71

В час пик: Пет тапи от „Кършияка“ до Кючука

Ако мислите, че можете в час пик да се придвижите за 10-15 минути от район „Северен“ до "Кючук Париж", изглежда, сте много наивни. Колкото и да бързате, разстоянието от около 5 километра ще ви отнеме между 30 и 40 минути в най-добрия случай. А неприятните тапи по булевардите следват една след друга. Това показа експеримент на „Марица“ в понеделник привечер.

Тапа 1: 17,30 ч. ​- кръговото до ​Водната палата

Потегляме от кръговото на бул. „България“ в посока центъра и след секунди се озоваваме в първото задръстване на бул. „Цар Борис Трети Обединител“. Панаирният мост се оказва задръстен от автомобили, чакащи ред, за да преминат през колелото до Водната палата. Там трафикът е допълнително затруднен от известно време, сл​ед като отново беше разрешен левият завой на инфарктното кръстовище с бул. „Марица-юг“.

Тапа 2: 17,45 ч. ​- кръстовището на Чифте баня

Светофарът на голямото кръстовище до Баня „Старинна“ буквално не смогва да пропуска потоците от автомобили, чиито шофьори са тръгнали да се прибират от работа в късния следобед. Необходими са поне 3-4 цикъла на регулиращата трафика система, преди да се премине към Тунела. А там, тъкмо човек даде газ, за да навакса закъснението, и се озовава в следващата тапа.

Тапа 3: 17,55 ч. ​- пресечката с „Граф Игнатиев“

Задръстването на светофара до бившата сграда на Патологична бременност пък започва още преди хотел „Тримонциум“. Коли, камиони и градски автобуси едва пъплят към кръстовището. Цялата тази мъка е съчетана с престрояването на куп возила от всякакъв калибър, несмогнали в натоварения трафик да заемат по-рано правилната лента. И естествено - с колоездачи в оранжеви дрехи и с раница на гърба, бързащи да доставят поръчка до адрес.

Тапа 4: 18,05 ч. - Сточна гара

Поредната тапа ни очаква на другото голямо кръстовище - това на Сточна гара. Там задръстването посреща шофьорите още преди Университета и се точи като народна песен чак до светофара. В интерес на истината обаче, върволиците от автомобили там се изнизват неочаквано бързо и само за 5 минути може да се стигне до десния завой към Бетонния мост. Леко забавяне може да се получи, ако се засечете с напречния трафик по бул. „Христо Ботев“ и с градските автобуси, влизащи към спирката. Но не е толкова страшно просто защото сме свикнали.

Тапа 5: 18,10 ч. - Бетонният мост

Още след светофара на пресечката с ул. „Авксентий Велешки“ ни очаква ​следващото премеждие. Започва ново задръстване, този път за качването по Бетонния мост. Задните габарити на строените в две редици автомобили светят в сумрака чак до върха на съоръжението.  Естествено, винаги се намират тарикати, които предпочитат да се престроят от лявата лента в дясната чак преди качването на моста, което допълнително спъва мудното придвижване на колоните от коли. За това спомага и цикълът на светофара до „Билла“ от другата страна на Бетонния мост, който не успява да пропуска достатъчно коли в посока север-юг. Шофьорите се питат защо не удължат с още няколко секунди зелената светлина, за да се източват по-бързо колоните от моста, след като ул. „Кукуш“ към автогара „Родопи“ е затворена заради пробива под Централна гара. 

Така или иначе, след около 40-минутна битка с трафика по централните пътни артерии на града вече сме стигнали до район „Южен“, където ни очакват истинските тапи. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
6 коментара
АК 47

АК 47

09.12.2022 | 13:52

Малко ви е надути м@йни.

Отговори
0 0
Лили

Лили

07.12.2022 | 16:31

5 тапи! Не една- водната палата, м….. улравлваващи!

Отговори
0 0
Детелин

Детелин

07.12.2022 | 13:36

Съжалявам че зарязах помаклъка и дойдох в Пловдив

Отговори
7 0
moorons

moorons

07.12.2022 | 12:21

Дано им потърсят сметка на тези Малки Омуве,за нищо не стават целият град е блокиран....

Отговори
4 0
ГЮРО

ГЮРО

07.12.2022 | 11:28

Типичен пример за идиотско планиране на движението е кръстовището на "Руски" и "Гладстон". Заради левия завой пред МОЛ "Марково тепе" на "Гладстон" се образува редовно огромна колона, която едва пълзи. Засякох в автобус, че от подлеза пред Централна поща до "Руски" отидоха 12 минути, за около 300 метра разстояние. Цялата им работа на Тотевците е такава, недомислена и безперспективна. Ама за крадене са първи.

Отговори
13 0
ТрафикАНД

ТрафикАНД

07.12.2022 | 10:29

Само до Кючука ли е такъв трафика? Аз примерно всеки ден пътувам от Панаира до Тракия (Йегерхоф) . Пътуването варира между 40-50 минути. Абсурдите обаче не спират дотук. По тази линия има две коли - автобус № 9 (който не мога да кажа, че е редовен) и маршрутка с № 5. И тя е на 30'. Не знам кой и как определя графика на движение, но тези две коли карат една след друга т.е изпуснеш ли едната, автомстично си изпуснал и другата и после се започва великото чакане. Втори абсурд - автобусите с № 9 са толкова малки и непригодни, че в повечето случаи хората са един върху друг, а ако недай си Боже си с чанта, вече събираш омразата на всички. Хората се бутат, настъпват, сърдят, дишат във врата и лицето... Асоциацията е с автобусите без прозорци в Индия... Мислите, че спирам с абсурдите?! Нищо подобно! В час пик - 17 ч. малкия и претъпкан автобус № 9 е без кондуктор и шофьорът умело жонглира в ужасния трафик, продавайки билети. Ще кажете, че то да не е само по тази линия...Може би не е, но интересното тук е, че трябва да си изключително гъвкав, за да се провреш между хората, за да слезеш от рейса, защото с цел да се таксуват пътниците се отваря само първа врата. И така - адско задръстване на поне 5 възлови места (Панаира, Тунела, Богомил, Макдоналдс срещу ВСИ, кръговото на Метро, левия светофар на Йегерхоф), изключително нередовен транспорт, автобус, който едва ли отговаря на каквито и да било стандарти за градски обществен превоз (ако трябва да се карат пътници между Карлово и Калофер - става), безкондукторно таксуване при шофьора, качване и слизане през първа врата и понеже след Тунела хората са вече буквално един върху друг, шофьорът просто спира да таксува и се отварят всички врати, а хората стават гратисчии. Питам се, кога тази схема ще бъде надушена от контрольорите и ще започнат да "цакат" с глоби унизените пътници??? Толкоз за трафика. Толкоз за сметката по български, която за съжаление винаги бърка в джоба на обикновения българин...

Отговори
13 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?