Похарчихме милиони за „Колодрума“, а залата хваща паяжини
Не може за 6 месеца в залата да има 5 мероприятия, като едното е на Свидетели на Йехова, а другото - на протестантските църкви у нас
- 14:00, 09.07.2018
- 1526
- 0
Общинският съветник Евелин Парасков внася питане до кмета от името на групата на „Съюз за Пловдив“ за управлението на многофункционалната спортна зала „Колодрума“.
Той настоява да получи ясен отговор какъв е бюджетът на специално създаденото за управление на залата общинско предприятие, какви са приходите от залата и разходите за поддръжка, как се използват колоездачната писта, местата за паркиране и търговските площи, кое налага да се плащат още 700 000 лв. за нов паркинг и какви мероприятия са предвидени на „Колодрума“ през тази и следващата 2019 г.
„Според официалните данни на Община Пловдив „Колодрума“ струва 50 млн. лв., но през по-голямата част от времето залата стои заключена. Не мисля, че това е нормално. В навечерието на Европейска столица на културата въпросът за управлението на най-скъпото спортно съоръжение на Пловдив става още по-актуален“, мотивира се съветникът.
Евелин Парасков цитира информация от сайта на общинското предприятие за управление на залата, според която до края на годината има предвидени само пет събития - едно от тях е конгрес на „Свидетели на Йехова“, а другото е Национална молитва за евангелистките общества от всички протестантски църкви в страната.
„За това ли трябваше да похарчим толкова много пари? Очевидно е, че залата не се използва, продължава да харчи общински пари за поддръжка и накрая ще хване паяжини. А най-странното е, че сайтът на предприятието ни уверява, че имало „правилен мениджмънт“ и щяло да повиши приходите в местния бюджет. Точно обратното се получава“, констатира Парасков.
За управлението на залата са необходими добър мениджмънт и прозрачност за изразходваните публични средства, смята съветникът.
Ето и въпросите на „Съюз за Пловдив“ към кмета:
1. Какъв е бюджетът на Общинско предприятие „Многофункционална спортна зала“ за 2018 г.?
2. Каква е общата сума за издръжка - поддържане, ремонт, почистване, електроенергия, водоподаване, маркетинг, разходи за заплати, външни услуги, разноски по съдебни спорове и други за 2017 г.?
3. Колко събития са проведени през 2017 г. и на каква стойност са приходите от такси за ползване на залата?
4. Колко общо са приходите за 2017 г. ? Колко общо билета са закупени за събития в залата през 2017 г. и има ли други методи за набавяне на средства?
5. Ръководството на „Колодрума“ има ли контакт с Управителния съвет на фондация „Пловдив 2019“ и каква роля ще има залата в културния живот на града ни догодина? Колко събития са предвидени за 2019 г.?
6. Отдадени ли са под наем помещенията, проектирани и построени за търговски площи?
7. Кое налага изграждането на още един паркинг на стойност 700 хил. лв.? Има ли изготвен предварителен анализ за това и какво показва той?
8. Колко общо са паркоместата в момента пред залата и какъв е режимът на ползване? От кого се ползват, освен от посетителите на събития?
9. Колко служители наброява целият личен състав на Общинско предприятие „Многофункционална спортна зала“?
10. Колко на брой и за какви външни услуги има сключени договори ОП-то?
11. Колко колоездачни състезания са проведени на пистата в залата, при какви условия и колко често я ползват велосипедистите?
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни