49

Задушлива миризма тормози „Капана“

От остра, задушлива миризма в „Капана“ се оплака в "Марица" жителката на квартала Веселка Николова.

„Миризмата е като от изгоряла пластмаса или гуми. Появява се периодично, после изчезва, но тази сутрин я усетихме в 4.30 сутринта. Недопустимо е това да се случва в центъра на Пловдив. Още по-притеснително е за семействата с малки деца, защото не знаем от какво е предизвикана миризмата и дали не е опасна за тях“, разказва г-жа Николова. 

В квартала недоволстват не само хората, които живеят там, но и собствениците на заведения и магазини. Според тях това пречи не само на бизнеса, но и на имиджа на града, особено когато става на места, посещавани от много туристи. 

Сигнали са подавани нееднократно до РИОСВ, които са обещавали да сигнализират в Общината. 

„Идват по някое време, когато миризмата вече е изчезнала и констатират, че няма проблем“, ядосва се г-жа Николова.

Директорът на Пловдивския общински инспекторат Асен Стефанов обясни, че в момента, в който гражданите се обадят при подобни случаи, незабавно на място се изпращат инспектори на проверка. Това обаче се случва, когато нарушението се извършва в рамките на работното време на Инспектората, уточни той.

„Ако проблемът е отминал и не може да се установи причинителят, ние няма кого да санкционираме. Затова е много важно да получаваме сигналите в момента, в който се случват нарушенията. Тогава, ако сигналът е подаден в рамките на работното време, незабавно изпращаме инспектори на проверка. Така вероятността да се открие нарушителят е реална и  веднага, на място, му се съставя акт, който изобщо не е малък.  Другият вариант е, ако се знае кой е предизвикал проблема, той да бъде санкциониран по свидетелски показания“, обясни директорът на Инспектората. Той разказа, че след подаването на сигнали за неправомерно изхвърляне на отпадъци например, често на служителите им се налагало да стоят с часове и да дебнат кой какъв боклук изхвърля в контейнерите за битови отпадъци. Не са редки случаите, в които на инспекторите им се е налагало да проверяват отпадъците от кофите, за да установят по вида или касовите бележки, кой е нарушителят. 

Шефът на Инспектората подчерта, че сигналите не трябва да са анонимни и да има връзка с жалбоподателя, тъй като много често инспекторите се пращат на фалшиви сигнали. 

„По този начин се изразходва и финансов, и човешки ресурс, тъй като в този момент проверяващите могат да бъдат на място с реален проблем“, уточнява Асен Стефанов.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
3 коментара
Бесен пловдивщанин

Бесен пловдивщанин

28.09.2023 | 16:58

Крайно време е на тозикимизарник, наречен"капана" да се сложи край. Оеиенталските корени на на дисегашните кметове, влдени от принципа"хляб и зрелища" дръпнаха гр ада със стотици години назад във времето! А иначе му викат "туризъм".

Отговори
0 1
Няма угодия!

Няма угодия!

28.09.2023 | 15:16

Ми там свикнаха да им мириши на скара и на кюфтета и кебабчета и сега като се смени миризмата запомнаха да мъркат!Ама като взимат големите наеми на ръка и без да плащат данъци им е добре,сега им миришело!

Отговори
4 0
Сглобков

Сглобков

28.09.2023 | 14:24

Умните и красивите от ПП и ДБ пак се посраха!

Отговори
7 3

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?