закъсаме", разказа пред "Марица" Венелина Станчева. Жената вчера спусна бебешката количка по стръмната релса на подлеза.  



"Преди две години опитахме с внука ми да ползваме асансьор. Детето поиска от любопитство да види. Влязохме в кабината, но заседнахме. Започнахме да викаме за помощ, защото вратата не се отваряше. Добре че едно момче ни чу и ни помогна да излезем. Оттогава не сме си и помисляли да ги ползваме. Още повече че са се превърнали в тоалетна. Вътре мирише на урина", разказа Пепа Йорданова от Първомай. Жената вчера използва стълбите на подлеза, за да премине от другата страна на града. Съоръжението плаши и голяма част от майките в Първомай.



Марин Петков от града пък сподели, че истински шок и ужас е да преминеш от едната страна на града до другата с кола. Трябва да заобикаляш поне 5 км. Подлезите пък са в ужасно състояние, да не говорим за асансьорите, разказа Петков. Трудно било да разбереш кога работят и кога не.  

 

Съоръженията по жп линията са строени по време на рехабилитацията на трасето Пловдив-Свиленград, в което бяха вложени 340 млн. евро по Оперативна програма “Транспорт”. Изпълнител на участъка до Първомай бе гръцката компания "Терна".   



Милиони по програма "Транспорт" потънаха в железния път Пловдив-Свиленград. Само отсечката Крумово-Садово-Първомай глътна 86 милиона, но година след тържественото откриване започнаха проблемите с построените съоръжения.  Тогава проверка на място потвърди, че има разцепване по фугите на част от надлезите, а в подлезите липсва отводняване. Така първите бяха опасни за преминаване на камиони, а вторите -  рискови за здравето на хората. Въпреки изсипаните стотици милиони лева в новата жп линия с еврофинансиране се оказа, че гаранционният ангажимент на фирмата изпълнител „Терна-България” АД е бил едва 12 месеца след предаване на обекта. След това за ремонтите отговаряла  държавната НКЖИ. Оттам пък се оправдаха, че нямат собствени експерти и строителни фирми за ремонти и трябва да наемат външни.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?