Следвайте ни

Според общинската наредба: Държавните институции с безплатни паркоместа в центъра

viber icon

С цел подобряване сигурността на сградите на държавни институции, ведомства, общини и други организации на бюджетна издръжка или сдружения с идеална цел, при необходимост и при възможност им се отреждат служебни паркоместа. Същите се разрешават по ред, определен от кмета на Общината, и се предоставят за безвъзмездно ползване. Това обясниха, позовавайки се на наредбата, от Община Пловдив в отговор на официалното запитване на „Марица“ в какви случаи се дава достъп за преминаване през бариерите на ул. "Съборна" в Стария град и ул. "Княз Дондуков-Корсаков", но не посочиха кои точно са институциите, които ползват тези законни привилегии.

Община Пловдив е една от тях и разполага с няколко места в пространството до шадравана. Служебните автомобили спират в двора на административната сграда на пл. "Стефан Стамболов".  

Центърът на Пловдив буквално е задръстен от коли. С всяка година към синята зона в Пловдив се добавят нови улици, а преди време беше включен и бул. „Княгиня Мария Луиза“.  От 2000 места в синя зона и на няколко общински паркинга най-малко 350 са предоставени със служебен абонамент. Цената за паркиране е 2 лева за час престой и е утвърдена заедно с останалите правила в наредбата, приета с решение на Общинския съвет.

Служебният абонамент струва  300 лева на месец

А в централната градска част - между ул. „Гладстон“, бул. “Руски“, бул. “Шести  септември" и бул. “Цар Борис III Обединител“, месечната такса за паркирането е по-солена -  360 лева.

Живеещите в зоната броят за една кола 10 лева на месец или годишно плащат за абонамент 60 лева. Евтино е, при положение че дори в покрайнините на града престоят на частен паркинг стигна 40 лева месечно. Народните цени важат за Стария град и за пространството около пл. „Стефан Стамболов“ и Главната, където достъпът се контролира с бариери.

Ненко Калакунов

„Броят на служебните абонаменти се променя  всеки месец. Градът се разширява, населението се увеличава, трафикът става все по-натоварен и дори платените места за паркиране не стигат. Има дни, когато пред паркинга на „Тримонциум“ се нареждат по 5-6 коли и чакат да се освободи място“, коментира Ненко Калакунов, директор на Общинско предприятие „Паркиране и  репатриране“, което сключва договорите за служебен абонамент. Парите се плащат в Общината и влизат в бюджета.

През 2019 г. пловдивчани и гости на града наляха в градската хазна 6,4 млн. лева, плащайки за синя зона и паркинги, а също така санкции за репатриране и скоби.

През ковидната 2020 г. броихме за паркиране на общината 5,3 млн. лева,

защото два месеца в началото на пандемията беше разрешено да спираме безплатно. От началото на тази година до края на август предприятието събра над  4,5 милиона.

Наредбата дава право в синя зона да имат право да паркират автомобили със специален режим при изпълнение на служебните си задължения без заплащане и с неограничено времетраене.

Новият паркинг, изграден на мястото на съборената сграда на ТЕЛК на ул. „4  януари“ се запълва на 80 процента, каза Калакунов, опровергавайки твърденията на съветниците от опозицията, че няма кой да спира на това място. Винаги са пълни паркингите около входа в Стария град.  Двата етажа на многоетажния паркинг на ул. „Звезда“ в район „Западен“, до кооперация „Корона“, са запълнени с автомобили, за които е платен абонамент. Третият етаж е отворен, няма покрив и вероятно затова има само седем-осем паркирани коли. Паркингът е с капацитет от 150 места.

Електронната система е направена така, че няма как да паркираш гратис в синя зона. При забавяне за предплащане на още един час шофьорът може да намери колата си закопчана със скоба.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?