Подай сигнал

Превозвачите се жалват на Зико

Общината отказва да увеличи субсидиите за губещи линии. Бизнесът ще търси среща с премиера Борисов

Транспортът в Пловдив

от Валентина Йеремиева 1242 прегледа 0

Превозвачите се жалват на Зико

Превозвачите, които обслужват 29-те автобусни линии в Пловдив, ще имат днес среща с областния управител Здравко Димитров заради недостатъчното финансиране от общинския бюджет. Собствениците на транспортните фирми обмислят да изпратят сигнал до премиера Бойко Борисов, защото са изправени пред фалит.


„Чашата на търпението преля. От два месеца чакаме кметът Иван Тотев да ни приеме, но няма отговор”, каза Петко Ангелов, управител на фирмите „Автобусни превози - Пловдив” и „Меритранс”. Среща с губернатора са поискали и неговите колеги инж. Веселин Дошков на „Хеброс бус” и инж. Димитър Чолаков от „Автотранс - 2000”.


Както „Марица” писа, тази година в общинския бюджет са предвидени 6 млн. лева, които се разпределят между превозвачите под формата на компенсации. Според шефовете на фирмите парите не стигат, за да покриват разходите за гориво, заплати, поддръжката на автопарка и покриване на вноските за лизингите на новите автобуси. Според инж. Дошков фирмите изпълняват социални функции вместо общината, като доплащат за своя сметка за превоз на пътниците. Голяма част от тях - ученици, студенти, пенсионери, инвалиди и майки с деца до три години - ползват преференциални карти за 16 лева на месец при реална цена 50 лева. За километър пробег Община Пловдив превежда два пъти по-малко средства, отколкото действителната себестойност на превозите - 1,70 лева.

Защо не работи електронното таксуване


Превозвачите негодуват, че и досега електронната система в градския транспорт не е въведена. От Общината още в началото на 2016 г. бяха оповестили, че влиза в сила таксуването с е-билети и е-карти. Опитните кондуктори побързаха да си намерят друга работа и оттогава има голям проблем с недостига на тези кадри. Шофьорите също търсят по-високо заплащане, но фирмите нямат достатъчно средства, за да го увеличат чувствително.

Коментари


Че кой е Зико Много го превъзнасяте Зико Спрете се

София е същите лайна, над 90 процента личните са на загуба но общ ги дотира

Това е откровен опит за рекет от страна на превозвачите. Когато участваха в обществената поръчка е следвало да си направят финансова обосновка, а не след година да извиват ръцете на държавата. Премиера и Зико трябва да им зададат следните въпроси: 1 На какви цени на километър извършват услугата специализиран превоз на пътници? Сключените договори имат ли силата закон? Какви са размерите на откраднатото гориво и какви мерки са предприели за прекратяването му (в една от тези транспортни фирми ежемесечния размер на кражбите само от градските звена е между 5 и 10 тона)? Кой от тримата превозвачи строи хотел и пренасочва ли финансови средства от транспортната фирма към строежа му? Всичко друго е "пунта-мара".

А седемте милиона. които получават на година превозвачите от Община Пловдив не се ли броят ??? Това, което превозвачите реално са замислили е да получават субсидии дори когато няма пътници и да си отчитат само пробега, защото при по-високи цени действително пътници няма да има. Едва ли ще им минат номерата, но могат да опитат и на папата да се оплачат.

Шефът на транспортна фирма „Автотранс 2000“ Димитър Чолаков събирал пари за подкупи на общинари от останалите превозвачи. Това скандално разкритие направи управителят на „Хебросбус“ Веселин Дошков. По думите му парите са събирани за общинския съветник Николай Радев. Според Дошков пари са събирани за решаване на проблеми със субсидии, за преразпределяне на средства останали от карти и различни проверяващи. Сумите са варирали между 2 и 5 хиляди лева.

Не при Зико/защото няма правомощия в тази дейност/, а пред общината , при Тотев там трябва да са денонощно. Да го връщат от Гърция и да сядат да решат въпроса .

Докато не стана общински съветник бизнеса на Димитър Чолаков вървеше по мед и масло. Имаше си чудесен лобист в лицето на спрягания за кандидат кмет от БСП Николай Радев, който със зъби и нокти се бореше за интересите му. Бизнес идилията между двата е дълга и още продължава. Е, беше малко поразклатена от Веселин Дошков от Хеброс Бус, който неодавна публично заклейми Николай Радев в корупция и търговия с влияние по всички медии на специална пресконференция. Радев се сниши, не заведе дело против Дошков за да изчисти името си с което да пореден потвърди, че думите на Дошков са истина. Нещо, което се знаеше от цял Пловдив.

Нямат право да се жалват. Пловдивчани трябва да се жалват е от всекидневните безобразия в частния градски транспорт.

Не разбрахте ли най-после, че Тотев е идиот.Може ли тези хора толкова време да неги приеме.

Махай се веднага бе мръсник Крадлив.Помля го тоя град.

Нима пловдивския кмет вече абдикира?