Бизнесът срещу НКЖИ за пробива под гарата
Недопустимо е 3 години градският център да бъде разкопан, считат предприемачите
- 10:15, 31.07.2019
- 1314
- 3
Сдружение "Бизнесът за Пловдив", чийто председател е Атанас Рогачев, Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране /КИИП/ и пловдивският омбудсман Борислав Стаматов учредяват Съвет от експерти за предстоящия пробив под Централна гара.
"Експертите ще подготвят анализ на проекта за изграждане на автомобилния подлез между бул. "Васил Априлов" и "Македония", след което ще предложат варианти за строителство с цел да има по-добър ефект и повече ползи за Пловдив. Докладът ще бъде внесен в Министерството на транспорта, НКЖИ и Община Пловдив", съобщи Румен Хорев от сдружението.
Обществената поръчка за модернизацията на ЖП възел Пловдив, в която е включен и пробивът под гарата, е обявена от НКЖИ, но в момента се обжалва. Предприемачите в детайли са се запознали с проекта и имат възражения.
В документацията липсват данни за предпроектно проучване и яснота за метода на изкопните работи. Те настояват строителството да се извършва само със закрит способ, тоест под булевардите и улиците.
"Ако три години центърът на Пловдив остане разкопан, целият град ще стане заложник на една фирма", предупреди Румен Хорев.
В заданието не е уточнено как ще се измества главният колектор. Няма геоложки проучвания, което е изключително важно за отводняване, тъй като дебитът на подпочвените води е много голям.
В подробния устройствен план /ПУП/, изготвен от НКЖИ и приложен към тръжните документи, няма Бетонен мост. Това означава, че пътната връзка между бул. "Христо Ботев" и "Македония" се премахва. Бизнесът не е съгласен градът да се лиши от транспортното съоръжение, което може да бъде повдигнато до необходимите стандарти. Представителите на сдружението бяха заявили това становище още преди два месеца на срещата с генералния директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски при областния управител Здравко Димитров. Тогава той обясни, че едва когато се изготви работен проект за модернизация на железницата, ще стане ясно дали може да бъде запазен мостът.
Както "Марица" писа, модернизацията на ЖП възел заедно с подлеза под гарата струва 103 млн. лева. От тази сума 88 млн. лева са от европейско финансиране, а останалите пари са от държавата. Жалбите срещу тръжните условия са подадени от софийска фирма "Мостремонт 97" ООД и сръбската "Згоп" АД - Ниво Сад.
ОТ НКЖИ дават 1066 дни на строителите, за да изпълнят рехабилитацията на жп линията, съоръженията и подлеза под Централна гара. Планът е снижаването да започне от бул. "Васил Априлов" до "Копчето", да мине под колелото и бул. "Христо Ботев" и да слезе на девет метра под терена, където навремето беше Транспортна болница. От южната страна автомобилната връзка излиза след паркинга на автогара "Родопи" на ул. "Димитър Талев". Трасето почти плътно обикаля покрай стадион "Спартак" и бившите хали в "Кючук Париж", като отрязва част от паркоместата и се влива в бул. "Македония".
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни