Подай сигнал

Поддържайте ума си във форма с тези упражнения

Лайфстайл

от Екип Марица 2035 прегледа 0

Поддържайте ума си във форма с тези упражнения

Умът ни се състои от няколко основни когнитивни функции - внимание, езикови дейности, памет, визуално-пространствени умения. Специалистите съветват, че за да ги поддържаме във форма, е важно да ги стимулираме постоянно.

В тази връзка ви предлагаме няколко ефективни упражнения за мозъка, които да го държат във форма.

1. Внимание

Вниманието ни е необходимо за почти всички ежедневни задачи. Добре развитата функция позволява да се поддържа концентрация въпреки наличието на шум и отвличане на вниманието, както и да се съсредоточаваме върху няколко дейности наведнъж.

Можем да подобрим вниманието сиq като променим някои обичайни дейности. Променяйте маршрута до офиса или реорганизирайте работното си бюро например.

С напредване на възрастта вниманието може да намалее, което ни прави по-податливи на разсейване и по-малко ефективни при извършването на няколко задачи едновременно. Чрез комбиниране на дейности като слушане на аудиокнига с джогинг или пък пресмятане на задачи наум по време на шофиране, стимулирате мозъчната дейност.

2. Език

Езиковите дейности отправят предизвикателство към способността ни да разпознаваме и разбираме думи, както и да не ги забравяме. Упражненията са полезни и за гладкостта и лекотата на говор, граматическите умения и речниковия запас.

С редовна практика можем да разширим знанията си за нови думи и много по-лесно да си припомняме вече научени. Например, ако обикновено четете само спортния раздел на определен информационен източник, опитайте се да прочетете няколко по-задълбочени бизнес статии или материали от друга по-непозната за вас сфера. Така можете да се запознаете с нови думи. Отделете време, за да ги разберете в контекст. Това помага да изградите езиковите си умения.

3. За добра памет

Паметта играе решаваща роля за всички познавателни дейности, включително четене, мислене и психическа преценка.

Слушането на музика е приятно за сетивата, но може да бъде полезно и за мозъка. Изберете непозната за вас песен и запаметете текста . По този начин се повишава нивото на ацетилхолина, който помага за изграждането на мозъка и подобряването на паметовите умения.

Предизвикайте себе си! Измийте зъбите си с другата ръка, вземете душ или се облeчете в тъмното. Подобни упражнения помагат за изграждането на нови връзки между различни нервни връзки на мозъка.

4. Визуално-пространствени умения

За подобряване на тази когнитивна функция опитайте следното упражнение -подберете в определена стая 5 елемента и техните местоположения. Когато излезете от стаята, пробвайте да си ги припомните. Струва ви се твърде лесно? Изчакайте 2 часа и отново се опитайте да си ги спомните.

Ето още едно полезно умствено упражнение - гледайте право напред и се опитайте да запомните всичко, което можете да видите както пред вас, така и с периферното зрение. След това предизвикайте себе си да си припомните всичко видяно и го запишете. По този начин използвате паметта си и тренирате мозъка, за да се съсредоточите върху заобикалящата ви среда.

Коментари