49

Задръстванията до Водната палата ще направят опасен Панаирния мост

Кръстовище на две нива ще увеличи с 37,5% пропускателната способност на бул. "Цар Борис III Обединител" до Водната палата, твърдят анализите, банизарани на симулационни модели и прогнози за трафика до 2040 година.

 

Конструкцията на Панаирния мост ще бъде компрометирана, ако автомобилите продължават да престояват върху съоръжението заради задръствания на кръговото кръстовище до Водната палата. Това предупреждение отправи пред „Марица” инж. Гергана Кривошапкова от фирма „Дезира-С”. Тя е ръководител на екипа от експерти, които подготвиха проучване на пропускателната способност за транспортния трафик на възел „Водна палата“, придружена с диагноза на състоянието през 2022 г. и прогноза на трафика през 2040 г. В разработката със симулации участваха още инж. Димитър Попов, инж. Зорница Илиева, инж. Росен Попов,  д-р. инж. Павел Стоянов - консултант, инж. Ангел Велчев от общинско предприятие "Организация и контрол на транспорта". 

Докладът по транспортното проучване е качен на сайта на Община Пловдив заедно с проектната документация на изграждане на кръстовище на две нива на бул. „Марица-юг” и „Цар Борис III Обединител”, за да могат пловдивчани да се запознаят с бъдещото  съоръжение, състоянието на трафика и вариантите за осигуряване на по-голяма пропускателна възможност на движението.  

Инж. Гергана Кривошапкова е категорична, че пробивът до Водната палата и премахването на кръговото кръстовище е крачка напред, защото ще доведе до значително разтоварването на трафика по бул. „Цар Борис III Обединител” и ще премахне задръстванията в тази част на града. Експертът напомня, че спирането на автомобили върху мостови съоръжения е забранено, тъй като нанася щети на конструкцията.  

В час пик Панаирният мост наподобява паркинг

Инж. Димитър Попов изчисли, че след изграждането на подлез на бул. „Марица-юг” пропускателната способност на автомобили по бул. „Цар Борис III Обединител” ще се повиши с 37,5%.

Проучването показва, че най-интензивен трафик се извършва по бул. „Цар Борис III Обединител”, по който минава и градският транспорт. Общото максимално натоварване на кръговото кръстовище е 3956 коли на час, като 820 от тях влизат в кръговото кръстовище от бул. „Марица-юг”, а 624 - от бул. „Марица-юг” - запад. Проектантите са установили, че при ляво завиващите потоци на колелото, което има само две ленти, пропускателната способност на една от лентите се запълва, тъй като по нея преминават 780 автомобила в час. Това довежда до големи задръствания, особено в пиковите часове.

Въз основа на анализа и прогнозата до 2040 г., когато населението и съответно моторизацията драстично нарастват, проектантите са препоръчали на Община Пловдив четириклонно кръстовище на бул. „Цар Борис III Обединител"

с премахване на левите завои от възела като перспективен и добър вариант

за възела "Водна палата". "Това решение напълно удовлетворява изискванията за пропускателна способност, като евентуално може да се помисли за светофарна уредба с координирано светофарно регулиране с голямото четириклонно кръстовище на Чифте баня, считат експертите.

Проектът за изграждане на кръстовище на две нива е разработен от фирма „Биас-М” въз основа на експертното транспортно проучване, геодезично  заснемане и снимка с теренните характеристики.

Дължината на проектния участък на бул. „Марица-юг” е 430 метра. Пътното платно  си запазва габарита - 7 метра. От двете страни се изграждат две локални платна с ширина по 4,50 метра, като южният тротоар си остава в същото положение.  

Локалните платна на бул. Марица-юг” осигуряват връзки с бул. „Цар Борис III Обединител” с десен завой  

Колите, които идват от Тунела по бул. „Цар Борис”, ще могат да завиват на бул. „Марица-юг” в посока Адата.  Автомобилите, които се движат от Адата по бул. „Марица-юг”, ще могат да се качват на моста. От моста пак с десен завой ще се завива на бул. „Марица-юг” в посока Герджика, а обратно от Герджика  колите ще имат възможност да се изнасят на бул. „Цар Борис III Обединител” в посока Тунела.

Между локалните платна ще се изграждат подпорни стени. Проектният участък на бул. „Цар Борис III Обединител” е 45 метра, с ширина на пътното платно 14 метра. Габаритът на платното не се променя.

Подлезът е с 3,50 метра височина. В доклада на транспортното проучване е посочено, че височината не може да бъде повече от 3,6 метра. Такъв е нормативът за градските условия, където тежкотоварното движение е изведено в периферия. Според изискванията градските автомобилни подлези са предназначени за преминаване на леко автомобилно и лекотоварно движение, пожарни автомобили, линейки, сметопочистваща техника.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
11 коментара
davidof

davidof

25.10.2022 | 12:35

бърза и надеждна оферта за заем без разходи Аз съм частен кредитор, който предлага много изгодни и лесно достъпни кредитни услуги. Предлагам заеми при лихвен процент от 2,5% годишно от 10 000 евро до 800 000 евро с изплащане от 1 година до 25 години. Свържете се с нас за повече информация. Имейл: [email protected]

Отговори
0 0
Николов

Николов

22.10.2022 | 15:46

Важното е по сметката да влезе комисионната, и аз първоначално бях против кръговото, но беше ефикасно. Макар че предишният крадец го преправи 2 пъти. Нови правила за движение са измислили, без право на ляв завой.

Отговори
0 1
истината

истината

21.10.2022 | 12:08

е в момента няма задръстване! нека направят пробива за добро е. ЕДИНСТВЕНО ТОЗИ МОСТ НЕ Е С НАДЛЕЗ!!!!!!! ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ИМАТ И НЕ СА ПАДНАЛИ!

Отговори
7 3
Майна

Майна

21.10.2022 | 09:45

Ква е тая специалистка,големи анализи ми да затваряме моста като ще пада,как не ги е срам да ни приказват приказки от 1001 нощи,такава алчност никъде няма като на Зико, дееба продажното ...

Отговори
14 6
Ограмоти се малко

Ограмоти се малко

21.10.2022 | 10:24

Динамично срещу статично натоварване на мостове. При динамичното натоварване, когато се движат колите, разпределя се равномерно по конструкцията. При статично когато спрат колите, става точково натоварване и определено е възможно това точково натоварване да попадне върху слаба точка и тогава това компрометира конструкцията. Че е права за моста - права е, обаче кръстовище на две нива ако се прави, трябва да бъде нормални с 4 посоки на движение на едното ниво, а не да го осакатят.

Отговори
6 6
...

...

21.10.2022 | 10:44

Права е за натоварванията, само дето от седмица откакто затвориха едно платно задръстванията драстично намаляха!

Отговори
9 0
До Майна

До Майна

21.10.2022 | 11:52

Те те знам каква майна си ,но откакто няма ляв завой няма и задръстване! Хайде сега са видим кой е прав кмета или бившия ,с който са партийки не събрали и 1%на изборите за кмет!

Отговори
8 2
Калоян

Калоян

21.10.2022 | 08:56

Как ги изчислихте тия проценти бе, продажници!!! Искаме да дишаме чист въздух, не от 4 — лентов път!

Отговори
12 10
...(..)

...(..)

21.10.2022 | 08:37

Eдна кола нямаше днес сутринта!

Отговори
14 0
Може

Може

21.10.2022 | 11:51

пренасочиха се към другите мостове...ела да видиш бул. Руски как е

Отговори
5 3
Deutsch

Deutsch

21.10.2022 | 08:18

Ами, като ще има само десен завой може и без пробив. Направете бул. Марица еднопосочна от ул. "Войводов" до булевард "Цар Борис" в посока изгрев.

Отговори
13 4

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?