Усмиряват джигите на Околовръстното с гумени колчета и по-ярки знаци

Гумени колчета, които ще попречат за неправилно изпреварване, както и по-ярки знаци ще усмиряват джигитите по ремонтираната отсечка от Околовръстното шосе в Пловдив. Поне такива препоръки ще направят експертите от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП). 



Представителят на ЕЦТП Диана Русинова, която участва в инспекцията на трасето, посочи,  че пътната маркировка и пътните знаци са измерени със сертифициран уред. Измерено е и отстоянието на мантинелите от границата на пътното платно. „Мантинелата се монтира на минимум 50 см от границата на платното за движение. Почти навсякъде е монтирана на 1 метър. Тоест, минимумът е спазен. Тук възниква големият въпрос за нас като експерти – дали пък не трябва да помислим за по-различен норматив и мантинелата да се премести по-навътре. Но категорично изградената обезопасителна система не противоречи на проекта и нормативните изисквания.  След тази инспекция ще изпратим нашите предложения за това как извън норматива да се подобри малко повече пътната безопаснот в зоната, тъй като продължава да има дефицити. Много е важно когато екпертите говорят,  не само да критикуват, а да дават предложения какво да се направи.  Огледахме и мястото на инцидента, при който загинаха трима души. И там да предложим допълнителни мерки за обезопасяване.  Спокойно може да кажем, че нещата отговарят на минимумите по нормативните изисквания“, каза Русинова. 

Тя посочи, че дефицитите, за които говори, са свързани с това, че шофьорите продължават да нарушават правилата за движение, най-вече да изпреварват неправилно. „Ще препоръчаме допълнителни мерки, извън нормативно регулираното. Там, където не може да се изпреварва, да се сложат гумени колчета, които шофьорите да виждат и да не предприемат тази маневра.  Ще предложим да се промени норматива на национално ниво. Това трябва да с екоментира допълнително, но може би конкретно за тук отстоянието на мантинелата от платното да е на 1,5 метра. Преди години имаше много смъртни случай с шофьори и техни спътници, ударили се в дървета. Това започна рязко да спада, защото повишихме класа на обезопасителните системи и поставяме повече такива системи. Ще настояваме и да се повиси коефициента на светлоотражение на пътните знаци, така че да се виждат в пъти по-добре през нощта. Ще настояваме и за по-засилен контрол над шофьорите“, каза тя. 

По думите й, поведението на шофьорите е фактор, върху който трябва много да се работи. Русинова посочи, че по време на инспекцията днес много от седналите зад волана са нарушили правилата за движение, въпреки полицейското присъствие – някои са минавали на червено, други направо през разделителните острови. 

„Това, което ми направи впечатление е, че има много входове и изходи, но няма как да сез забрани достъпа до тези имоти. Може би ще се търси вариант с локано платно за по-безопасно включване. Навсякъде, където има такива излизания, зануляванията на обезопасителната система са направени по най-новите изисквания на немския институт по пътна безопасност.  Навсякъде има поставен знак „Стоп“, където има включване в движението. Където е станал пътния инцидент с трима загинали няма такива излизания, там най-вероятно причината е неправилно изпреварване“, коментира тя. 


Представителят на АПИ Десислава Паунова посочи, че ще обърнат внимание на всяка една препоръка. Относно поставянето на гумени колчета, за да няма нерегламентирани изпреварвания, тя посочи, че тази мярка не е най-препоръчителната, тъй като при евентуално преминаване върху тях може да доведе до дисбаланс на шофьорите и впоследствие тежки катастрофи. 

„От гледна точка на цялостното изпълнение на проекта, всички елементи отговарят на нормативните изисквания. Обезопасителните системи са поставени да предотвратят или да намалят последствията от тежки инциденти“, подчерта Паунова. На въпрос къде шофьор би могъл да подмени спуканата си гума, тя отговори, че може да се спре отстрани на пътя и седналият зад волана да сигнализира за проблема както трябва. „Тук има ограничение до 90 км/ч, на места скоростта е ограничена до 60 км/ч. Ако се спазват законите и правилата за движение, не мисля, че ще има някакъв проблем“, коментира още тя и категорично поясни, че няма никакъв проблем с ремонтирания участък на Околовръстното. 


От Асоциацията на автомобилистите в България пък изтъкнаха, че ремонтът е изпълнен добре, но пък нормативната база е остаряла и трябва да се промени. Според тях  хубавият път предразполагал към по-висока скорост, но ограничителните знаци не позволявали това . Така шофьорите се изнервяли, нарушавали наложените ограничения и се създавали всички предпоставки за инциденти. 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
защо?

защо?

12.05.2021 | 16:04

Къде е на метър, защото на снимките е много близо! Освен това в закона за движение по пътищата има пътни банкети. По коя норма такива са намалени и заградени с мантинели?

Отговори
2 1

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?