Подай сигнал

Победихме ли наистина закона "Макрон"

Гласуването в комисията по транспорт в ЕП е добра новина за българския бизнес, но празненствата са преждевременни

Коментари

от Ангел Джамбазки, евродепутат 548 прегледа 0

Победихме ли наистина закона "Макрон"

Преждевременните празненства за пакета „Мобилност“ са излишни, битката тепърва предстои.

Гласуването в Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент на 4 юни е добра новина за родния транспортен бизнес - отхвърлени бяха предлаганите промени в пакета "Мобилност", срещу които се бяха обявили българските превозвачи. Няма да важат разпоредбите, които бяха сред най-оспорваните от българския транспортен бранш.

След заседанието на комисията, където бях заместващ, законът на Макрон бе разбит на парчета. Остава възможността да се почива в кабината при липсата на определени и сертифицирани паркинги. Почивката след 21 дни остава, но никъде не се казва мястото, където тя трябва да бъде извършена.

Най-голямата победа, която постигнахме, е, че директивата за командироване няма да се отнася за транспортните работници.

Показахме, че заедно можем да се преборим. Разбихме на пух и прах твърдението, че малките държави не ги зачитат. Благодаря на всички, с които водехме тази битка. Но да не се отпускаме. Има обаче още много стъпки, докато доведем войната докрай.
Защото в единството е силата!

Въпреки добрите новини има множество нюанси, дори в приетите точки, които тепърва ще будят съмнение. Самото предложение за плана „Макрон“ беше показателен пример за двойния стандарт, прилаган към страни от Източна Европа.

Отпадна текстът, който задължаваше водачите да се прибират по родните си места на 21 дни, но само ако предварително уведомят къде ще почиват на 21-ия ден, и то две седмици предварително. Това отново създава затруднения, защото водачът така трябва да си планира транспорта, за да каже къде ще бъде, което за транспорта е дълъг срок и ще бъде трудно.

Има още една уловка - в третия документ от пакета се гласува връщането задължението на превозното средство да товари или разтоварва поне веднъж на 21 дни в държавата, в която е регистрирано. Това по същество означава връщане на камиона - дали ще е водачът, или превозното средство, е едно и също.

Предстои обаче промените да бъдат гласувани и в самия Европарламент. Западна Европа не се е отказала от прокарване на идеите си. Краят на казуса вероятно ще стане ясен през есента.

Коментари