2374
Следвайте ни

Търсят бърза писта за отчуждаване на частни имоти в "Южен"

viber icon

Кметът Здравко Димитров настоява да се проучат всички възможности Южният обходен колектор да бъде положен в трасето, предвидено за разширение на бул. "Александър Стамболийски".  

Трафикът в "Кючук Париж" ще се превърне в още по-голям ад в следващите години, ако на бул. „Александър Стамболийски” не се изгради още едно платно с две ленти. Проектът на ВиК-Пловдив за Южния обходен колектор с европейски средства е отлична възможност Общината да реализира разширението, категоричен е кметът Здравко Димитров. Миналата седмица той води разговори с  новия управител на ВиК ЕООД инж.  Огнян Кулишев с идеята Южен обходен колектор да се изгради в новото трасе, а не в съществуващото, както е предвидено първоначално.

Градоначалникът вече е поставил задача на специалистите от Дирекция „Общинска собственост” до няколко дни да му предоставят точна информация  колко имота трябва да бъдат отчуждени и  с каква площ са, за да се ускори процедурата по придобиването им по бързата процедура.  Вариантите ще се обсъждат през следващата седмица.  На първия етап новото трасе може да се построи до пресечката с ул. „Полк. Въльо Стефов”, която минава покрай старата жп линия.

„Пътищата трябва да се изграждат по учебниците, а не като  свободни съчинения, както бяха направили на някои булеварди в Пловдив. Ако имаше реално планиране, сега от ВиК щяха да работят в новото трасе, а колите и градският транспорт щяха да се движат по старото и да няма големи тапи. Ще направим опит това да се случи, макар че е изпуснато много време", коментира кметът. Идеята е колекторът да мине по новото трасе. След това Общината ще рехабилитира съществуващия път и така булевардът да стане с две платна по две ленти. Това ще спести неудобство на всички граждани, ще струва по-евтино и по-бързо ще стане”, коментира вчера Здравко Димитров.

Разширението на бул. „Александър Стамболийски” е предвидено в действащия Общ устройствен план на Пловдив, включено е и в проекта на актуализацията на ОУП.  Второто платно трябва да мине от южната страна на булеварда от Коматевско шосе до кръстовището с бул. „Цар Борис III Обединител” в южната индустриална зона.

Обсъждан е още един вариант - след кръстовището с ул. „Полк. Въльо Стефов” второто платно на бул. „Александър Стамболийски” да се изгражда на мястото на жп линията, която не се използва.

Булевардът, който отдавна е кандидат за Гинес за най-много кръпки на квадратен километър, от години къса нервите на шофьорите. Оттук минават тежкотоварните коли, както и автобусите от градския транспорт. При ширина седем метра и натоварен трафик от сутрин до вечер предвижването се превръща в мъка. Отгоре на това всеки месец, а често и всяка седмица стават пробиви на изгнилия етернитов водопровод, при което се спира или се ограничава движението. 

Ако този тесен път се разкопава за огромен обходен колектор, трафикът трябва да бъде спрян, при което ще се натоварят останалите улици в район "Южен", където и без това преминаването е затруднено заради шеметното ново строителство край бул. "Александър Стамболийски".

Проспани са години за подготовката на разширението

Бул. „Александър Стамболийски” е подценяван години наред при планирането в Община Пловдив, въпреки че жилищният комплекс „Южен” се застроява и разширява с шеметни темпове. В момента пред завършване са десетина големи кооперации, още толкова започват да се строят. Разширението на булеварда  досега не е включвано в нито един от плановете за капиталовите разходи на Общината. Всички имоти от южната страна на булеварда са частни и до този момент нито един не е отчужден.

Специалистите по градоустройството са категорични, че тази пътна артерия трябва да се удвои, но са скептични, че Южният обходен колектор, проектиран в старото платно, може да се измести в новото трасе. Те изтъкват следните аргументи: изпълнителите на ВиК  са почти готови с работните проекти на колектора и всяка промяна на проекта би означавала загуба на времето. А според изискванията на ОП „Околна среда” Южен обходен колектор трябва да бъде завършен до края на 2023 г.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (9)

Кога бе гербаджии общинари

Кога бе гербаджии общинари

06.10.2021 | 11:24

Кметовете Димитров и Язов знаят ли въобще че в район Южен има булевард академик Петър Динеков който чака 40 години за изпълнение и е успореден на булевард Александър Стамболийски. Кога бе ид.и.оти.

Отговори
1 1
Dii

Dii

06.10.2021 | 10:25

Здравко ми то мандата ти мина. Сега ли рязко ти дойде тая свежа идея.? До вчера какво прави? Най слабоумния кмет който сме имали до сега. Нещастно волейболистче.

Отговори
9 3
Южен

Южен

06.10.2021 | 10:22

Типично по герберски са изхвърлянията на Димитров: Това ще направим, онова ще направим, но нищо в крайна сметка не става факт. Колкото по-бързо свърши мандатът му и го забравим, толкова по-добре за всички пловдивчани.

Отговори
7 3
ХАЙДЕ ХОЛАН

ХАЙДЕ ХОЛАН

06.10.2021 | 09:01

И КАК СТАНА ТАКА ЧЕ НИТО ЕДИН ОТ СЪСЕДИТЕ НЕ Е РАЗБРАЛ.... А ТУК СМЕ ПОВЕЧЕТО СОБСТВЕНИЦИ НА ОТЧУЖДЕНИ ИМОТИ ТОЧНО НА ТОВА МЯСТО...

Отговори
8 2
ХАЙДЕ ХОЛАН

ХАЙДЕ ХОЛАН

06.10.2021 | 08:59

И ПОСЛЕ НА ТАЙНИ СЕСИИ УЖ РЕСТИТУИРАТ И ВЪЗЕЗДЯВАТ НА ТАКИВА НЕВЕРОЯТНИ МЕСТА....КАКЪВТО Е СЛУЧАЯ В СЕВЕРЕН....ТАМИМА ЕДИН АДРЕС БУЛ.БЪЛГАРИЯ 172- 170 И 174-176 КЪДЕТО Е ПРОДАДЕНО МЕЖДУБЛОКОВО ПРОСТРАНСТВО ТАКА ЩОТО АКО ЕДИН ДЕН ТОЯ ЮНАК МУ СЕ ОТВОРИ ПАРАШУТА ЩЕ СЕ НАЛОЖИ ДА ИЗЛИЗАТ ХОРАТА ОТ ЕДИНИЯ ВХОД ПО ВЪЖЕНА ЛИНИЯ ДА ГИ СПУСКАТ...... ТАМ ОТ 64 ГОДИНИ НА КОЛКОТО СЪМ Е ЗЕЛЕНА ПЛОЩ КОЙ И КОГА ГО ПРОДАДЕ Е ВЪПРОС НА РАЗССЛЕДВАНЕ РАЗСЛЕДВАНЕ - ХАЙДЕ НЯКОЙ ЖУРНАЛИСТ С ТОПКИ ДА ГО ПОЧНЕ.... Е ТОВА ПРАВЯТ ПО ЦЯЛ ДЕН МИЗЕРНИЦИТЕ В ОБЩИНАТА И НЕ САМО....

Отговори
10 1
Славчо

Славчо

06.10.2021 | 08:58

За всичко са виновни Тотев и приятелчето му Спартак. Имаха 8 години да го решат правилно, но сега вече не е възможно. Парите са осигурени до края на 2023 година, след това всичко свършва. Този огромен проект не може да се бави повече, защото остават само 24 месеца. Няма фирма, която може да го направи за по малко. Късно е!

Отговори
13 1
Миро

Миро

06.10.2021 | 09:46

Явно уикедите, които прекарваха в хотелите им на Керамоти са си говорили за всичко друго, но не и за това, което им е било работата. Все пак от две не много умни и смели момчета се превърнаха в строителни, хотелски и транспортни бизнесмени - кой през майката, кой през брата, кой през тъщата.

Отговори
9 2
Парижанин

Парижанин

06.10.2021 | 08:47

Единственото спасение ,е по -далеч от квартала..... Твърде късно е да се направи нещо....проблемите предстоят... Събитията изпреварват здравия разум..

Отговори
11 2
Георги

Георги

06.10.2021 | 13:14

Най доброто за Пловдив е Зико да си подаде оставката веднага.

Отговори
2 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?