Следвайте ни

Задава се битка за 30 млн. лв. в градския транспорт в Пловдив

viber icon

Осем автобусни линии ще се разиграват на търг във вторник, обявен от Община - Пловдив. Превозвач ще избират за  маршрутите №4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Договорът за превоз на пътниците, подписан преди десет години, изтече.

Летвата за участниците в търга  е вдигната  високо. Според стария  договор от 2010 г. фирмите имаха задължение да осигурят автобуси с екологичен клас евро 2, без да имат задължението рейсовете да са с климатици и платформи за инвалиди. Така се получи, че през тези години  част от  автобусите по тези маршрути  през лятото приличаха на душегубки, в които пътникът се задушава от горещина. Един от примерите  беше № 24. 

"Сега за същите линии от общо 29-те в града кандидатите трябва да разполагат минимум със 73 автобуса с клас евро 6 и с над 70 места.  Всички трябва да бъдат оборудвани с климатици, а най-малко 35 -  с платформи за трудноподвижни хора", подчерта зам.-кметът  по транспорт Тодор Чонов. 

В търга ще участват местните транспортни фирми, които и сега возят пътници в Пловдив. Това са "Хеброс бус" на инж. Веселин Дошков,  "Автобусни превози - Пловдив" и "Меритранс" на Петко Ангелов,  "Автотранс - 2000" на инж. Димитър Чолаков. Те  ще се явяват на конкурса заедно, като партньори на едно обединение, защото  8-те линии се дават в пакет. 

Документите се подават  в понеделник до полунощ по електронен път и ще се отварят на 28 юли. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 22 895 604 лева без ДДС или близо 30 милиона с включен данък.  Това са очакваните  приходи, които ще получи превозвачът  за целия  срок на договора - осем години от субсидии, компенсации, продажба на билети и карти. Парите се изчисляват на база пробег  на автобусите - приблизително 4,6 милиона км. 

До този момент не е ясно дали  на търга ще има и други участници, освен консорциума на пловдивските фирми.  Далеч не всеки превозвач ще рискува да инвестира милиони левове в закупуване на нови автобуси, без да е сигурен, че ще спечели поръчката. "А ние вече сме се хванали на хорото, инвестирали сме много средства и няма как да се отказваме от бизнеса, въпреки че  компенсациите и субсидиите  не стигат", коментират в местния бранш. 

В условията е записано, че държавните и общинските субсидии се плащат до планираните в бюджета средства за превоз на пътници.

Нито един конкурс за градските линии не е минавал досега, без да бъде обжалван от конкуренти в КЗК и ВАС. 

За всички останали 21  автобусни линии в Пловдив вече е въведено изискване рейсовете да са с клас евро 5 и евро 6.

 

 

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (7)

Реалист

Реалист

27.07.2020 | 11:12

Значи електронната система електронното таксуване още осем години или 10 няма да тръгне казал съм го 100 пъти съм го казал докато транспортът е в частни ръце електронното таксуване няма да тръгне разберете го и все още ще има миризливи и гадни кондуктори които да късат билети разберете че частниците нямат далавера от тази електронна система говорихте говорихте за общинско предприятие за възстановяване на електротранспорта преди изборите предизборно много се говориш а сега гражданите на Пловдив и пак продължават да използват един от най-скапаните транспорт и градски транспорт

Отговори
0 0
Реалист

Реалист

27.07.2020 | 09:22

защо недопустима schnee фирми а не само местни явно че с местните си вратите някой далавери защото има много външни фирми с много по-качествени автобуси по-хубави а нашите Какво обраха боклуците на Турция второ защо общината не си вземе тези линии и да направи общинско дружество Сега е момента не правете поредната грешка предизборно говорихте за общинско дружество предизборно говорихте за електротранспорта че ще бъде възстановена сега какво прав на очите на хората с една дума казвайте с една дума казвате на хората да духат супата това е срамота втория по голям град в България да е с най скапан градски транспорт унищожи ти унищожихте електротранспорта умишлено в полза на тези превозвачи

Отговори
0 0
6677

6677

26.07.2020 | 11:07

Колко заплата ще дават на шофьорчето да идвам да работя

Отговори
0 2
Нали

Нали

26.07.2020 | 00:23

"Според стария договор от 2010 г. " Я сега да се върнем на спора от миналия ден и да поговорим за Славчо Атанасов. Искам да попитам всички ибрикчии, миещи седалката на Славчо, кой раздаде линиите на градския транспорт на частниците? Нека и да дадем отговора на въпроса, защо нямаме общински транспорт който да кандитства за милиони евро за нови автобуси! Хайде Марица, докажете, че сте обективна медия и търсите истината а не машина за бърсане на зданиц.и! Викнете злобното карловско човече с очилцата на интервю да разясни, защо раздаде линиите на концесия.

Отговори
5 0
втора цедка

втора цедка

25.07.2020 | 23:13

Общината организира нагласен конкурс, така че единствено картелът в превозите да кандитства в тази корупционна поръчка. Обществото е прецакано за пореден път, защото няма конкуренция и реален избор няма да се осъществи

Отговори
0 3
да махнат автобусите-щъркели

да махнат автобусите-щъркели

25.07.2020 | 19:43

Превозвачите все твърдят, че са на загуба, а като се зададе търг водят всякави явни и тайни битки! Особено, битки под масата. Това за пловдивския градски транспорт се знае от години! Но, прокуратурата е заета с други дела!

Отговори
0 3
Нострадамус

Нострадамус

25.07.2020 | 12:31

Айде, някой пак ще се облажи! Десет процента са 3мил.! Битката обаче е спечелена предварително и се знае кой е печелившия П. А.!

Отговори
1 3

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво очаквате от промените в кабинета "Борисов 3"?