Зацикли най-големият строеж в Пловдив
Концесионерът на гарата вкара пробива в съда
- 07:45, 03.05.2022
- 07:55, 03.05.2022
- 10 877
- 9
Строежът на транспортния пробив под Централна гара, който трябва да свърже бул. „Васил Априлов” с „Македония”, е блокиран заради жалбата на концесионера Миролюб Столарски, собственик на фирма „Карат С”. Делото е насрочено на 5 май в Административен съд-Пловдив. Строителите от фирма „Трейс Груп Холд” АД планираха през април да започнат работа от северната страна на жп линията и на бул. „Христо Ботев”, но това няма как да се случи, докато спорът не се реши.
Проблемът е, че пробивът минава през терена, даден на концесия от НКЖИ преди няколко години. На бул. „Христо Ботев”, където навремето беше Транспортна болница, Столарски предвижда да строи многофункционална сграда, но инвестициите му са напълно блокирани. Според договора между НКЖИ и „Трейс Груп Холд” строително-монтажните работи се извършват с открит способ , което означава, че целият концесионен терен се разкопава. Досега Столарски го ползваше за временен паркинг, но откакто започна строежът на пробива, в имота са складирани тръби.
„Внесох в съда иск срещу Министерството на транспорта, защото, вместо да намалят концесионната годишна вноска, както исках, защото търпя загуби, те я увеличиха, а също така и срещу Община Пловдив, откъдето е издадено строителното разрешение. Общината разрешава обектът да се изгражда в имот, който ми е предоставен за срок от 35 години. В Общината би трябвало да знаят законите и да ги спазват”, обясни за „Марица” концесионерът.
Миролюб Столарски твърди, че тръбите са складирани без негово разрешение и че по време на строителните работи са пробили пешеходния подлез и той тече, когато вали. Концесията включва само част от подлеза - под жп линията. Общината е собственик на останалата част под бул. "Христо Ботев". Пробивът се пада от източната страна на подземното пешеходно пространство.
Строителите продължават да строят тунела от южната страна на гарата и разказват, че имат още няколко месеца работа, докато стигнат до бул. „Христо Ботев”. По договор обаче трябва да завършат обекта до края на следващата година. Всички коловози от 5-и до 11-и, са демонтирани, за да се подменят с нови съоръжения, включително и с нова контактна мрежа. Трасето с шлицови стени вече е прокарано между 4-ти коловоз и паркинга на автогара "Родопи". Задачата на "Трейс Груп Холд" е да построят тунела от южната страна до ул. "Димитър Талев" около стадион "Спартак". „Надяваме се в близко време спорът с концесионера да бъде разрешен и да няма пречки за строителството”, коментираха от Община Пловдив.
“Марица” отправи въпроси към Национална компания “Железопътна инфраструктура” във връзка с няколко проекта в Пловдив, сред които този за градска железница и пробивът под Централна гара. Предлагаме отговорите от ръководството на държавното дружество.
НКЖИ не се отказва от естакада на бул. "Копривщица"
Техническият проект за ново съоръжение на мястото на Бетонния мост се изработва от изпълнителя на пробива под Централна гара и е в напреднала фаза
- Какво е становището на НКЖИ около т. нар. естакада Пловдив-Филипово? Ще се изгражда ли, как, има ли задание, откъде ще се търси финансиране на този проект?
- Едно от проектните предложения на ДП НКЖИ по програма „Транспортна свързаност“, 2021-2027 г., е проект „Развитие на железопътен възел Пловдив, Фаза 2“. Той включва дейностите по модернизация на междугарията Пловдив-Филипово и Филипово-Скутаре, включително гара Филипово.
В изготвения идеен проект за междугарието Пловдив-Филипово се предвижда изграждане на железопътна естакада за безконфликтно пресичане на железопътната и пътната инфраструктура, за което е проведено обществено обсъждане.
- Готов ли е техническият проект за Бетонния мост?
- В момента се изготвя от изпълнителя по договора за модернизация на железопътната инфраструктура в Жп гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на Жп гара Пловдив.
- Имате ли издадено разрешение за строеж за тунела под гарата? Защо се работи само от южната страна на тунела? Кога ще започне прокопаването от север?
- От 30.10.2021 г. е в сила Разрешение за строеж г. за обект„Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив“, издадено от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В неговия обхват са включени строителни работи по външната конструкция на съоръжението, по които се работи в момента.
Основните дейности по изграждане на комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на гара Пловдив по всички части, включително външна и вътрешна конструкция, пътна инфраструктура, отводняване, елоборудване, системи за безопасност, преустройство на инженерни мрежи, са в обхвата на Разрешение за строеж №РС-307/26.10.2021 г., издадено от главния архитект на Община Пловдив, което в момента се обжалва. Поради тази причина строително-монтажните работи от другата страна на пробива не са стартирали.
- В Пловдив отново се заговори за градска железница - кой ще прави проекта? Какви са перспективите за това да се ползват съществуващите жп линии/трасета на НК Железопътна инфраструктура? Правила ли е компанията ви проучване за евентуалния трафик/пътникопоток по тази градска железница?
Железопътната инфраструктура в междугарията Пловдив-Филипово и Филипово-Скутаре, която предстои да бъде модернизирана в рамките на проект „Развитие на железопътен възел Пловдив, Фаза 2“, включва конвенционален железен път както за пътническо, така и за товарно влаково движение. Техническите параметри, заложени в изготвения идеен проект, ще позволяват използването ѝ за превоз на пътници в градски условия. За тази цел е необходимо да бъдат изградени спирки, осигуряващи обслужването на пътникопотока.
Във връзка с предприета инициатива от страна на Министерството на транспорта и съобщенията и ДП НКЖИ за създаване на функционираща градска железница предстои сформиране на работна група с представители на ДП НКЖИ, БДЖ-Пътнически превози, Областна администрация Пловдив, Община Пловдив, Община "Родопи" и Община "Марица" за съставяне на план за определяне на местата и условията за изграждане на спирките, така че те да са удобни за хората по места и да включват и други видове транспорт. В работата на тази група е предвидено и проучване за очаквания пътникопоток.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.








