Бизнесът срещу НКЖИ за пробива под гарата

Недопустимо е 3 години градският център да бъде разкопан, считат предприемачите

Сдружение "Бизнесът за Пловдив", чийто председател е Атанас Рогачев, Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране /КИИП/ и пловдивският омбудсман Борислав Стаматов учредяват Съвет от експерти за предстоящия пробив под Централна гара. 

 


"Експертите ще подготвят анализ на проекта за изграждане на автомобилния подлез между бул. "Васил Априлов" и "Македония", след което ще предложат варианти за строителство с цел да има по-добър ефект и повече ползи за Пловдив. Докладът ще бъде внесен в Министерството на транспорта, НКЖИ и Община Пловдив", съобщи Румен Хорев от сдружението.

 


Обществената поръчка за модернизацията на ЖП възел Пловдив, в която е включен и пробивът под гарата, е обявена от НКЖИ, но в момента се обжалва. Предприемачите в детайли са се запознали с проекта и имат възражения.

 


В документацията липсват данни за предпроектно проучване и яснота за метода на изкопните работи. Те настояват строителството да се извършва само със закрит способ, тоест под булевардите и улиците.

 


 "Ако три години центърът на Пловдив остане разкопан, целият град ще стане заложник на една фирма", предупреди Румен Хорев.

 


В заданието не е уточнено как ще се измества главният колектор. Няма геоложки проучвания, което е изключително важно за отводняване, тъй като дебитът на подпочвените води е много голям.

 


В подробния устройствен план /ПУП/, изготвен от НКЖИ и приложен към тръжните документи, няма Бетонен мост. Това  означава, че пътната връзка между бул. "Христо Ботев" и "Македония" се премахва. Бизнесът не е съгласен градът да се лиши от транспортното съоръжение, което може да бъде повдигнато до необходимите стандарти. Представителите на сдружението бяха заявили това становище още преди два месеца на срещата с генералния директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски при областния управител Здравко Димитров. Тогава той обясни, че едва когато се изготви работен проект за модернизация на железницата, ще стане ясно дали може да бъде запазен мостът. 

 

Както "Марица" писа, модернизацията на ЖП възел заедно с подлеза под гарата струва 103 млн. лева. От тази сума 88 млн. лева са от европейско финансиране, а останалите пари са от държавата.  Жалбите срещу тръжните условия са подадени от софийска фирма "Мостремонт 97" ООД и сръбската  "Згоп" АД - Ниво Сад. 

 

ОТ НКЖИ дават 1066 дни на строителите, за да изпълнят рехабилитацията на жп линията, съоръженията и подлеза под Централна гара. Планът е снижаването да започне от бул. "Васил Априлов" до "Копчето", да мине под колелото и бул. "Христо Ботев" и да слезе на девет метра под терена, където навремето беше Транспортна болница. От южната страна автомобилната връзка излиза след паркинга на автогара "Родопи" на ул. "Димитър Талев". Трасето почти плътно обикаля покрай стадион "Спартак" и бившите хали в "Кючук Париж", като отрязва част от паркоместата и се влива в бул. "Македония". 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
3 коментара
Инж. Папаризов

Инж. Папаризов

31.07.2019 | 11:16

Изразил съм достатъчно подробно и аргументирано мнение по този въпрос, като Ел. инженер, завършил ВНВТУ "Тод. Каблешков" ! Абсолютно и поредно БЕЗУМИЕ на управляващата КРАДЛИВА шайка! Предложението ми,накратко бе - От западната страна на съществуващият мост, да се направи нова развръзка, подобна на съществуващата! За целта, трябва да се премахнат не действащите военни складове! Вероятно обаче ,те са вече НЕЧИЯ СОБСТВЕНОСТ вече??? След това, да се реконструира източната развръзка, като се повдигне с около 50-60 см., въобще според изискванията! Приказката, че този мост не е габаритен, е неверен! Има ЗНАК - "СВАЛИ ПАНТОГРАФА",който понякога не се спазва и има единични случаи ,на повреждане на ПАНТОГРАФА на Ел. локомотиви! А от там минават не само ел. локомотиви!!! Моста беше НЕ ГАБАРИТЕН, за вагоните,идващи от КОМИ с т.н. ШАПКИ,които трябваше да се разтоварват! Това е за тези които злоупотребяват с термина - НЕ ГАБАРИТЕН!!! Относно,подлеза под гарата! За някъде, другаде по света, може би е нормално да се направи! Но за България в този момент и най вече за Пловдив е ПЪЛНО БЕЗУМИЕ И ХАРЧЕНЕ( КРАДЕНЕ ) на пари! Такъв подлез,трябва да слезе под глава релса на коловозите приблизително на 12 - 14 м.!!! Подпочвената вода в Пловдив, в зависимост от местото,е на 5 - 7 м.!!! Дължината на този "тунел", е около километър и местото на излизането на движението на бул. "В. Априлов", не дава възможност за развръзки! Може би е залегнато да се бутат жил.сгради и училището? Кой знае??? В тази територия , всичко е възможно!!! За "предложението", да се направи "ПОМПЕНА СТАНЦИЯ", в центъра на града, за прехвърляне на фекалните води, няма да говоря! Пропуснах да добавя,че "НЯКОЙ" , злоупотребява и не му се иска да се измени старото и на практика, не важащо за Пловдив, "условие" , влаковете да се движат със 160 км по тази линия, поставено от Европейската Комисия, при отпускане на средствата за строежа и! Това се отнася за съответните пресичащи пътни съоръжения - надлези по трасето!! Всички бързи, пътнически и товарни влакове, при излизане и влизане в гарата, не могат да се движат с повече от 60 -70 км.!!!

Отговори
3 0
Стоилов

Стоилов

31.07.2019 | 07:49

Целта е да бъдат прилапани милионите евро, а това, че половината град ще е в кошмарно задръстване години наред, никой не го интересува! Видяхме как бул."В. Априлов", "Ком. шосе", "Шести септември" бяха ремонтирани по няколоко години при изцяло спряно движение! Ако се разкопае под гарата, минимум пет години ще има хаос в тази част на града.Това не бива да се допуска!

Отговори
8 0
Арх

Арх

31.07.2019 | 07:49

Не само, че е недопустимо, но и няма да върши работа. Проектът предвожда единствено транзитно преминаваме от Васил Априлов към Кючук Париж и обратно. Завои към Коматево, Сточна гара, Руски, Иван Вазов, не са предвидени.

Отговори
9 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?