2374

Зацикли най-големият строеж в Пловдив

Концесионерът на гарата вкара пробива в съда

Строежът на транспортния пробив под Централна гара, който трябва да свърже бул. „Васил Априлов” с „Македония”, е блокиран заради жалбата на концесионера Миролюб Столарски, собственик на фирма „Карат С”. Делото е насрочено на 5 май в Административен съд-Пловдив. Строителите от фирма „Трейс Груп Холд” АД  планираха през април да започнат работа от северната страна на жп линията  и на бул. „Христо Ботев”, но това няма как да се случи, докато спорът не се реши.

Проблемът е, че пробивът минава през терена, даден на концесия от НКЖИ преди няколко години. На бул. „Христо Ботев”, където навремето беше Транспортна болница, Столарски предвижда да строи многофункционална сграда, но инвестициите му са напълно блокирани. Според договора между НКЖИ и „Трейс Груп Холд” строително-монтажните работи се извършват с открит способ , което означава, че целият концесионен терен се разкопава. Досега Столарски го ползваше за временен паркинг, но откакто започна строежът на пробива, в имота са складирани тръби. 

„Внесох в съда иск срещу Министерството на транспорта, защото, вместо да намалят концесионната годишна вноска, както исках, защото търпя загуби,  те я увеличиха, а също така и срещу Община Пловдив, откъдето е издадено строителното разрешение. Общината разрешава обектът да се изгражда в имот, който ми е предоставен за срок от 35 години. В Общината би трябвало да знаят законите и да ги спазват”, обясни за „Марица” концесионерът.

Миролюб Столарски твърди, че тръбите са складирани без негово разрешение и че по време на строителните работи са пробили пешеходния подлез и той тече, когато вали. Концесията включва само част от подлеза - под жп линията. Общината е собственик на останалата част под бул. "Христо Ботев". Пробивът се пада от източната страна на подземното пешеходно пространство.

Строителите продължават да строят тунела  от южната страна на гарата и разказват, че имат още няколко месеца работа, докато стигнат до бул. „Христо Ботев”. По договор обаче трябва да завършат обекта до края на следващата година. Всички коловози от 5-и до 11-и, са демонтирани, за да се подменят с нови съоръжения, включително и с нова контактна мрежа. Трасето с шлицови стени вече е прокарано между 4-ти коловоз и паркинга на автогара "Родопи". Задачата на "Трейс Груп Холд" е да построят тунела от южната страна до ул. "Димитър Талев" около стадион "Спартак". „Надяваме се в близко време спорът с концесионера да бъде разрешен и да няма пречки за строителството”, коментираха от Община Пловдив.

“Марица” отправи въпроси към Национална компания “Железопътна инфраструктура” във връзка с няколко проекта в Пловдив, сред които този за градска железница и пробивът под Централна гара. Предлагаме отговорите от ръководството на държавното дружество.

НКЖИ не се отказва от естакада на бул. "Копривщица"

Техническият проект за ново съоръжение на мястото на Бетонния мост се изработва от изпълнителя на пробива под Централна гара и е в напреднала фаза

Какво е становището на НКЖИ около т. нар. естакада Пловдив-Филипово? Ще се изгражда ли, как, има ли задание, откъде ще се търси финансиране на този проект?

- Едно от проектните предложения на ДП НКЖИ по програма „Транспортна свързаност“, 2021-2027 г., е проект „Развитие на железопътен възел Пловдив, Фаза 2“. Той включва дейностите по модернизация на междугарията Пловдив-Филипово и Филипово-Скутаре, включително гара Филипово.

В изготвения идеен проект за междугарието Пловдив-Филипово се предвижда изграждане на железопътна естакада за безконфликтно пресичане на железопътната и пътната инфраструктура, за което е проведено обществено обсъждане.

Готов ли е техническият проект за Бетонния мост?

- В момента се изготвя от изпълнителя по договора за модернизация на железопътната инфраструктура в Жп гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на Жп гара Пловдив.

Имате ли издадено разрешение за строеж за тунела под гарата? Защо се работи само от южната страна на тунела? Кога ще започне прокопаването от север?

- От 30.10.2021 г. е в сила Разрешение за строеж г. за обект„Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив“, издадено от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В неговия обхват са включени строителни работи по външната конструкция на съоръжението, по които се работи в момента.

Основните дейности по изграждане на комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на гара Пловдив по всички части, включително външна и вътрешна конструкция, пътна инфраструктура, отводняване, елоборудване, системи за безопасност, преустройство на инженерни мрежи, са в обхвата на Разрешение за строеж №РС-307/26.10.2021 г., издадено от главния архитект на Община Пловдив, което в момента се обжалва. Поради тази причина строително-монтажните работи от другата страна на пробива не са стартирали.

В Пловдив отново се заговори за градска железница - кой ще прави проекта? Какви са перспективите за това да се ползват съществуващите жп линии/трасета на НК Железопътна инфраструктура? Правила ли е компанията ви проучване за евентуалния трафик/пътникопоток по тази градска железница?

Железопътната инфраструктура в междугарията Пловдив-Филипово и Филипово-Скутаре, която предстои да бъде модернизирана в рамките на проект „Развитие на железопътен възел Пловдив, Фаза 2“, включва конвенционален железен път както за пътническо, така и за товарно влаково движение. Техническите параметри, заложени в изготвения идеен проект, ще позволяват използването ѝ за превоз на пътници в градски условия. За тази цел е необходимо да бъдат изградени спирки, осигуряващи обслужването на пътникопотока.

Във връзка с предприета инициатива от страна на Министерството на транспорта и съобщенията и ДП НКЖИ за създаване на функционираща градска железница предстои сформиране на работна група с представители на ДП НКЖИ, БДЖ-Пътнически превози, Областна администрация Пловдив, Община Пловдив, Община "Родопи" и Община "Марица" за съставяне на план за определяне на местата и условията за изграждане на спирките, така че те да са удобни за хората по места и да включват и други видове транспорт. В работата на тази група е предвидено и проучване за очаквания пътникопоток.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
9 коментара
Дуков

Дуков

11.05.2022 | 11:08

Пловдив се превръща бавно и славно в град със затихващи функции!Докато този рапон Зико е на власт така ще е!

Отговори
2 0
Спас

Спас

03.05.2022 | 19:12

Развалете тази концесия със Столарски, съсипа цялата гара. Построи ненужни, грозни и високи сгради, които захлупиха сградата на гарата.

Отговори
5 0
хаха

хаха

03.05.2022 | 10:13

"по време на строителните работи са пробили пешеходния подлез и той тече, когато вали" - Що за глупост! Той тече от много преди започването на строителните дейности, а при обилни валежи се пълни до достойни за гребния канал нива.

Отговори
16 0
петков

петков

03.05.2022 | 09:19

Към НКЖИ , Община Пловди и Министерството на транспорта-стига фантасмагории и празни обещания! Слезте в реалноста и демонтирайте тази ненужна жп отсечка гара Пловдив -гара Филипово, която ужасно пречи за съвременното развитие на града.Ако почнете да строите естакадата ще я спрете и демонтирате отсечката поне за 5 години докато трае строителството и по трудния начин ще разберете,че е излишна. Намерете по друг начин да усвоявате пари.

Отговори
8 7
пловдивчанини -истински

пловдивчанини -истински

03.05.2022 | 09:07

сега ще разберем дали интересите на половин милион пловдивчанин са по -важни от интересите на един наемател -концесионер на общински терени.Така ще проличи дали някой е дал подкуп или не Аз като пловдивчанин не съм давал подкупи.за концесионера -не знам.

Отговори
17 2
кореняк

кореняк

03.05.2022 | 19:50

Градът ни много обезлюдя и реално Пловдив няма и 300 хиляди обитатели в момента. Пък гарата опустя и се събират едвам пътници за Асеновградския влак. Този пробив също е хвърляне на пари на вятъра. 200 милиона можеха да ги раздадат на бедните, а не да усвояват толкова брутално за почти ненужно съоръжение без което спокойно сме живяли 50 години.

Отговори
4 3
Абе неадекватника

Абе неадекватника

03.05.2022 | 08:43

В общината не знае какво се случва в кабинета му, вие искате да знае какво става на двеста метра от бюрото му. Та той онзи ден говореше как камиони няма да минават по лавеле сега вижте какво става там. Просто боклука гепираст мисли единствено за джоба си, както и онези в ОС.

Отговори
10 0
Излязаха на яве ИЗМИШЛЬОТИНИТЕ на зико

Излязаха на яве ИЗМИШЛЬОТИНИТЕ на зико

03.05.2022 | 08:20

Управляват ни крадци и лъжци!

Отговори
13 7
Петър

Петър

03.05.2022 | 07:58

Уважаема г-жо запомнете тази дата и този материал. Ще ви го напомня след една година, защото нищо от това няма да се случи.

Отговори
17 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?